Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega MV6 remont hobbystyczny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 listopada 2015 - 16:10

Najlepiej jakbys mial sciagacz pierscieniowy do tlokow. Na allegro bagatela 20 zl. Bez tego trudno bedzie Ci rownomiernie scignac pierscienie tak aby zaden z nich nie pekl, a mowa wrzucic w tuleje cylindra.

 

Jak bedziesz sciagal pierwsza mise to zwroc uwage czy masz uczelke czy masz sam silikon. To dosc wazne.



#22 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2015 - 20:13

Co masz na myśli pisząc o uszczelce bądź silikonie?

 

Przygotowałem sobie uszczelki pod obydwie misy...



#23 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 listopada 2015 - 20:16

Bo niektóre były montowane na sylikon a nie na uszczelkę

#24 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 listopada 2015 - 20:24

Wiec rozumiem ze one nie były zamienne - silikon vs uszczelka?

 

Zobaczymy jak rozbiorę. Dzisiaj wypadło mi coś innego i nie zdążyłem rozbebeszyć, jutro cd... 



#25 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 listopada 2015 - 22:02

Udało się rozpiąć jeden tłok (ten na którym po tygodniu najwięcej ubyło oleju po zalaniu do cylindra):

7acf4feeb38e270dmed.jpg

dfe0ed3d411cd1camed.jpg

4970466e0a321080med.jpg

32cbfb86db0b16e5med.jpg

db995c797549b814med.jpg

4643ce9149c8b4c9med.jpg

336484c48ae08b14med.jpg

aa83bad6982c594dmed.jpg

Będę wdzięczny za wszelkie opinie :-)
To są oryginalne nominały?

#26 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2015 - 13:38

Moim zdaniem panewki wyglądają całkiem przyzwoicie, pewny nie jestem ale na 80% to oryginały są.



#27 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 listopada 2015 - 14:52

Panewki ok, tuleja cylindra szrot.

Blok do honowania i dobranie pierscieni nadwymiar.

W komorze spalania byl olej, widac to po nagarze na tlokach. Pokaz zdjecie wszystkich tlokow od gory.

Edytowany przez Alley, 13 listopada 2015 - 14:53.


#28 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 listopada 2015 - 15:21

Samochód stał praktycznie 3 lata nieodpalany, miał tylko obracany wał "ręcznie". Do cylindrów był zalany olej przez otwory świec na samym początku.
 
W cylindrze brak wyczuwalnych progów, rys czy "stopni".

Zdjęcia sprzed rozbiórki:

eac4f09a098ed455med.jpg

92b50c4d75c3b3dcmed.jpg

16fa6907885309dcmed.jpg

80104788a75b2293med.jpg

01074e6c275e0960med.jpg

a8af703964321f03med.jpg

2eb944b0949b5399med.jpg

263ea73286f8ba98med.jpg

1d1c9b3c30aa781fmed.jpg

Edytowany przez galicjusz, 13 listopada 2015 - 15:38.


#29 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2015 - 11:10

Na tych zdjeciach zle nie wyglada. Na jakim etapie jestes?

#30 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2015 - 12:17

Mam juz honownice. Zastanawiam sie nad pierscieniami... Goetze zamowienie albo NPR/SM od reki na miejscu (cena podobna) Zastanawiam sie tez nad panewkami... MV na zamowienie albo KING podobno wzmacniane od reki na miejscu (cena podobna) Jesli bede mial czesci w weekend moze zrobie.

#31 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2015 - 12:34

Chyba wolalbym geotze na zamowienie.

#32 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2015 - 12:59

Grubszy temat to panewki... tutaj to sam nie wiem.... Propos... a co z srubami korbowodow i walu? Powinny byc chyba nowe...? Tylko gdzie dostac?

#33 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2015 - 13:34

ASO Plock powinno pomoc w tej sprawie :)

#34 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2015 - 13:40

Akurat oni z reguly nie pomagaja....

#35 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 listopada 2015 - 17:23

Mnie wiekokrotnie pomogli i bez problemow. Zapytac warto, w morde dac nie powinni :)

#36 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 grudnia 2015 - 22:36

Tuleje są już po honowaniu, blok wymyty czeka na części.

Panewki i pierścienie chcę włożyć nominalne.

 

Pojawił się inny problem... nigdzie nie mogę znaleźć pompy oleju, swojej rozebrać nie mogę bo każdy bit obrabia śruby na okrągło więc zastanawiałem się nad wymianą na zamiennik w rozsądnej cenie. Tutaj pojawia się problem, zamienników brak poza Hans Pries. Pozostaje oryginał za 1600zł, cena zaporowa.

Można gdzieś dostać takowa pompę do x30xe z dobrych zamienników?

 

 

Jeszcze jedna sprawa... po wyjęciu wału okazało się że w przypadku środkowych podpór panewki bez kanału olejowego są założone od góry (czyli w bloku) natomiast zamki/klamry posiadają panewki z rowkiem olejowym. Chyba powinno być odwrotnie - to znaczy połówki panewek z rowkami olejowymi od góry (w bloku) płaskie bez rowka od dołu (w klamrach)?


Edytowany przez galicjusz, 02 grudnia 2015 - 23:48.


#37 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2015 - 19:37

Podpowiedzcie proszę odnośnie pompy oleju i panewek na wale - pisałem o tym wyżej.

 

W weekend chciałbym zacząć składać ale mam duże wątpliwości...



#38 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2015 - 23:21

co do panewek niewiem zabardzo o co ci chodzi ale masz fotke jak leza w silniku 3.2 

 

3303db2a517f.jpg

 

 

co do pompy to niewiem co mam ci napisac. U nas malo kto sie bawi z pompa oleju bo z reguly nic sie z nia nie dzieje. Ale podejrzewam ze zamiennik hansa bedzie w lepszej kondycji jak twoja pompa aczkolwiek niewiem ile hansa wytrzyma.

 

na temat odkrecenia to sa rozne metody.

 

walic mlotkiem w nasadke zeby zruszyć na gwincie potem krecic

 

mozna nagrzać

 

mozna uzyc takie cos:

41c2bad0fa6e.jpg

 

 z odpowiednia koncowka rzecz jasna. 

 

metod jest wiele. Ja osobiscie bym rozebral usilnie ze 3 pompy sprawdzil ktora najmniej styrana i taka bym zalozyl. Jakby byly wszystkie umordowane kupilbym hansa albo inna zapchajdziure



#39 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2015 - 23:59

U Ciebie na zdjęciu środkowe dwie panewki z rowkiem na olej są od góry - czyli w bloku, domyślam się że bez rowka są w klamrach.

U mnie natomiast po zdjęciu wału zdziwiłem się bo te w bloku zamiast z rowkiem jak powyżej - były gładkie, a te z rowkiem w klamrach. Czyli odwrotnie. Jakim cudem? Ktoś kombinował? Nie było problemów ze smarowaniem, ciśnieniem itp... panewki też nie zjechane... Jak w końcu montować?

 

Co do pompy to śruby nawet nie drgnęły a już otwór obrobiony... próbowałem różnych patentów na odkręcenie. Gdyby był zamiennik w ciekawej cenie to bym się nie zastanawiał. Hansa trochę strach wkładać, podejrzewam że używka albo nawet moja byłaby lepszym wyborem na dłuższą metę.



#40 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2015 - 19:38

Rozwierć te śruby, a nowe sobie dobierzesz.