Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Potrzebna fachowa porada


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 19:33

Witam
Pytanie do znawców tematu ,mam masło w zbiorniczka wyrownawczym w mojej mv6 ,wstepna diagnoza chlodniczka oleju i moje pytanie z tym związane czy da się sprawdzić szczelność chlodniczki bez jej demontażu? Bo chyba mechanik mnie w ciula robi



#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 września 2015 - 19:59

Ciesz się, że nie naciąga Cię na uszczelkę pod głowicą, a jedynie na samą chłodniczkę oleju, która nówka kosztuje w zamienniku 200 pln'ów na alledrogo.

Aby chłodniczke dobrze sprawdzić trzeba ją zdemontować. Wyczyścić dobrze i można zalać mlekiem i zostawić na noc i zobaczyć czy gdzieś nie zostały tłuste plamy na chłodnicze. Inny sposób to napompować w nią około 3-4 bar powietrza i dodać w środek płyn do naczyń, który będzie się pienił przy wydobywaniu powietrza w razie nieszczelności.

Jeżeli masz automat to mogła rozszczelnić się chłodnica płynu z chłodnicą automatu, która jest zespolona w 2.5 i 3.0, w 2.6 i 3.2 są odseparowane.

#3 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 20:13

Chodzi o to że chce mnie chyba zaciągnąć na głowice bo oddalem mu auto na sprawdzenie chlodniczki a on bez demontażu stwierdził że niestety głowice do zwalenia, pytam go jak to sprawdził bez demontażu a on na to że gdzieś od tyłu odłączył zasilanie oleju i pompowal powietrze w chlodniczki i patrzył czy idą banki w wyrownawczym nie wiem czy mu ufać bo chyba to jakaś piękna bajeczka żeby wziąć kasę za głowice dodam że gość podobno 20 lat w Oplu pracował i wie że OMA idzie na sprzedaż więc może oszukac

Jeżeli masz automat to mogła rozszczelnić się chłodnica płynu z chłodnicą automatu, która jest zespolona w 2.5 i 3.0, w 2.6 i 3.2 są odseparowane.

. Ciekawe... To znaczy ,że to może nawet nie być chłodnica oleju tylko chłodnica automatu?

#4 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2015 - 20:14

Witam
Pytanie do znawców tematu ,mam masło w zbiorniczka wyrownawczym w mojej mv6 ,wstepna diagnoza chlodniczka oleju i moje pytanie z tym związane czy da się sprawdzić szczelność chlodniczki bez jej demontażu? Bo chyba mechanik mnie w ciula robi

To ty masz układ zalany wodą ?

#5 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 20:17

Mam 3.0v6 właśnie w automacie

Nie płynem, ale przez moment była zalana wodą jak wymienialem zawór trojdrozny w zasadzie tylko na sprawdzenie była zalana a ma to znaczenie?

Edytowany przez rutra884, 23 września 2015 - 20:19.


#6 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2015 - 20:26

Generalnie jak auto jest zalane płynem to masło się nie zrobi, będzie natomiast olej w układzie chłodzenia , Tak było i jest w kia karniwal co jeszcze przejeździł ze 40tysi i ostatnio jak był to już mu się grzał bo olej zrobił sie jak ciemna maź i pozatykał kanały , na placu u mnie stoi mercedes co też ma olej w zbiorniczku i jest jezdny, a stoi na chłodnicę oleju bo przydzwonił w leżącego policjanta , nie mają te samochody masła ponieważ zalane są płynem.
Jeśli miałeś wodą zalane i masz masło w zbiorniczku to co jest w silniku ? ewentualnie w skrzyni ? stan

Edytowany przez zuku19, 23 września 2015 - 20:27.


#7 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 20:34

Był zalany płyn z koncentratu nagle zrobiła się jasna wydzielina czyli olej w układzie ale pytanie skąd mam nadzieje ze to chłodnica oleju a nie glowica

Jeśli chodzi o olej to jest to olej silnikowy bo zaobserwowalem ubytek

#8 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 września 2015 - 20:38

łatwiej sprawdzić szczelność chłodnicy i taniej niż brać się za głowicę

#9 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 22:09

Dlatego pytam o metodę sprawdzenia, sam nie wiem czy się nie wezme za to osobiscie tylko gorzej będzie jak okarze się ze chlodniczka będzie szczelna a silnik rozebrany od gory

#10 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 września 2015 - 22:32

chłodniczka oleju jest między głowicami, jedynie cały dolot do ściągnięcia, całą wymianę można wręcz na chodniku zrobić bez wchodzenia pod auto
węże olejowe są odkręcane od dołu, przy filtrze oleju ale żeby cokolwiek tam podpiąć to średnio to widzę, mało przestrzeni i sztywny przewód nie za bardzo chce zrobić miejsce na dodatkowe przyłącze

#11 OFFLINE   rutra884

rutra884
  • 23 postów
  • Dołączył: 22-01-2014
  • Skąd: Warszawa okol.
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 września 2015 - 15:15

Właśnie mój mechanik powiedział ze do tych węży olejowych wbił ciśnienie nastepnie drugi człowiek zagladal w zbiorniczek czy są banki powietrza tak stwierdził ze to głowica myślę ze to malo precyzyjna metoda

Edytowany przez rutra884, 24 września 2015 - 15:16.