Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5DTi odcina przy 3000obr/min


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
45 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 września 2015 - 16:10

Witam

Mam problem ze swoją kluska :). Objawia się tym że przy 3000obr/min jest tak jakby odcina ale jak dłużej się potrzyma pedał gazu to idzie do tych 4000obr/min i jak się puści pedał gazu to na wolnych obrotach zaczyna przerywać, tak jakby nie pracowała na wszystkich wtryskach i po paru sekundach jej przechodzi. W czym może tkwić problem?? błędów nie sprawdzałem bo zamówiłem dziś dopiero interfejs :/

Edytowany przez marek_kloss, 14 września 2015 - 07:25.




#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 września 2015 - 04:45

najpierw sprawdź te błędy

#3 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 11:18

Witam. podłącze sie do tematu. problem pojawił się ok 6 m-cy temu . 3500obr/min i przy tej wartości zrzuca obroty o 200/300 i tak w kółko. a dzień dzisiejszy jest to samo ale ok 3000obr/min . dodam ze jak mocniej mu sie przyciśnie to kopci na czarno

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 11:40

jak mocniej mu sie przyciśnie to kopci na czarno


Od niewydolności dolotu, po "lanie" wtrysków. Tym warto się zająć.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 12:04

Od niewydolności dolotu, po "lanie" wtrysków. Tym warto się zająć.

czy jest jakis sposób zeby samodzielnie sprawdzic czy wtryski nie leją?
kiedyś czytałem ze można założyc dłuższe rurki na przelewach z wtrysków i sprawdzić ile paliwa poleci i porównac

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2015 - 18:04

kiedyś czytałem ze można założyc dłuższe rurki na przelewach z wtrysków i sprawdzić ile paliwa poleci i porównac

to jest połowiczny test bo jak leje do cylindra to tego niesprawdzisz a dziure w tłoku może szybko wyjarać i odczytaj błędy jak jakieś są, to że kontrolka CHECK nie świeci nie ozancza że ich niema

#7 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 19:29

Tyko jest mały problem, kupiłem interfejs od viakena i nie mogę się połączyć z ECU silnika. Inne moduły działają. W czym może tkwić problem?? :/

#8 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 19:57

to jest połowiczny test bo jak leje do cylindra to tego niesprawdzisz a dziure w tłoku może szybko wyjarać i odczytaj błędy jak jakieś są, to że kontrolka CHECK nie świeci nie ozancza że ich niema

gdzie można zdobyc prawidłowe parametry typu doładowanie turbo, ciśnienie na listwie paliwa. bo po tym tez mozna by stwierdzic czy są jakieś odchyły od norm

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 września 2015 - 22:16

gdzie można zdobyc prawidłowe parametry typu doładowanie turbo, ciśnienie na listwie paliwa.


Opel TIS

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 września 2015 - 04:47

Opel TIS

+ oscyloskop bo niema konkretnych wartości tylko krzywe pracy

#11 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 września 2015 - 18:02

Jeśli podepnę manometr za filtrem paliwa w miejsce zaworka ciśnieniowego to czy jest to miarodajny pomiar?? Bo na biegu jałowym pompa progowa pokazuje 3,5bar'a a pod obciążeniem niecałe 2,2bar'a.

Edytowany przez Ardian, 18 września 2015 - 18:02.


#12 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2015 - 08:46

Pomoże ktoś??

#13 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2015 - 09:51

Pomoże ktoś??

Lepiej chyba zmierzyc cisnienie na listwie. Tylko trzeba wiedziec jaka wartosc powinna byc.

#14 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2015 - 10:02

Z forum BMW wyczytałem, że za filtrem paliwa powinno być ciśnienie ok. 3.5-3.75bar'a, a pod obciążeniem ok 4bar'ów. Tylko sie pytam czy pomiar, który wykonałem jest dość miarodajny?

#15 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 września 2015 - 12:34

Z forum BMW wyczytałem


Na na naszym forum też można sporo "wyczytać", np: http://forum.omegakl...wa#entry1152416
i wiele innych tematów, szukaj nie leń się ;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#16 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 września 2015 - 19:38

Dziś zauważyłem, że ten problem występuje tylko na biegu jałowym i jedynce. Jeśli ruszam z drugiego biegu to ten objaw nie występuje :/ Może wina leży po stronie kontroli trakcji?? Pod komputer podepnę dopiero w piątek i sczytam błędy bo będę miał op-com'a ;)

#17 OFFLINE   gogi 36

gogi 36
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-07-2010
  • Skąd: Dęblin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2015 - 20:41

zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy i oto co wyszło po 2 min pracy silnika.
czy z tego powodu może calkiem rzucić palenie??
bo od poniedziałku nie chce gadać, chyba ze z plaka start i pozniej chodzi normalnie.
tylko jeszcze zauwazyłem ze nie zapala sie kontrolka grzania swiec wogole a przecież powinna choćby na chwile??

Załączone pliki



#18 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2015 - 20:45

2.5 dti pada jak w ałdi 2.5 i nie ma na to cudów

#19 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 października 2015 - 09:38

Koledzy jesli chodzi o falowanie I odcięcie to proponuje sprawdzić podlaczenie czujnika cisnienia na listwie cr. Lub go podmienic na inny. Mozna go kupic za 100 używki. Ja juz mialem dwa przypadki w dwóch kluskach ze to ten czujnik powodowal problemy. A bez odpowiedniego sprzętu nie stwierdzimy jego awarii

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 października 2015 - 10:02

czy z tego powodu może calkiem rzucić palenie??


Może

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p