Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

X20XEV zaślepiony wężyk od odpowietrzania

2.0 omega odpowietrzanie odma wolne obroty

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   norbert95

norbert95
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-07-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 września 2015 - 16:14

Witam, mam taki problem, poprzedni właściciel zaślepił ten cieńszy wężyk:
Dodany obrazek
Zdjęcie poglądowe///


W tym grubszym było trochę masła ale przeczyściłem. Jakiś czas temu walczyłem z trzymaniem wolnych obrotów, wymieniony silniczek krokowy, filtry powietrza i paliwa, wyrzucony odkurzacz, dolot szczelny i wyczyszczony, Raz na jakiś czas zgaśnie na wolnych. Czy to może być od tego że ktoś zaślepił ten wężyk ? Za co on dokładnie odpowiada ? Jak to naprawić ? gninazdo w tej obudowie jest wyrwane.

Edytowany przez norbert95, 03 września 2015 - 16:15.




#2 OFFLINE   norbert95

norbert95
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-07-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 września 2015 - 15:06

nikt nie wie ?

#3 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 września 2015 - 17:10

U mnie w Z22XE idzie do przepustnicy, jest to chyba odma

#4 OFFLINE   norbert95

norbert95
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-07-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 września 2015 - 17:40

mam zamiar to przeczyścić, czytałem że na końcu jest dysza 1mm średnicy która sie zapycha.Nie wiem tylko jak z powrotem wstawić to gniazdo które bylo w pokrywie zaworów, silikon ?

#5 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 września 2015 - 19:56

Może lepiej by było dorwać jakaś dobra uzywke

#6 OFFLINE   norbert95

norbert95
  • 12 postów
  • Dołączył: 28-07-2014
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 września 2015 - 21:28

A czy to możliwe że od tego silnik czasem mi gaśnie na wolnych obrotach ? Wymieniony krokowiec, filtry, dolot szczelny, podczas jazdy miodzio.

Ostatnio zauważyłem że jest tak:
1. Dojeżdżam np pod dom.
2. zatrzymuje samochód, wyrzucam na luz,
mija 10s
3. obroty spadają do 500rpm ( takie mam zawsze wolne )
4. obroty nagle spadaja pawie do zera, buda sie tzęsie jak głupia
5. obroty się podnoszą do 500 rpm
6. zapala sie check
7. ruszam, chcek gaśnie i wszystko jest git

Edytowany przez norbert95, 04 września 2015 - 21:33.


#7 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2015 - 08:50

Kolego też walcze z takimi objawami a jak gasła tak gaśnie, ja miałem tą dysze zapchana wyczyściłem i nic nie pomogło...
tomek14829

#8 OFFLINE   kokoszon

kokoszon
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-11-2010
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2015 - 21:53

Dokładnie te symptomy moga wystepowac jak masz zatkaną ta dysze cienka od tego wezyka pod przepustnica albo sam przewod gumowy. Wyczysc ten wezyk a pokrywe zaworów musisz kupic sprawna bo tego nie skleisz bo to ch.. nie plastik. ja dysze przepychałem drutem do migomatu.

#9 OFFLINE   Brylos

Brylos
  • 17 postów
  • Dołączył: 25-09-2012
  • Skąd: Legnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 października 2015 - 18:51

Ten wężyk to odma przed przepustnicą. dzięki niej nawet jak silnik schodzi z obrotów (przepustnica i krokowy zamknięty) silnik się odpowietrza.

 

Budowa:

Wężyk schodzi w dół, pod przepustnicę, pod linką gazu. Na końcu jest dysza zatopiona w płynie chłodniczym. Średnica około 1mm.

 

Objawy zatkania:

olej w układzie dolotowym, obżygana przepustnica i krokowiec. Zaolejona przepływka. Czasem nierówna praca silnika, zwłaszcza na niskich obrotach.

 

Czyszczenie:

Do demontażu potrzebne są płaskie klucze i szczypce. Szczypcami zdejmujemy obejmy wężyków. Te najlepiej zastąpić skręcanymi, łatwiejszy demontaż w przyszłości.

Wyjmujemy wężyk. Dla dużego ułatwienia można odkręcić i odchylić alternator i wsadzić za niego rękę.

Następnie spuszczamy płyn chłodniczy korkiem przy chłodnicy. Najlepiej całość, ale starczy już ok 4 litrów.

Odkręcamy kruciec odmy pod przepustnicą, z którego zdjęliśmy wężyk. Klucz 19. Najwygodniej oczkowym z grzechotką.

Wyciągamy ostrożnie, aby nie zgubić miedzianych podkładek uszczelniających. Te najlepiej wymienić.

Czyścimy dyszę.

Wkręcamy dyszę przez przelotkę z płynem chłodniczym, pamiętając o podkładkach uszczelniających.

Zalewamy płyn chłodzący, zakładamy wężyk odmy, przykręcamy alternator. 

Teraz najlepiej wyczyścić cały dolot: przepustnicę, krokowca i przepływkę i rury. Dobrze też założyć lub wyczyścić filtr odmy z tyłu silnika.

Cieszymy się lepiej pracującym silnikiem ;]

 

Serwis:

Ja czasem odpinam tą rurkę i zalewam ją sprejem do czyszczenia tarcz.

 

Pozdrawiam :)







Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: 2.0, omega, odpowietrzanie, odma, wolne obroty