Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podwozie - identyfikacja elementów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 października 2015 - 14:30

Jako że uzyskałem niedawno łatwy dostęp do kanału, zrobiłem kilka zdjęć podwozia Omegi i mam prośbę o ich identyfikację. Jestem pewien, że dla większości będzie to bardzo proste, wręcz banalne.

Powody, dla którego zakładam ten temat są dwa: z jednej strony czysta ciekawość (chciałbym po prostu wiedzieć jednoznacznie, co czym jest), z drugiej natomiast nadzieja, że wiedza ta może pomoże choć trochę mi zrozumieć, co trapi mój samochód (a co mu jest - to długa i zawiła historia, na inny temat).

Poniżej link do zdjęć.

http://fotowrzut.pl/FVND0F12JW

O elementy 2, 3, 4 i 5 pytam z ciekawości. 4 to - podejrzewam - sonda lambda, ale wolę wiedzieć na 100%.

Element 1 jest niedokręcony, przez co trochę przecieka (olej ze skrzyni?) i podczas jazdy często powoduje stukanie. Zdecydowanie wymaga to naprawy.

Elementy 6 i 7 są ofiarą wycieku oleju z silnika, dlatego są tak usmarowane, przy czym podejrzewam, że takie zabrudzenie części 7 może mieć związek z figlami, jakie mi samochód wyprawia, więc tym bardziej interesuje mnie, co to takiego.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Kłaniam się



#2 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 października 2015 - 14:44

1) Łączenie silnika ze skrzynią. Tam nie ma oleju tylko sprzęgło hydrokinetyczne. Cieknie ci pewnie z uszczelniacza wału, i przecieka przez łączenie.
2) Przewody olejowe do chłodniczki oleju
3) Selektor
4) Sonda
5) Lewarek/wybierak
6/7) sprężarka klimy i jej złącze:)

#3 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 października 2015 - 15:24

Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź!

Ad. 1 - Jakieś 3-4 miesiące temu miałem wymieniany olej w automacie, zastanawia mnie wobec tego, jak mechanik mógł przeoczyć / zostawić tak obluzowane łączenie. Pomijam to nieszczęsne stukanie (początkowo myślałem, że mi się zacisk obluzował, bo tempo stukania uzależnione było / jest od prędkości jazdy...pojawia się też (ale nie zawsze!) przy hamowaniu, jako pojedyczne głośniejsze stuknięcie), ale przede wszystkim: raczej nie jest wskazane by olej silnikowy dostawał się do sprzęgła...

Przy okazji, czy uszczelniacze wału są dwa? Wymiana to, mam nadzieję, bułka z masłem dla fachowca...

Ad. 7 - Klima to swoją drogą nie działa od dłuższego czasu, ale przynajmniej wiem już, że zalanie tej złączki nie ma nic wspólnego taką a nie inną pracą silnika.

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 października 2015 - 19:00

Przy okazji, czy uszczelniacze wału są dwa? Wymiana to, mam nadzieję, bułka z masłem dla fachowca...

tak są dwa, jeden z przodu silnika, drugi z tyłu i tu nie jest taka bułka z masłem

#5 OFFLINE   Pink

Pink
  • 27 postów
  • Dołączył: 03-02-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 12 października 2015 - 19:25

To słabo, bo pewnie ten właśnie cieknie, skoro olej widoczny jest za silnkiem, przy skrzyni :unsure: Przynajmniej samą część za grosze można nabyć, jak widzę.

#6 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 października 2015 - 20:52

to nie musi być olej z uszczelniacza wału tylko np spod pokrywy zaworów lub spod dekla przy cewce (chyba że masz w tym miejscu kopułkę to jest tam simmer)
zawsze można zajrzeć przez oczko pod tym gumowym korkiem na dzwonie skrzyni czy zacieka po kole i bloku