Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z wtryskiem na 4 cylindrze, X30XE

wtryski x30xe

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2015 - 10:10

Witam.

Mam problem z moją Sintrą (3.0, V6, X30XE).

W zeszłym tyg. postawiłem autko na warsztat w celu likwidacji wycieków oleju (wymieniane były zimmeringi na wałkach i uszczelki pod pokrywami zaworów), oraz wyczyszczenie wybieraka/selektora automatycznej skrzyni biegów. Po naprawach silnik przestał pracować na czwarty cylinder... Sprawdzone komputerem kod błędu 0204 nieprawidłowe napięcie wtryskiwacza 4. Problem występuje tylko przy obciążeniu. Sprawdzane na każdym biegu i uwaga! Na D, 3, 2, 1 zazwyczaj po przekroczeniu 1000 obr/min 4 wtrysk się odcina, a na R nie... nawet jak mu się gaz w podłogę depnie... Na P i N można sobie gazować do woli i wszytko chodzi jak powinno. Sprawdzane było podczas jazdy i na postoju (z zaciągniętym ręcznym). Ma ktoś jakieś pomysły gdzie leży przyczyna tego cyrku?

 

Dodam jeszcze, że problem występuje na benzynie i na gazie. Wiązka pod kolektorem przetrzepana, wiązki prowadzące do sterownika silnika i gazu prute nie były, ale gdyby w nich leżał problem samo ruszanie kablami powinno wtrysk odstawić....  

 

Zdecydowałem się napisać w tym temacie, ponieważ w niektórych Omegach jest ten sam silnik z tą samą skrzynią i elektroniką...





#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 października 2015 - 10:55

Podmien 4 wtrysk na 6 np. I obserwuj czy blad sie zmieni na p0206.

#3 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 21 października 2015 - 10:58

Podmien 4 wtrysk na 6 np. I obserwuj czy blad sie zmieni na p0206.

Jak na lpg jest to samo to to raczej nie wina wtrysku.....



#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 października 2015 - 16:05

Cewka

#5 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 października 2015 - 23:21

Cewka

Odpada... sprawdzone było.



#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 października 2015 - 23:51

ja bym zrobił bypass na tym wtryskiwaczu i się wtedy wszystko wyjaśni



#7 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2015 - 19:34

Bartek, nie jesteś pierwszy, który mi baypass doradza... Na chwilę obecną jestem umówiony na środę do mechanika... Niestety szybciej się nie dało. 

 

Pojeździłem dzisiaj trochę i nieraz łapał wszystkie 6 cylindrów, nieraz nie... Reguła związana z wywalaniem wtrysku na D już nie aktualna, bo dzisiaj i na postoju wtrysk potrafił się odstawić. Poszperałem trochę na forum i znalazłem całkiem podobny temat wywalania zapłonu właśnie na 4 cylindrze... Objawy mam bardzo podobne... może z wyjątkiem gaszenia silnika podczas jady... tego w automacie wolę nie próbować ;) Fakt... mój problem dotyczy wtrysku, tam zapłonu ale...:

 

Nie jestem przekonany co do diagnostyki komputerowej silnika... błąd jaki mi się pojawia to 0204 nieprawidłowe napięcie wtryskiwacza 4. Z tym, że (kompletnie nie wiem dlaczego) moje auto łączy się z komputerem pod Vectrą B z 2.5 V6 X25XE, a ja mam X30XE. Sintry 3 litrowej w programie nie ma wcale, ale Omegi z tym silnikiem są... a pod Omegą mnie nie łączy... Nawet na OP-COMie nie łączy mnie pod Sintrą 3.0 (tam jest uwzględniona) tylko pod VB...  :shocking: 

W tamtym temacie wyczytałem, że silnik 3.2 może odstawić jeden cylinder... 3.0 nie. A jest możliwe, że brak zapłonu na ten cylinder skutkuje odstawieniem wtrysku? Pisałem, że cewka jest sprawdzona, ale tak naprawdę sprawdzona była tylko iskra na 4 cylindrze... 



#8 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2015 - 19:46

a jaki masz sterownik silnika, tzn jaki w programie się dedykuje AF, HH ...?



#9 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2015 - 19:52

Uuuu ciężkie pytanie :p Nie mam pojęcia. Jedno co mogę powiedzieć to to, że ECU jest na motronicu 2.8.3. Nie wiem czy to coś Ci powie, tyle po prostu zapamiętałem...



#10 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 października 2015 - 19:56

możesz mieć ECU od  2,5 i dlatego nie łączy pod 3,0

motronic M2.8.3 to od 2000 roku chyba

sprawdź wiązkę od wtryskiwacza do ECU, w poradach jest opis ECU

podmień cewkę na sprawną


Edytowany przez robert514, 22 października 2015 - 20:08.


#11 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 października 2015 - 20:42

No proszę... a auto jest z '97 i już się kwiatki pojawiają :/

Aż mnie kusi, żeby cewkę nową ze sklepu wziąć i podmienić. Koledze baron_kr pomogło to może i mi pomoże... Gorzej będzie, jeśli to nie cewka i nie będę mógł jej zwrócić :p 

 

Wiązka była sprawdzana... napięcie na 4 wtrysk zanika już przy sterowniku, czyli to on taki sygnał musi dawać... Pytanie, czy od wtrysku też idą informacje do ECU, bo może ja w złą stronę kombinuję? Właśnie znajomy z klubu Sintry również radzi mi baypass. Twierdzi, że zanik napięcia przy sterowniku jest potwierdzeniem uszkodzenia wiązki bo cały układ działa w pętli czyli Sterownik LPG - wtryski - ECU. Jeśli bzdury wypisuję to sorry, ale kompletnie się na tym nie znam  :bag:



#12 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 25 października 2015 - 03:04

Jeśli był wymieniany simering z przodu to musiał mechanior rozrząd rozpinać. Sprawdź kompresje na tym cylindrze. Podgięte zawory lekko i czasem będzie wyłączał eku cylinder (cewkę i wtrysk, ale w tym e eku jest cewka podwojna wiec cewki nie wylaczy). Jesli kompresja jest to proonuje podmianke kompa a jesli i to nie pomoże dopiero wtedy w kablach szukac

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#13 OFFLINE   krzychu0483

krzychu0483
  • 6 postów
  • Dołączył: 25-05-2015
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2015 - 12:34

Problem rozwiązany :)

Przyczyna leżała w kablach wychodzących z sterownika silnika. Po zdjęciu osłony wiązki ujawnił się bałagan jaki tam panował. Wystarczyło kabelki poukładać, zaizolować i gra :)







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: wtryski, x30xe