Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Święcący sie ABS+TC, zczytane błędy.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2015 - 18:20

Witajcie. 

Od jakiegoś czasu pojawił sie w/w problem. Początkowo obydwie kontolki zapalały się gdy ujechałem z 2M. Czasem było, że odpalałem jeździłem i nic sie nie zapalało. Teraz jest juz tak, że z momentem rozruchu silnika automatycznie zapalają się. Po zczytaniu błędów wyskoczył błąd NR 19.  Jedno źródło mówi 19 - czujnik położenia i prędkości obrotowej inne zaś czujnik indukcyjny. Jaki jest prawidłowy opis błędu 19? Dodam, że samochód generalnie pracuje prawidłowo. Trochę czasem szatkuje ale to pewnie przewody witają. P.S Licznik działa, pokazuje prędkosc obroty temp itd.





#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2015 - 19:46

pewnie pompa ABS ( sterownik ) siada



#3 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2015 - 22:47

sprawdź ładowanie



#4 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2015 - 11:34

Pare dni temu sprawdzałem, ładowanie rzędu ~14V. 

Błąd 19 mam również w sekcji "silnik" . 

Za co on odpowiada w koncu? Czujnik wału?  Jak tak to system ABS jest powiazany z tym czujnikiem tez?



#5 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2015 - 11:56

Może słaba masa na sterowniku... U mnie właśnie ona była winna cyrkowi z ABS i tc.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#6 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2015 - 09:05

Jaka masa? te cienkie druciki w środku sterownika?



#7 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2015 - 19:58

Nie. Brązowe przewody we wiazce. Lubią platac figle bo pokazują, że masa jest niby ok a jak się odpali auto to zanika. U mnie to właśnie było przyczyną wszystkich problemów z elektroniką, a było ich bardzo wiele.
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2015 - 23:11

19 w silniku to czujnik walu walnięty a jak masz 19 zapisany w sterowniku ABS to szukaj pompy.



#9 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 listopada 2015 - 08:28

A dlaczego ten bład mam w sekcji ABS? Oraz niby czujnik wału walnięty a samochód odpala na ciepłym/zimnym bez problemu..



#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2015 - 21:40


A dlaczego ten bład mam w sekcji ABS?

Jak napisałem wcześniej, jak masz 19 w sekcji ABS'u t szukaj nowej pompy ABS (albo sproboj zrobić ta co masz - pewnie przepalona sciezka). 19 w ABS to blad przekaznika pompy który jest w sterowniku pompy.



#11 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2016 - 20:01

Witam, wkleję się w topic. Na początku czasem świeciło tc,abs, teraz świeci cały czas. Kod 31 silnik. Czy to oznacza w końcu pompę abs czy czujnik położenia wału? I prędkościomierz jak dam zapłon szaleje pomiędzy 20-25 km/h jak ruszam to pokazuje mi normalną prędkość. Jak stanę na światłach znów dziczeje. W sumie jeszcze sprawdzę jutro stagiem jakie obroty czyta ale chodzi mi o kod najbardziej.

#12 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 stycznia 2016 - 20:13

Kod 31

Znaczy że silnik się nie kręci.

Norma na zgaszonym.



#13 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2016 - 20:19

Pytam bo aktualnie nie mam ans i tc a jednak troszkę ciągnie niechciane boki. Pierwsze odpychające się w moich rękach. No dobra diagnostyka silnika działa dobrze bo nie kręci się wał więc czujnik błąd wyświetla. A co z resztą. Ten licznik np?

#14 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2016 - 20:19

Witam, wkleję się w topic. Na początku czasem świeciło tc,abs, teraz świeci cały czas. Kod 31 silnik. Czy to oznacza w końcu pompę abs czy czujnik położenia wału? I prędkościomierz jak dam zapłon szaleje pomiędzy 20-25 km/h jak ruszam to pokazuje mi normalną prędkość. Jak stanę na światłach znów dziczeje. W sumie jeszcze sprawdzę jutro stagiem jakie obroty czyta ale chodzi mi o kod najbardziej.

 

jeśli koronki absu przy dyfrze są brudne to je przeczyść, może pomóc



#15 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2016 - 20:58

O widzisz o tym nie wiedziałem. One są przy samym dyfrze? Mam tą kluchę miesiąc a już ją kocham :)

#16 OFFLINE   Knal

Knal
  • 275 postów
  • Dołączył: 05-11-2014
  • Skąd: Koniec świata
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2016 - 21:07

31 wlasnie bedzie ci walic bo wal się nie kręci i CPW głupieje. 

Też się przyłączę: 34363755458070381144.jpg

te co zaznaczyłem to sa te koronki? 



#17 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 stycznia 2016 - 22:07

Ok jest opcja że po zagrzebaniu się w błocie się ustaliły. Sprawdzę to :)
Ale w sumie to nie tłumaczy dziwnego zachowania prędkościomierza w czasie postoju. Bo on szaleje. Przejaja są. Dzisiaj podpiąłem kompa ale nie mam rs kupiłem adapter pomimo że tech nie działa z adapterami. Ale wszystko wróciło do normy. Nawet przejechałem 20 km i zaciągnąłem ręczny i wszystko wróciło do normy czyli brak abs i tc. No szlag mnie trafi. Zaczynam powoli tracić cierpliwość. Od kilku dni abs i tc jest albo nie ma. Tzn rano wychodzę do pracy i jest. Dojeżdżam na parking i się zaczyna świecić jak wjadę na śnieg. Ma ktoś może w okolicach Krakowa kompa żebym mógł podpiąć?

Edytowany przez Konrad Latkowski, 20 stycznia 2016 - 12:15.


#18 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2016 - 00:24

Ja mam kompa jak jeszcze nie rozwiązałeś problemu. Mam też trochę części i trochę (chyba?) wiedzy :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#19 OFFLINE   Konrad Latkowski

Konrad Latkowski
  • 82 postów
  • Dołączył: 16-01-2016
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 lutego 2016 - 09:26

Jestem prawie pewny że to napęd pompy. Ale jeszcze spróbuję płyn wymienić bo nie miałem czasu. Najgorsze jest to że raz jest błąd raz nie. Kupiłem techa i jeszcze mi opcom idzie z chin. Na techu wyświetlał błędy czujników z przodu. Ale teraz po zrobieniu zawiasu i zbieżności został tylko dźwięk jakby pompa się kończyła. Ale dzięki wielkie za info.

#20 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2016 - 12:21

Podjedź do mnie do Ci zbadam i powiem co powoduję takie objawy

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365