Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Sygnał obrotów stag 4 eco


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 01:58

Gdzie podłączyć sygnał obrotów? Aktualnie chodzi na gazie ale na niskich obrotach słychać jak się przełącza lpg/pb i z powrotem, zwłaszcza jak silnik gorący...
Instalacja stag 4 eco
Omega B fl 99r 2.2 Y22XE



#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2015 - 02:05

pod czujnik wałka rozrządu. A gdzie masz podłączony ? może źle masz ustawione sygnały obrotu w stagu ?


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 03:14

Właśnie nie wiem gdzie teraz jest podpiete bo gazownik cos mieszał. W sterowniku jest raczej dobrze. Musze najpierw sprawdzić to podłączenie...

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2015 - 12:18

Brązowy kabel z wiązki LPG. Wpięty przy eku silnika. Chyba że gazownik "fachowiec" to przy cewce/czujniku (lub gdzieś po drodze w kabel).



A tak pomyślałem że może Ci przełączać między PB a LPG bo patafian za duże"minimalne obroty" LPG ustawił.

Najlepiej to podpiąć kompa i wszystko będzie wiadomo. A takie szukanie po omacku to jak szukanie dziewicy w liceum :p

Edytowany przez smokebite, 31 października 2015 - 12:19.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#5 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 14:07

Hahahahh :-P
Wpiety jest gdzieś przy listwie wtryskowej Pb. Obroty są ustawione na min 450, sam zmieniałem żeby sprawdzić. Dziwi mnie trochę ustawianie minimalnego napięcia. Jak ustawie poniżej 13V to zaczyna pokazywać głupoty, np 180 lub 0 obr. Przy odpalonym nawiewie na max, światła itp to napięcie na aku spada nawet do 12,6V.
Taknczy inaczej osobiście obstawiam te obroty, pewnie coś źle podpięte.

#6 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2015 - 14:24

Hahahahh :-P
Wpiety jest gdzieś przy listwie wtryskowej Pb. Obroty są ustawione na min 450, sam zmieniałem żeby sprawdzić. Dziwi mnie trochę ustawianie minimalnego napięcia. Jak ustawie poniżej 13V to zaczyna pokazywać głupoty, np 180 lub 0 obr. Przy odpalonym nawiewie na max, światła itp to napięcie na aku spada nawet do 12,6V.
Taknczy inaczej osobiście obstawiam te obroty, pewnie coś źle podpięte.

 

do listwy wtryskowej masz wpięte wtryski LPG (chodź ładniej zrobić to wpięciem przy komputerze silnika). Kabel ma kolor brązowy zobacz gdzie dokładnie jest wpięty. Najrozsądniej to wpiąć go w czujnik wałka rozrządu w tym silniku.

 

a gaz wyłącza zapewne dlatego że właśnie obroty giną. Ale skoro masz kabel do gazu to zmiesz obroty min. na 0 dla lpg i zobacz czy dalej przełącza. Jeśli tak to coś innego powoduje przełączenie. Komputer do gazu i patrzeć. Łatwo znajdzie się przyczyna


Edytowany przez smokebite, 31 października 2015 - 14:28.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#7 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 15:52

Jak ustawię obroty na 0 to zgaśnie - testowałem



#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2015 - 16:04

weź przejrzyj dobrze zapłon. Bo nie raz jes tak że już coś pada na LPG już nie działa a na PB jeszcze nie ma objawów. Albo przełącz 2cyl na PB i 2 na LPG zobacz co się będzie działo. Obroty nie falują na biegu jałowym ?


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#9 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 16:40

Z wylaczaniem wtryskow kombinowalem na wszystkie sposoby i zawsze było ok. Teraz pomyślałem ze czasami wywala mi check przy odpalaniu i wtedy ciężko odpala. Chwilę pochodzi to gaszę i jeszcze raz odpalam i jest ok. Muszę zczytac błąd. Może to czujnik położenia wałków rozrządu i przez to swiruje gaz :-\

#10 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 października 2015 - 16:46

Może być. Sprawdziłeś gdzie masz wpięty sygnał obrotów?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#11 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 października 2015 - 16:57

Jeszcze nie bo niedawno wstałem a juz ciemno... jutro sprawdze podłączenie i spróbuję odpalić opcoma. Napisze co znalazłem.

#12 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 listopada 2015 - 16:32

Sygnał jest jak mówiłeś do czujnika obrotów wałków. Nie mogę się połączyć przez opcom. Program w laptopie mi swiruje. Zacząłem się bawić ustawieniami w stagu.
Napięcie na akumulatorze w stanie spoczynku 12,6V nie wiem dlaczego tak nisko bo aku nowy. Ma 2 tygodnie Bosch. Na odpalonym 12,6 do 14.1 V zazwyczaj poniżej 13V
Ustawiam w programie sygnał obrotów. Od 14.1V zaczyna przełączać. Poniżej 12.8V źle widzi obroty i czasami przełączy. Próg przełączania na 0 rpm i o dziwo nie gaśnie jak ostatnio...

 

Nagrałem 2 filmiki. Właśnie się uploadują na YT.

 

 

 


Edytowany przez vandave, 01 listopada 2015 - 18:15.