Czujnik położenia wału korbowego Omega 3.0
#1 OFFLINE
Napisany 06 września 2015 - 23:03
Posiadam czujnik wału korbowego o nr 028409C. Nadaje się on do wymiany, lecz kwestia jest tego typu czy musze zakupić czujnik o takich samych numerach czy może on być również od omegi z takim samym silnikiem, lecz o innych numerach tj. 028409K.
Dzięki za pomoc
#2 OFFLINE
Napisany 11 września 2015 - 17:10
#3 OFFLINE
Napisany 18 września 2015 - 16:02
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 07 października 2015 - 15:16
Edytowany przez brum, 07 października 2015 - 15:16.
#6 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2015 - 21:01
Mam konkretny problem, a mianowicie kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego (halla). Wymieniłem go na nowy Boscha (stary był w oleju jak wyjąłem go z wnęki), ale nadal wywala błąd 94. Gdzie leży przyczyna tego? Na desce cały czas mruga kontrolka silnika.
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2015 - 22:54
jezeli mruga MIL to immo.
No zazwyczaj zaczyna mrugać jak rozgrzeje się już silnik. Na zimnym nie ma tego problemu. Po pewnym czasie znika, a potem zapala się znowu. Czyli to problem z immo rozumiem tak? Bo MIL mruga, nie świeci on ciągłym światłem.
#9 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2015 - 09:13
Sprawdziłeś kody usterek ? Coś się w ogóle zapisuje w pamięci sterownika ?
#10 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 11:12
Sprawdziłeś kody usterek ? Coś się w ogóle zapisuje w pamięci sterownika ?
Tak, wyskakuje błąd nr 94 Hall Sensor, voltage high
#11 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 12:06
Czujnik Halla w tym aucie jest reprezentowany przez dwa czujniki, położenia wałków i wału. Jakiekolwiek rozbieżności w synchronizacji między tymi czujnikami wywołają kod usterki. W Twoim przypadku zanim zaczniesz wymieniać czujniki, zajrzał bym do rozrządu.
#12 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 12:06
Tak, wyskakuje błąd nr 94 Hall Sensor, voltage high
błąd 94 dotyczy czujnika wałków , za wysokie napięcie , zwarcie w obwodzie prądowym i jest to czujnik halla , czujnik wału jest magnetyczny i jego błąd to 19 lub 31.
Przy tym kodzie do sprawdzenia instalacja do czujnika wałków oraz samo ustawienie rozrządu .Oczywiście pomiar miernikiem samego halla może go zniszczyć. Czujniki halla często zawierają wzmacniacze sygnału dlatego są bardzo delikatne i wrażliwe na zwarcia i przebicia.Tak jak kolega wyżej radzi podstawa to ustawienie rozrządu.
Edytowany przez manro, 08 listopada 2015 - 12:11.