Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czujnik położenia wału korbowego Omega 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   BigMike

BigMike
  • 69 postów
  • Dołączył: 09-08-2012
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2015 - 23:03

Witam,

Posiadam czujnik wału korbowego o nr 028409C. Nadaje się on do wymiany, lecz kwestia jest tego typu czy musze zakupić czujnik o takich samych numerach czy może on być również od omegi z takim samym silnikiem, lecz o innych numerach tj. 028409K.

Dzięki za pomoc



#2 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2015 - 17:10

Musisz patrzeć po kształcie wtyczki. Są z kwadratową i owalną. U siebie w 99' mam owalną.

#3 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 18 września 2015 - 16:02

Od roku 1997 wtyczka owalna, do 1996 kwadratowa jak dobrze pamiętam, najlepiej oryginał a nie jakieś badziewne zamienniki, koszt ok. 300 zł jak dobrze pamiętam.

#4 OFFLINE   Anton

Anton
  • 7 postów
  • Dołączył: 17-11-2013
  • Skąd: Bielsko-Biala
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2015 - 09:38

Sobie wymienilem na Bosch, cena to 230zl

#5 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2015 - 15:16

W IC można kupić z nr klienta za ok 175zł Siemensa

Edytowany przez brum, 07 października 2015 - 15:16.


#6 OFFLINE   BigMike

BigMike
  • 69 postów
  • Dołączył: 09-08-2012
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2015 - 21:01

Mam konkretny problem, a mianowicie kupiłem nowy czujnik położenia wału korbowego (halla). Wymieniłem go na nowy Boscha (stary był w oleju jak wyjąłem go z wnęki), ale nadal wywala błąd 94. Gdzie leży przyczyna tego? Na desce cały czas mruga kontrolka silnika.
 



#7 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 listopada 2015 - 21:57

jezeli mruga MIL to immo.



#8 OFFLINE   BigMike

BigMike
  • 69 postów
  • Dołączył: 09-08-2012
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 listopada 2015 - 22:54

jezeli mruga MIL to immo.

No zazwyczaj zaczyna mrugać jak rozgrzeje się już silnik. Na zimnym nie ma tego problemu. Po pewnym czasie znika, a potem zapala się znowu. Czyli to problem z immo rozumiem tak? Bo MIL mruga, nie świeci on ciągłym światłem.



#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 listopada 2015 - 09:13

Sprawdziłeś kody usterek ?   Coś się w ogóle zapisuje w pamięci sterownika ?



#10 OFFLINE   BigMike

BigMike
  • 69 postów
  • Dołączył: 09-08-2012
  • Skąd: Włocławek
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 listopada 2015 - 11:12

Sprawdziłeś kody usterek ?   Coś się w ogóle zapisuje w pamięci sterownika ?

Tak, wyskakuje błąd nr 94 Hall Sensor, voltage high :(



#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 listopada 2015 - 12:06

Czujnik Halla w tym aucie jest reprezentowany przez dwa czujniki, położenia wałków i wału. Jakiekolwiek rozbieżności w synchronizacji między tymi czujnikami wywołają kod usterki. W Twoim przypadku zanim zaczniesz wymieniać czujniki, zajrzał bym do rozrządu.



#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2015 - 12:06

Tak, wyskakuje błąd nr 94 Hall Sensor, voltage high :(

błąd 94 dotyczy czujnika wałków , za wysokie napięcie , zwarcie w obwodzie prądowym i jest to czujnik halla , czujnik wału jest magnetyczny i jego błąd to 19 lub 31.

Przy tym kodzie do sprawdzenia instalacja do czujnika wałków oraz samo ustawienie rozrządu .Oczywiście pomiar miernikiem samego halla może  go zniszczyć. Czujniki halla często zawierają wzmacniacze sygnału dlatego są bardzo delikatne i wrażliwe na zwarcia i przebicia.Tak jak kolega wyżej radzi podstawa to ustawienie rozrządu.


Edytowany przez manro, 08 listopada 2015 - 12:11.