Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

przerobienie układu dolotowego 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 września 2015 - 22:20

Piszę ten temat żeby zebrać opinie do mojej koncepcji.

1. Mam zaślepiony egr 2. mam pęknięty plastik turbo diesel

Egr chciałem wywalić całkiem z racji estetycznych, a plastik zastąpić rurą (bo mogę coś sobie podłubać, bo taniej kupię materiał, bo łatwiej dostanę to u siebie w mieście, bo chcę spróbować). Jak troszkę pogrzebałem w internecie to trafiłem na zdjęcie kogoś, kto miał ten sam pomysł:
niestety opini czy lepiej / gorzej brak. Strzałki nieistotne.

W sterowniku mam zmienioną kość / chipa na dosyć mocnego, z racji braku powietrza w mieszance kopci przy mocnym wciśnieciu gazu, tak więc może kiedyś spróbuję zamontować MBC, do tego może większy intercooler, rozwiercone turbo. I tu moj pomysł na zmianę dolotu miałby sens, bo wtedy rura do kolektora nie szła by z lewej do prawej tylko z dołu, tam byłby większy IC. Rura powinna zmieścić się między pompą wspomagania a wiatrakiem chłodnicy,

Miałbym ładniej pod maską, wywalę i zastąpię zepsute elementy a przy okazji będę miał satysfakcję zrobienia czegoś samemu (może i nie wielkim kosztem). Wiem, że dolot jest wyliczony pod konkretny silnik itp, niestety nigdzie nie znalazłem żadnych wskazówek jak to zrobić żeby nie pogorszyć objętości całego układu.


Wszystko jest tylko pomysłem, dlatego jeśli ktoś może podpowiedzieć coś za albo przeciw to chętnie poczytam takie opinie. Z góry dzięki, a jeśli mój opis jest niezrozumiały to zaraz postaram się to lepiej opisać, ewentualnie zdjęciem :)

Dodany obrazek

rura miała by iść w dół jak w tym silniku, może z czasem wyleci oryginalny wiatrak który ma chyba uszkodzone wisko (kręci chyba za często) na rzecz elektrycznego, to wtedy było by więcej miejsca.



Nie piszemy posta pod postem
Używaj przycisku "Edytuj"

Edytowany przez kocyk, 08 września 2015 - 20:45.
fotki max 800x600




#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2015 - 18:15

skoro brakuje ci powietrza to rura musi być trochę grubsza od fabrycznej

Edytowany przez robert514, 09 września 2015 - 11:10.


#3 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 września 2015 - 20:53

a jak z objętością całego dolotu, jak będzie mniejsza ale grubszymi rurami to ok? Jeśli ktoś ma jakiekolwiek publikacje, poradniki, tytuły książek na ten temat to chętnie przyjmę każde informacje. Jak już mam się za to brać to chciałbym to zrobić dobrze (ale nadal tanio :) ) a nie na pałe byle by szczelne było.

#4 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 września 2015 - 13:51

jakie masz fi dolotu? rob caly uklad standaryzowany - na fi 60. Duzy intercooler, z przodu, przed chlodnicami, reszta to twoja koncepcja ulozenia rur/silikonów.

Polecam robic/spawac wiekszosc z rur - rura ci nie spuchnie jak sylikon podczas boosta

Edytowany przez Phantom, 10 września 2015 - 13:52.


#5 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2015 - 10:19

Pewnie że większość na rurach, silikonowe będą tylko kolanka, żeby to wszystko na sztywno nie wisiało.

#6 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 września 2015 - 20:19

wieksza rura?
nie kombinuj, co prawda ten badziewny plastik z napisem turbodiesel wywal bo jest ogranicznikiem, wstaw alu rure,
co do turbo- to starczy ci do 160KM, wiecej jak chcesz to zmien intercooler, turbine od 3.0d e39, wtedy zrobisz na ok 180KM i pompa ma kres mozliwosci, moze nawet 190KM by wyszło, wtedy bedzie problem bo trza wieksza pompe, sam przerabiałem temat, co prawda nie byłem na hamowni lecz od 0-100km/h wychodzi mi 7sek do 100km/h,
także jest o co walczyc, 2.5td jedzie ostro a ja mam w automacie!

czytałeś temat pochipowani x25dt

własnie zakupiłem 2.5dti i zobaczym co z tego silnika da sie wystrugac

aha katalizator przytyka wydech w takich mocniejszych modach także wywal

Edytowany przez bsje27, 11 września 2015 - 20:23.


#7 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 września 2015 - 21:28

nam wyszlo na orginalnej wydrylowanej turbinie 170/370Nm. Uwazam ze to wystarczajaco duzo. Nie musze przypominac ze te silniki to pomyłka a glowice to kondony

#8 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 września 2015 - 22:53

Nie spodziewam się po tym silniku rakiety, motywuje mnie do tej przeróbki nieszczelny turbo plastik, to pomyślałem że jak już robić to czemu by nie próbować.
Kombinacja z prowadzeniem rury w dół ma na celu tylko lepsze umieszczenie IC - centralnie, a nie w nadkolu tej małej puszki co siedzi oryginalnie. Większych rur raczej nie planuję, ale moja wiedza w tym temacie nie jest duża, stąd i takie pytania :) Dzięki za wszystkie podpowiedzi, postaram się coś tam podziabać, na pewno dam znać jak poszło i czy w ogóle coś to dało.

