Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nowo kupiona Omega 3.2 V6 bierze 1l oleju na 1200 km


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
184 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 września 2015 - 16:27

Cześć koledzy.
W sobotę 29 sierpnia kupiłem czarną Omegę 3.2 V6. Nie była nigdy malowana, jest w bardzo dobrym stanie, karoseria ma tylko jedną małą oznakę rdzy. Jasne skóry, bose. Instalacja LPG na STAG'u. Jednym słowem cacko.
Po przejechaniu 50 km komputer wyświetlił ,,oil lack". Dolałem litr oleju.
Podczas trasy do domu (500 km) sprawdzałem stan bagnetu i wskazania były ewidentnie mniejsze.
Sprzedający upiera się, że to nie możliwe. Wymiana oleju od wymiany do wymiany.
Obecnie zrobiłem 1200 km i znowu wyświetliło komunikat.
Byłem w warsztacie, podnieśli i obejrzeli. Silnik suchy.
Fakty są jednak faktami.
Czy tylko mi się wydaje, że to nie normalne?

Załączone pliki





#2 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 17:00

tak.To nie normalne.
Ale z drugiej strony auto ma pewnie 13lat i nie wiadomo jaki przebieg.Nie wiadomo też jak była eksploatowana.Więc olej może już brać.Niestety jak go spala nie mozna jednoznacznie stwierdzić.Albo uszczelniacze zaworowe albo pierścienie.

#3 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 września 2015 - 17:42

Kolego depczesz jej czy normalnie jeździsz?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka



#4 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 17:43

Po fotkach wizualnie fajna...ale wracając do tematu to chyba widać po spalinach czy spala olej? cudów nie ma no chyba że leje spod pokryw zaworów a źle sprawdzili.Trochę dziwne.niech dokładniej posprawdzają na wydechach i podłodze czy niema śladów oleju.

#5 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 20:11

Moja z poprzednim silnikiem nie jarała oleju, tak samo jak i ten silnik.
Mysle ze głowice sa do zrobienia z racji wieku.
Pierscienie raczej nie!
Gumki zaworowe pewnie juz jak papier.


Strasznie ci jara olej :masakra:

Powodzonka!

#6 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 21:52

a ile razy w trasie 200km/h przekraczałeś? :p

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2015 - 22:02

Można powiedzieć, że znam te auto - bo ode mnie z miasta... Sporo za nią dał w DE.... była lalka jak teraz nie wiem...

Dyma nie puszcza?

Jak bym podniósł główki robił bym od razu pierścienie bo te parzyste Vki tak lubią :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 22:21

Kurde!!
Widze ze zacnie utrzymana!! Spojrzałem na załaczniki.

Eeee....tam,widzę ze warto naprawić.

#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 września 2015 - 23:33

odma, uszczelki pokryw, wyciek może być na tyle delikatny że sobie odparowuje na kolektorach podczas ostrzejszej jazdy
i patrz na wskazania bagnetu, między 3/4 a 1/2 stanu wyświetla komunikat o niskim poziomie oleju

#10 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2015 - 07:44

Szybciej przegoniłem ją dwa razy. Cały czas poniżej 130 km/h.
Kickdown sporadycznie przy wyprzedzaniu. Jak na razie badam auto i szkoda mi jej ostrzej gnać.
Wolałem sprawdzić wady ukryte. Miała nie brać - bierze...
Sprawdzam stan bagnetu bardzo często.
Wczoraj zaobserwowałem - trwało to 5 minut - dym, dużo białego, szarego dymu z wydechu. Jak się pojawiło tak zniknęło.
Chciałbym ją naprawić tylko muszę zaangażować sprzedawcę do analizy kosztów.
Dałem za nią sporo z zapewnieniem o sprawności...

Sprzedający napisał mi:
,,byłbym za tym, że gdzieś może jednak przy długiej trasie i wysokich obrotach się rozszczelnił. Po rozmowie z moim mechanikiem wiem, że to mało prawdopodobne żeby brał takie ilości oleju. Ja przejechałem 70 000 km i NIE DOLEWAŁEM oleju. Niech Pan zajedzie do dobrego warsztatu. (...) Mój mechanik mówi, że gdzieś się rozszczelnił, jakaś uszczelka. Koszt naprawy nie powinien przekroczyć 500 zł."
Czy tylko mi się nie wydaje, że to nie możliwe żeby on nic nie dolewał, a mi nagle zjadał litr na 1200 km?
Koszt to jak dla mnie 3000 prędzej niż 500 zł...

Edytowany przez XBSmario, 06 września 2015 - 07:04.


#11 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 08:51

tłumaczy sie jak każdy sprzedający.
Remont obu głowic to 2-3 tyś pln. bez ruszania dołu silnika.
Przyy tak dużym wycieku(gdyby był) to musiało by kapać z silnika.

