Jako że uzyskałem niedawno łatwy dostęp do kanału, zrobiłem kilka zdjęć podwozia Omegi i mam prośbę o ich identyfikację. Jestem pewien, że dla większości będzie to bardzo proste, wręcz banalne.
Powody, dla którego zakładam ten temat są dwa: z jednej strony czysta ciekawość (chciałbym po prostu wiedzieć jednoznacznie, co czym jest), z drugiej natomiast nadzieja, że wiedza ta może pomoże choć trochę mi zrozumieć, co trapi mój samochód (a co mu jest - to długa i zawiła historia, na inny temat).
Poniżej link do zdjęć.
http://fotowrzut.pl/FVND0F12JW
O elementy 2, 3, 4 i 5 pytam z ciekawości. 4 to - podejrzewam - sonda lambda, ale wolę wiedzieć na 100%.
Element 1 jest niedokręcony, przez co trochę przecieka (olej ze skrzyni?) i podczas jazdy często powoduje stukanie. Zdecydowanie wymaga to naprawy.
Elementy 6 i 7 są ofiarą wycieku oleju z silnika, dlatego są tak usmarowane, przy czym podejrzewam, że takie zabrudzenie części 7 może mieć związek z figlami, jakie mi samochód wyprawia, więc tym bardziej interesuje mnie, co to takiego.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Kłaniam się
1
Podwozie - identyfikacja elementów
Rozpoczęte przez
Pink
, 12 paź 2015, 14:30
5 odpowiedzi na ten temat
#1 OFFLINE
#2 OFFLINE
Napisany 12 października 2015 - 14:44
1) Łączenie silnika ze skrzynią. Tam nie ma oleju tylko sprzęgło hydrokinetyczne. Cieknie ci pewnie z uszczelniacza wału, i przecieka przez łączenie.
2) Przewody olejowe do chłodniczki oleju
3) Selektor
4) Sonda
5) Lewarek/wybierak
6/7) sprężarka klimy i jej złącze:)
2) Przewody olejowe do chłodniczki oleju
3) Selektor
4) Sonda
5) Lewarek/wybierak
6/7) sprężarka klimy i jej złącze:)
#3 OFFLINE
Napisany 12 października 2015 - 15:24
Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź!
Ad. 1 - Jakieś 3-4 miesiące temu miałem wymieniany olej w automacie, zastanawia mnie wobec tego, jak mechanik mógł przeoczyć / zostawić tak obluzowane łączenie. Pomijam to nieszczęsne stukanie (początkowo myślałem, że mi się zacisk obluzował, bo tempo stukania uzależnione było / jest od prędkości jazdy...pojawia się też (ale nie zawsze!) przy hamowaniu, jako pojedyczne głośniejsze stuknięcie), ale przede wszystkim: raczej nie jest wskazane by olej silnikowy dostawał się do sprzęgła...
Przy okazji, czy uszczelniacze wału są dwa? Wymiana to, mam nadzieję, bułka z masłem dla fachowca...
Ad. 7 - Klima to swoją drogą nie działa od dłuższego czasu, ale przynajmniej wiem już, że zalanie tej złączki nie ma nic wspólnego taką a nie inną pracą silnika.
Ad. 1 - Jakieś 3-4 miesiące temu miałem wymieniany olej w automacie, zastanawia mnie wobec tego, jak mechanik mógł przeoczyć / zostawić tak obluzowane łączenie. Pomijam to nieszczęsne stukanie (początkowo myślałem, że mi się zacisk obluzował, bo tempo stukania uzależnione było / jest od prędkości jazdy...pojawia się też (ale nie zawsze!) przy hamowaniu, jako pojedyczne głośniejsze stuknięcie), ale przede wszystkim: raczej nie jest wskazane by olej silnikowy dostawał się do sprzęgła...
Przy okazji, czy uszczelniacze wału są dwa? Wymiana to, mam nadzieję, bułka z masłem dla fachowca...
Ad. 7 - Klima to swoją drogą nie działa od dłuższego czasu, ale przynajmniej wiem już, że zalanie tej złączki nie ma nic wspólnego taką a nie inną pracą silnika.
#4 OFFLINE
Napisany 12 października 2015 - 19:00
tak są dwa, jeden z przodu silnika, drugi z tyłu i tu nie jest taka bułka z masłemPrzy okazji, czy uszczelniacze wału są dwa? Wymiana to, mam nadzieję, bułka z masłem dla fachowca...
#5 OFFLINE
Napisany 12 października 2015 - 19:25
To słabo, bo pewnie ten właśnie cieknie, skoro olej widoczny jest za silnkiem, przy skrzyni Przynajmniej samą część za grosze można nabyć, jak widzę.
#6 OFFLINE
Napisany 12 października 2015 - 20:52
to nie musi być olej z uszczelniacza wału tylko np spod pokrywy zaworów lub spod dekla przy cewce (chyba że masz w tym miejscu kopułkę to jest tam simmer)
zawsze można zajrzeć przez oczko pod tym gumowym korkiem na dzwonie skrzyni czy zacieka po kole i bloku
zawsze można zajrzeć przez oczko pod tym gumowym korkiem na dzwonie skrzyni czy zacieka po kole i bloku