Ten wężyk to odma przed przepustnicą. dzięki niej nawet jak silnik schodzi z obrotów (przepustnica i krokowy zamknięty) silnik się odpowietrza.
Budowa:
Wężyk schodzi w dół, pod przepustnicę, pod linką gazu. Na końcu jest dysza zatopiona w płynie chłodniczym. Średnica około 1mm.
Objawy zatkania:
olej w układzie dolotowym, obżygana przepustnica i krokowiec. Zaolejona przepływka. Czasem nierówna praca silnika, zwłaszcza na niskich obrotach.
Czyszczenie:
Do demontażu potrzebne są płaskie klucze i szczypce. Szczypcami zdejmujemy obejmy wężyków. Te najlepiej zastąpić skręcanymi, łatwiejszy demontaż w przyszłości.
Wyjmujemy wężyk. Dla dużego ułatwienia można odkręcić i odchylić alternator i wsadzić za niego rękę.
Następnie spuszczamy płyn chłodniczy korkiem przy chłodnicy. Najlepiej całość, ale starczy już ok 4 litrów.
Odkręcamy kruciec odmy pod przepustnicą, z którego zdjęliśmy wężyk. Klucz 19. Najwygodniej oczkowym z grzechotką.
Wyciągamy ostrożnie, aby nie zgubić miedzianych podkładek uszczelniających. Te najlepiej wymienić.
Czyścimy dyszę.
Wkręcamy dyszę przez przelotkę z płynem chłodniczym, pamiętając o podkładkach uszczelniających.
Zalewamy płyn chłodzący, zakładamy wężyk odmy, przykręcamy alternator.
Teraz najlepiej wyczyścić cały dolot: przepustnicę, krokowca i przepływkę i rury. Dobrze też założyć lub wyczyścić filtr odmy z tyłu silnika.
Cieszymy się lepiej pracującym silnikiem ;]
Serwis:
Ja czasem odpinam tą rurkę i zalewam ją sprejem do czyszczenia tarcz.
Pozdrawiam