#12 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 09:42

Panowie bez dobrego sprawdzenia czy nie ma wycieku to tak możemy pisać i doradzać.Na kanał i szukać. Jak nie dymi to gdzieś kapie.TO nie woda co odparuje.A co do głowic mnie wyszło rok temu z rozrzadem około 2 tys .Samemu zrobiłem tylko głowice do regeneracji zawiozlem
Nie panikujcie moim zdaniem jak sprzedający pisał że nie bierze to jest jakaś nadzieją.Moja jest 98rok i oleju nie bierze a ma 340tys i nie wiem ile na lpg

Edytowany przez volvgangster, 06 września 2015 - 09:54.


#13 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2015 - 10:59

Remont obu głowic to 2-3 tyś pln


bez przesady... w 3tyś to można to zrobić razem z pierścionkami....
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#14 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 11:08

mnie remont głowic kosztował 2.9 tyś.
Można to zrobic taniej ale 2 tyś to minimum.Chyba,że auto robi sie na handel to można zamknąć sie w tysiącu i poskładać na starych częściach.

#15 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2015 - 12:14

Panowie. Umawiałem się, ze sprzedawcą, że sprawdzę po jakim dystansie auto znowu poprosi o olej. Okazało się, że 1200 km. Więc do niego zadzwoniłem. Jest za granicą i nie odbiera. Więc napisałem z informacją.
Po odpowiedzi na jego SMS zaproponowałem, że jeśli jego mechanik uważa, że da się to tak tanio zrobić to po jego przyjeździe do kraju (16 września) oddam auto.
Zarzucił mi, że mogłem z autem wszystko zrobić, że ktoś inny by mnie olał, że proponuje jakąkolwiek pomoc.
Przypomniałem mu, że ten problem sygnalizowałem już 50 km od jego domu i poprosiłem o datę kiedy mogę przyjechać.
,,Proszę nie być śmiesznym" - odpisał.
,,Po 16 jak Pan wróci jestem u Pana" - moja odpowiedź.
Napisał, że wszystko się mogło zdarzyć po tylu kilometrach i w jakim celu przyjadę.
Oddać auto bo miało nie brać nic, a bierze litr na 1200 km.
Odpisał: ,,Bez jaj. Jeździ Pan sobie 1200 km i oddaje auto. Nie do pomyślenia. W takim razie proszę to zgłosić do odpowiedniej instytucji. Ja nie mam sobie nic do zarzucenia".

Obawiam się, że zostałem oszukany... Z auta znikał olej odkąd wyjechałem od sprzedawcy z Malborka do Puław. Po 50 km dolałem litr. Zadzwoniłem po 200 km i sprawdzeniu stanu na bagnecie. Pierwsza jazda a kreski ubywały.
Powiedzcie skąd szukać pomocy? Jakiś rzecznik praw kupujących? Gdzie?

#16 OFFLINE   ontour23

ontour23
  • 252 postów
  • Dołączył: 23-02-2009
  • Skąd: inowrocław
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2015 - 12:28

Sprawdź na diagnostyce analizatorem spalin
Pan Karetka

#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 12:40

napisz od kogo auto kipiłeś.Jest tu na forum?

#18 OFFLINE   XBSmario

XBSmario

    Ω MV6

  • 238 postów
  • Dołączył: 05-10-2009
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 września 2015 - 12:57

Test analizatorem może dać informację o tym jak się spala, chociaż pobór oleju i tak jest faktem.
http://allegro.pl/pe...5621326935.html - nie wiem czy jest na forum.
Chłopak (ok 29 lat) z Malborka. Omega jest jego ojca ale z nim podpisywałem umowę.
Użytkownik allegro Krakowiak999.

#19 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 września 2015 - 13:16

Ładnie się prezentuje. Ale co racja to racja, drugiej takiej nie znajdziesz (z CVT) ;-)
Ale na poważnie, gdyby był wyciek to byś miał plamę pod autem przy takich ubytkach, o których piszesz. Z drugiej strony jeśli w dużych ilościach by leciało na kolektory i się wypalało od razy byś poczuł w kabinie pod maską (szczególnie w ciągu kilku minut po odpaleniu). Tak czy inaczej silnik cały ubabrany. Twój wygląda raczej na umyty...
Sprawdź spaliny. Oglądnij wszystkie newralgiczne miejsca czy nie ma śladów wycieków. Sumarycznie może się składać na to co opisujesz ale trzeba wyeliminować najłatwiejsze do zdiagnozowania powody.

#20 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2015 - 13:39

sprawdź ciśnienie w cylindrach :) na jakim oleju jeździsz?

Edytowany przez robert514, 06 września 2015 - 13:40.