#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 września 2015 - 23:49

nam wyszlo na orginalnej wydrylowanej turbinie 170/370Nm. Uwazam ze to wystarczajaco duzo. Nie musze przypominac ze te silniki to pomyłka a glowice to kondony


masz jakies pomiary czasu przyspieszania??

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2015 - 08:57

turbine od 3.0d e39

a co będzie sterowało kierownicą ?

#11 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 września 2015 - 09:36

a co będzie sterowało kierownicą ?


nadcisnienie, odwracamy sprezyne w gruszce, na forum tdi mozna znalesc jak i co, tak naprawde to rozwiązanie sterowania nie jest do konca kożystne dla spręzarki, ale daje efekt pożądany, ale sam się przekonałem ze fabryczna turbina od 2.5td przytyka wydech oczywiście przy grubszych przeróbkach, a na turbo od 3.0d temp silnika nie wzrasta tak jak na ori sprezarce a co ciekawe moc jest wieksza na sprezarce od 3.0d
mysle ze nie namotałem za bardzo ;)

#12 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2015 - 14:28

nie mam pomiarów. tą omegą pewnie sie juz golimy w lazience.Moje 3.2v6 jak bylo wolnossace ledwo robilo tego diesla.

#13 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 września 2015 - 21:51

a coś jeszcze tam grzebaliście czy tylko rozwiercone turbo?

#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 września 2015 - 10:02

wydrylowane turbo, wydech zrobiony dolot icek i program.

#15 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2015 - 12:10

Dobra, to już wiem, że jak ktoś to zrobi sensownie to są efekty ;)

Jak już ten temat jakoś się rozruszał to mam pytanie - ktoś ma może jakiś rysunek podglądowy dolotu, ewentualnie zna wymiary jaki IC-ek ładnie się wpasuje przy tym silniku? Tak szukając czegoś w rozsądnej cenie za używki, większych rozmiarów i z wlotem / wylotem w jakimś normalnym miejscu znalazłem:

IC do laguny / espace / velsatis o wymiarach 660/305/24mm http://img12.allegro...9/45/5158294530
IC od viano 620/180/70mm czyli jakoś połowa tego, ale czy tyle nie wystarczy? http://img2.aukcjone....jpg?1430686677 Mały, zgrabny i dojscie do dziur dobre ;)

#16 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 października 2015 - 15:23

jak szukasz dobrego IC to zobacz stronę FMIC.PL mają dobre IC w dobrej cenie.A i rury i silikony jak i również dobre opaski.
Ja ostatnio montowałem do A6 IC i praktycznie cały dolot od turbiny do przepustnicy i wszystko wyszło mi nie całe tysiąc zł..
Też właśnie myślę do 2.5 DTI wpakować cały dolot bo wg mnie to jest w omedze gównóniany cały dolot.

nam wyszlo na orginalnej wydrylowanej turbinie 170/370Nm. Uwazam ze to wystarczajaco duzo. Nie musze przypominac ze te silniki to pomyłka a glowice to kondony


No i właśnie to też musisz mieć na uwadze...

Edytowany przez Robert 33, 03 października 2015 - 15:15.

 


#17 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2015 - 22:02

jak szukasz dobrego IC to zobacz stronę FMIC.PL mają dobre IC w dobrej cenie.A i rury i silikony jak i również dobre opaski.
Ja ostatnio montowałem do A6 IC i praktycznie cały dolot od turbiny do przepustnicy i wszystko wyszło mi nie całe tysiąc zł..
Też właśnie myślę do 2.5 DTI wpakować cały dolot bo wg mnie to jest w omedze gównóniany cały dolot.



No i właśnie to też musisz mieć na uwadze...

 

Ja bym i tak to robił na używkach tak żeby zrobić to nie drogo, a jak będą efekty to pomyślałbym nad czymś "ładniejszym". Moja omega to nie jakiś rarytas, i jeśli miałbym wsadzić tysiaka w moje kaprysy to zdecydowanie bardziej wolałbym nowe oponki :) Co do głowicy to u mnie nie ma ciężko, jest świeżo po robocie (jakieś 5tys km), a przy otrzejszym bucie odzywa się lekki poślizg sprzęgła, prawie jak jakiś ogranicznik mocy :)



#18 OFFLINE   mruwa88

mruwa88
  • 59 postów
  • Dołączył: 13-06-2016
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 sierpnia 2016 - 20:43

Odgrzewajac kotleta jakiej ic bylby wiebylbyiictymalny z przymierzam się do zakupu czegos z fmic.pl