Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont X30XE


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2015 - 13:08

Witam forumowiczów ;)

Powiedzcie mi koledzy, na co najbardziej zwrócic uwagę podczas remontu X30XE. Cel to poprawa kondycji silnika a głównie zmniejszenie spalania oleju i jakiegokolwiek kopcenia na różne kolory :D

Co chce wymienic:

-Pierścienie,

-Uszczelniacze zaworowe

-Prowadnice w zależności od ich stanu

-Docieranie zaworów

-UPG to wiadomo

-Panewki korbowodowe

-Panewko główne

-Ogólne uszczelnienie silnika z każdej strony

W moim obecnym X25XE wymienilem uszczelniacze z elringa, panewki korbowodowe, upg, uszczelnienie i bez katalizatorow jest za mna w lato niezła zadyma na niebiesko, pomimo to dolewam na jakies 2 tyś km okolo 0,5 - 0,7l oleju co chyba nie jest jakims mega tragicznym wynikiem ;D

Z góry dzieki za jakiekolwiek porady :D





#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 01 listopada 2015 - 13:11

kup drugi sprawny silnik,bo nic nie zyskasz tym remontem,a wpakujesz kupe nie potrzebnie kasy



#3 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2015 - 13:16

To jest wlasnie kupiony silnik, tylko kupiony bardzo bardzo tanio :D dlatego nawet z czesciami jak policzylem zmieszcze sie w 1300 zl po za tym nastepny silnik to nastepny kot w worku, juz mam dosc tych zabaw i przekreconych panewek :D 5 silnik w jednym aucie z czego 4szt za mojej kadencji :)

#4 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 01 listopada 2015 - 13:28

jak zaczniesz robic panewki to ci sie moze korba przywitac z toba :)



#5 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2015 - 14:07

a co maja panewki do korb? chyba własnie korba dostaje po d*pie jak panewka ma luz, teoretycznie po wymianie panewek powinno byc ciasniej, o ile wał jest dobry ;)



#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 listopada 2015 - 14:45

Ja tez zmieniałem panewki nominał na nominał i wtedy bez szlifu wału

#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2015 - 15:48

Kolego oddaj wał do prostowania. Szansa że pęknie to jakies 3 do 10.

Jeśli wymaga szlifu to po takim zabiegu trzeba utwardzać wał a przyvutwardzaniu się krzywi więc i prostować trzeb. I znowu masz ryzyko pęknięcia:( Zresztą koszt samej takiej obróbki walu idzie w tysiące

Cylindry szlifujesz ? Tłoki nowe ?

Jeśli nie planujesz doładowania możesz wał zamontować z 3.2 tylko wtedy trza go wywarzyć

Edytowany przez smokebite, 01 listopada 2015 - 15:49.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2015 - 17:26

Koledzy bez przesady :) ten silnik chodzil i cisnienie oleju bylo ksiazkowe, ale z racji ceny panewek, ktore sa stosunkowo tanie to szkoda ich nie wymieniac :) tloki stare, szlifu tulei tez nie chce robic, widac slady honowania i progu nie ma wyczuwalnego.. widzialem duzo gorsze tuleje i po wymianie pierscieni bylo wszystko ok, wiadomo ze kompresja nie bedzie jak w nowym silniku ale pierscienie olejowa z pewnoscia beda duzo lepiej zbierac olej tymbardziej ze oplowskie pierscienie olejowe to chyba najgorsze ze wszystkich :/

#9 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2015 - 19:55

No to śmiało składaj :) ale pełnym remontem to nie będzie :p

Zwróć uwagę na stan pompy olejowej jak będziesz miał ją na wierzchu

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#10 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 listopada 2015 - 22:23

No tak, tak pełny remont to nie będzie ale z pewnością odmłodzi go w znacznym stopniu, po za tym ile jezdzi takich silnikow. A pytam po prostu z racji doinformowania sie bo to jednak jest forum i sa tu osoby ktore bardziej sie znaja i ogarniaja te silniki l, a ze ja mam dopiero 22 lata to moge czegos nie wiedziec :)

#11 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 listopada 2015 - 22:53

to są proste silniki. Na pierwszy rzut oka pod maską nie ma na nic miejsca. Ale po zapoznaniu się to wszystko da się zrobić szybko i łatwo. Chodź czasem trzeba palce łamać :F

 

W razie problemów to pisz do mnie. Ja mam do Ciebie ok 100km więc zawsze mogę podjechać i coś Ci pomóc :) albo doradzić w ramach posiadanej wiedzy


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 listopada 2015 - 01:53

jak masz sprawdzone ciśńienie oleju to sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania z próbą olejową, dużo powie o kondycji silnika, tak samo stan świec

te silniki powyżej 400tys km wypluwają pełną moc, co najwyżej osprzęt i nieszczelności trochę straszą

w rozkręcanie i remonty bym się nie bawił, szkoda pieniędzy i czasu, oryginalnych panewek geotze raczej nie kupisz po taniości, o primie i podobnych zapomnij jak auto ma jeździć a nie służyć jako eksponat



#13 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 listopada 2015 - 11:39

dowiedz sie ile cie wyniesie wymiana gratów w glowicach, cisnienie na remont ci zejdzie jak sie dowiesz. kup 3.2 z vectry jakies mlode, Mniej cie wyniesie jak remont x30xe



#14 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 listopada 2015 - 13:38

Ja jak kupowałem panewki to bez problemu zarówno goetze jak i kolbenschmidt, ja wybrałem te drugie. Płaciłem w IC jakoś 120zl za kpl.

#15 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 listopada 2015 - 23:06

Panewki nie sa drogie, komplet z kolbenshmidt kosztuje kolo 100 zl na korby, a prowadnice tez nie sa drogie, uszczelniacze to grosze :D

#16 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2015 - 18:52

Ja jak kupowałem panewki to bez problemu zarówno goetze jak i kolbenschmidt, ja wybrałem te drugie. Płaciłem w IC jakoś 120zl za kpl.


Tak tylko do V6 renomowane marki nie produkują panewek a jeżeli już się takie znaidą to nie za 100 czy 200zł.Do rządowych 4 / 6 panewki są dobrej marki a V6 to tylko jakieś nieznane marki o słabej jakości

#17 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2015 - 19:03

Goetze? Kolbenschimdt?



#18 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 341 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2015 - 20:36

Kiedyś szukałem tych marek po hurtowniach i żadna ich nie miała w ogóle dostępnych ani od reki ani na poczekaj
Gdy robiłem dwa razy remont dołu 2.5 i 3.0 to hurtownie nie mialy dostępnych renomowanych marek,na allegro itp znalazłem jakieś King-i i coś tam jeszcze.Żadne goetze,glico czy kolbenschimdt

#19 OFFLINE   Zgierek64

Zgierek64
  • 106 postów
  • Dołączył: 13-12-2014
  • Skąd: Bytom
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 listopada 2015 - 13:26

Co wy gadacie, w intercarsie sa bez problemu dostepne panewki na korby z mahle w cenie 146zl komplet. Po za tym kingi to chyba nie sa znowu az takie do d*py ;D

#20 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2015 - 10:28

Szkoda ze masz juz to x30. Dużo lepszym pomysłem jest kupno 3.2 tak jak prawi phantom. Jak złapiesz z mlodej vectry czy signum goły slup, przewalisz cały osprzęt plus misę, to będziesz zadowolony. Ja ciągle oglądam silniki 3.2, ale mój na szczęście i nieszczęście jeszcze zdrowy