walnięcie podczas gwałtownego ruszania
#1 OFFLINE
Napisany 16 września 2015 - 20:55
Przy butowaniu z miejsca gdy skrzynka nie zapięła jeszcze 2 biegu czasem coś tak walnie po napędzie że aż koła zapiszczą, czuć to w podłodze jakby na chwilę koła zostały zablokowane przez ASB lub dyfer? Jest tak...ruszam wszystko ładnie nagle jest jeb (pisk opon dosłownie kawałek sekundy) i dalej auto jedzie bez problemu. Zauważyłem to po raz pierwszy gdy robiłem test drive u niemca, zapiąłem pierwszy bieg pedał w podłogę...jeb, koła zapiszczały to już zwolniłem bo w sumie nie wiem co by się stało gdybym mu cisnął cały czas.. Druga rzecz czasem pojawia się błąd :
:
-poluzowane sprzęgło przemiennika momentu obrotowego
-stan położenia padału
przy tym świeci check, ESP i auto wolno przyspiesza ale biegi zmienia normalnie. Po 2-krotnym włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy
Podobno w 3.2 czasem ecu sie lubią posypać i będzie.jest zakłócona komunikacja silnik - ASB tak mi znajomy koleszka powiedział.
Omega ładna jest, cała w pakiecie, takiej szukałem...muszę ją podleczyć trochę także z góry dzięki za pomoc
#2 OFFLINE
Napisany 18 września 2015 - 15:05
Ja miałem przy prędkości około 35/40 km/h u mnie był walnięte elektrozawór.Dopytaj się jeszcze kogoś .Jakbyś potrzebował jakieś elektrozawory to mam z mojej starej skrzynki ale najpierw się upewnij.
#3 OFFLINE
Napisany 22 września 2015 - 07:08
Edytowany przez user881, 22 września 2015 - 07:12.
#4 OFFLINE
Napisany 06 października 2015 - 18:34
#5 OFFLINE
Napisany 10 lutego 2016 - 12:29
mam podobny problem,stukniecie występuje bardzo rzadko i przy raczej średnio ostrej jeżdzie.
wygląda to tak,
rozpędzam auto i przy zmianie z 2 na 3 w tym samym momencie puszczam gaz i następuje walnięcie ,
tak jakby chciał zmienić bieg ale puszczenie gazu powoduje redukcje biegu.
i druga sprawa, skrzynia zmienia płynniej , bardziej miękko biegi przy ostrej jeżdzie,
przy emerycie lubi szarpnąć.
#6 OFFLINE
Napisany 12 lutego 2016 - 09:27
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#7 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2016 - 09:59
i druga sprawa, skrzynia zmienia płynniej , bardziej miękko biegi przy ostrej jeżdzie,
przy emerycie lubi szarpnąć.
Tak i u mnie jest ale to chyba normalne? Jak rozpędzam się bardzo spokojnie to czuć jak expresowo przerzuca biegi..aż miło.
Na temat mojego problemu z pierwszego postu to problem już rozwiązałem...dolałem 1.5 litra oleju do prawidłowego poziomu.
Prawdopodobnie macie zabrudzone elektrozawory. Jest to najbardziej prawdopodobna opcja. Do wymiany.
Wczoraj jeździłem po Wawie w godzinach szczytu i zauważyłem taki problem, że raz po szybkim wrzuceniu na D (skrzynia zerwała) i gwałtownym ruszeniu coś zamieliło z chrobotem przez może 1 metr...coś jak by wrzucała bieg kilkanaście-dziesiąt razy na sekundę.
Czy gdy się zawór przycina etc. może się tak dziać ?
Edytowany przez user881, 17 lutego 2016 - 10:05.
#8 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2016 - 14:14
że raz po szybkim wrzuceniu na D (skrzynia zerwała) i gwałtownym ruszeniu coś zamieliło z chrobotem przez może 1 metr..oj coś mi się zdaje że skrzyni będziesz szukał
#9 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2016 - 15:10
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2016 - 21:55
Było sucho i esp na pewno sie nie załączyło...czytałem, że prosiaki łączniki wału etc. mogą coś pierd...ale to inaczej by było.
Przypomniałem sobie, że czasem jak startuje na spokojnie ze skrętem to mam wrażenie że coś chrobocze właśnie z tyłu...chciałbym żeby to dyfer bruździł. Jak szpera ma stary olej to co się dzieje ?
#12 OFFLINE
Napisany 17 lutego 2016 - 22:06
#13 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2016 - 05:47
jak startuje na spokojnie ze skrętem to mam wrażenie że coś chrobocze właśnie z tyłu.a może przeguby terkoczą
#14 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2016 - 09:02
#15 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2016 - 10:01
Digi to miałeś jasną przyczynę jak Ci biegi świrowały tam i nazad.
a może przeguby terkoczą
Nie no to byłoby słychać wyraźnie. Może całkiem zwidy mam a to koła przeskakują bo jedno kręci się wolniej/szybciej.
Do wymiany mam tylne łożyska bo szpera je wykończyła ale to chyba mało istotne...
A mogło być tak że się skrzynka zakłopotała jak za szybko jej depnąłem, a jeszcze nie zdążył 1 bieg do końca zaskoczyć??
Nie wpierf zobaczy co się "mielić zaczęło" bo chyba raczej zdaje mnie się zdaje, że most też poleciał
Ale jak most ze szparą siada to chyba jedyny objaw taki że nie zapina obydwu kół na raz ?
Kupię olej chyba Motul 90 PA ?? odręce dekiel i luknę co i jak...
#16 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2016 - 14:13
możesz nawet kupić normalny olej 75w140 i dodatek do LSD prawie 300.000 w jeepie i lata dalej
#17 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2016 - 20:02
#18 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2016 - 05:55
tyle że 75W140 jest pod wieksze obciążenia niż ten motul