Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wyciek paliwa z pompy wysokiego ciśnienia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2015 - 19:18

Od kilku miesięcy wyczuwałem zapach paliwa dochodzący z okolic silnika, Ostatnio wyciek paliwa nasilił się, po dłuższej jeździe paliwo rozrzucane jest po misce olejowej i skrzyni biegów. Wymontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że cała pompa jest mokra. Nie ma żadnych problemów z uruchomieniem silnika, wężyki od powrotów są suche.Przy postoju z unieruchomionym silnikiem nie ma jakichś szczególnych wycieków. Czy ktoś z forumowiczów ma podobne doświadczenia ? Co najczęściej jest źródłem wycieku z pompy w tego typu silniku?
Uruchomiłem silnik po wymontowaniu kolektora dolotowego i umyciu i osuszeniu pompy, ale żadnego wycieku paliwa nie zauważyłem, nawet po rozgrzaniu silnika. Zamontowałem kolektor i po kilkukilometrowej jeździe po mieście pompa jest znowu mokra, paliwo ścieka po misce olejowej. Spowodowane to jest chyba zwiększonym ciśnieniem paliwa przy większym obciążeniu. Niestety trudno jest sprawdzić skąd jest wyciek (kolektor zasłania okolice pompy)
Paliwo sączy się u góry pompy, chyba z pod dekielka na górze pompy - czy można to jakoś uszczelnić ? Czy odkręcenie tego jest bezpieczne ?

Edytowany przez rififi, 22 września 2015 - 11:29.




#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 września 2015 - 19:25

uzupełnij profil bo nie wiadomo o jakim silniku mowa

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 16 września 2015 - 23:26

cała pompa jest mokra


Sprawdź zasilenie i powrót z pompy CR, opaski zaciskowe etc.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2015 - 07:05

U mnie teź leciało i okazało się, że to z przewodu, który idzie od filtra paliwa do pompy CR. Ten przewód składa się z dwóch części: metalowej i gumowej; właśnie ta gumowa była mocno sparciała i puszczała. Niestety tego przewodu (GM 93172123/25) nie można już kupić w ASO bo "Omega jest już starym samochodem i części są na wykończeniu" - cytat pracownika jednego z gdańskich ASO opla :shocking: . Więc kupiłem przewód Gates 3225 8mm, dwójnik stalowy 8mm, 3 nowe obejmy Mikalor W5 8-16mm i po problemie.
PS. Na forum BMW jest to dosyć powszechny problem, ten jeden wężyk parcieje dużo szybciej niż inne - słaby jakościowo materiał (?)

Załączone pliki


Edytowany przez Iwan, 28 września 2015 - 07:22.


#5 OFFLINE   Razbertys

Razbertys
  • 1 postów
  • Dołączył: 28-09-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 E18NVR gaźnik

Napisany 28 września 2015 - 07:24

Miałem przeciek na pompie wysokiego ciśnienia, ciekło na zimnym silniku. Usterkę da się naprawić, musisz znaleźć warsztat który zajmuje się pompami wtryskowymi. Mnie rok temu kosztowało to 600 zł. brutto oczywiście z demontażem i montażem pompy. Zostały wymienione wszystkie uszczelnienia. Pompa jest typowa, nie żaden wynalazek - Bosch. Naprawa z dnia na dzień.
______________
skup aut warszawa - polecam

Edytowany przez Razbertys, 28 września 2015 - 07:39.


#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2015 - 09:48

Niestety tego przewodu (GM 93172123/25) nie można już kupić w ASO bo "Omega jest już starym samochodem i części są na wykończeniu" - cytat pracownika jednego z gdańskich ASO opla


Trafiłeś na lenia i ignoranta w ASO. Ja kupiłem oba przewody (zasilenie i powrót) w ASO bez problemu.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   Iwan

Iwan

    Design Edition

  • 147 postów
  • Dołączył: 08-12-2008
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2015 - 10:51

Trafiłeś na lenia i ignoranta w ASO. Ja kupiłem oba przewody (zasilenie i powrót) w ASO bez problemu.


Dzwoniłem do 3 rożnych ASO i 2 sklepów z oryginalnymi częściami do opla i w każdym przypadku po długich poszukiwaniach mówiono, że część nie do zdobycia - wycofana z produkcji; brak na magazynie centralnym :o
W którym ASO kupiłeś?

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2015 - 11:42

W którym ASO kupiłeś?


Auto Praga (filia Auto Żoliborz).
Przewód zasilający GM 9266238
Przewód powrotny GM 9266239

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 września 2015 - 19:20

Niestety u mnie cieknie pompa (węże zasilający i powrotny wymienione). Kupiłem zestaw uszczelek do tej pompy koszt 51zł. Paliwo cieknie prawdopodobnie po stronie wysokiego ciśnienia z pod dekielków sekcji tłoczących pompy. Do wymontowania pompy niezbędny jest ściągacz stabilizujący na czas demontażu pompy, zębatkę napędową.

Załączone pliki



#10 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 października 2015 - 20:24

Załączony plik  20150919_145457.jpg   54,65K   12 pobrańPompa chyba uszczelniona - link do filmu na youtube z instrukcją jak uszczelnić podobną pompę CR:

https://www.youtube....h?v=wfwOUqf6J9M



Przy okazji sprawdziłem stan przepustnic (klapek) w układzie dolotowym przerobionych przeze mnie chyba przed rokiem . Załączam kilka zdjęć.

Załączone pliki


Edytowany przez rififi, 04 października 2015 - 12:52.


#11 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 października 2015 - 23:45

link do filmu na youtube z instrukcją jak uszczelnić podobną pompę CR


Że też wcześniej nie widziałem tego filmiku i swoją pompę oddałem do Bosch Service :/
Ale chyba sam nie dałbym rady, nie mam takiego drucika, o myjce ultradźwiękowej nie wspomnę :omg:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#12 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 października 2015 - 18:53

Pomocny materiał.
Też mnie to chyba czeka.Szkoda że nie zrobiłem tego jak składałem silnik.

 


#13 OFFLINE   witetom

witetom
  • 6 postów
  • Dołączył: 30-09-2008
  • Skąd: Łódź

Napisany 03 stycznia 2022 - 15:10

Niestety u mnie cieknie pompa (węże zasilający i powrotny wymienione). Kupiłem zestaw uszczelek do tej pompy koszt 51zł. Paliwo cieknie prawdopodobnie po stronie wysokiego ciśnienia z pod dekielków sekcji tłoczących pompy. Do wymontowania pompy niezbędny jest ściągacz stabilizujący na czas demontażu pompy, zębatkę napędową.

 

 

Możesz coś więcej powiedzieć na temat samego demontażu/montażu samej pompy bo o ile do samej regeneracji/uszczelnienia jestem gotowy to nie wiem czy wiem wszystko na temat demontażu pomy. Napisałem, że potrzebny jest ściągacz stabilizujący zębatkę napędową? Możesz coś więcej wyjaśnić?