Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Demontaż rozrusznika Omega 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 września 2015 - 09:35

nie wiem dlaczego tak twierdzisz , ale ja mam dwie omegi , jedna z misą 1częściową , druga z 2częściową i każda jest od spodu "płaska" prosta (może jednoczęściowa lekko ma zaokrąglenie) , a wszystko jest ok.

wgniecenie będzie widać bez problemu, pomimo "zaokrąglenia"


No wlasnie jednoczesciowa jest lekko zaokraglona/wypukla.

Dlaczego tak twierdze? Bo sam to przerabialem i jak jest idealnie plaska to smok lezy na dnie misy i sie przytyka.

Ps. Jak juz mamy zdjeta mise to warto naciac rowki na brzegu smoka, by zniwelowac ryzyko jego przytkania po ponownym wgieciu misy
smartniete tapfonem


na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#22 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 września 2015 - 11:18

Dzisiaj ściągnąłem, jutro będę kowalem, uszczelnienie chyba zostawię bo nie odkleiło się z misą. Dobra podpowiedź z tymi nacięciami :) . Jak można wymienić filtr (siateczka) który znajduje się w smoku? Ewentualnie co jeszcze mogę zrobić,,pobocznie":, skoro mam już zdjętą misę? Coś jeszcze przeczyścić / wymienić/ sprawdzić?

Edytowany przez poqdunc, 11 września 2015 - 11:19.


#23 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 września 2015 - 22:16

Dzisiaj ściągnąłem, jutro będę kowalem, uszczelnienie chyba zostawię bo nie odkleiło się z misą. Dobra podpowiedź z tymi nacięciami :) . Jak można wymienić filtr (siateczka) który znajduje się w smoku? Ewentualnie co jeszcze mogę zrobić,,pobocznie":, skoro mam już zdjętą misę? Coś jeszcze przeczyścić / wymienić/ sprawdzić?

Sprawdziłbym jeszcze mocowanie smoka do korpusu pompy oleju. Jeżeli smok dostał strzała to moglo się poluzować mocowanie smoka, lub wystąpiło pęknięcie rurki zasysającej, co tłumaczyłoby zasysanie powietrza z komory korbowej i nsłabe ciśnienie oleju - dopiero przy wysokich obrotach zasysa więcej oleju i kontrolka gaśnie. Taki przypadek miałem tylko nie pamiętam w jakim samochodzie to było.
Powodzenia.

#24 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2015 - 23:42

Miska po poklepaniu młotkiem z płaskiej przemieniła się w półokrągłą. Zrobiłem nacięcia, zamontowałem, wlałem olej, odpaliłem. Kontrolka już się nie pali, krótka jazda próbna i wszystko póki co okej, silnik równo chodzi. Darłem się ze szczęścia (lewe ręce do mechaniki hehe ). Przykręcę jeszcze kilka mocowań i zrobi się parę kilometrów :cool: Dziękuje serdecznie za zainteresowanie i pomoc, szczególnie Marcinowi :)

#25 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 września 2015 - 06:40

Możesz zrobić foto tych nacięć, bo jakoś nie do końca mogę sobie to wyobrazić.

#26 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2015 - 14:48

mniej wiecej tak jak zaznaczone na czerwono mozna naciac

Załączone pliki


Edytowany przez tomspeed, 15 września 2015 - 14:49.

na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#27 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2015 - 18:36

Dokładnie w tym stylu zrobiłem gumówką koło 8 nacięć dwu centymetrowych, do granic siateczki w smoka(mniej więcej 2 cm) można to śmiało wykonać. Pozdrawiam.

#28 OFFLINE   poqdunc

poqdunc
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 września 2015 - 15:02

Wszystko szlag trafił... Wyjeżdżam z domu, zrobiłem 3 kilometry, przełaczył się na gaz, brakowało mu siły by przyspieszyć, dusił się , zredukowałem bieg, przydusiłem chwile na większych obrotach- poprawiło się. Przejechałem kilometr i nagle słyszę klekotanie. Zgasiłem, zjechałem na pobocze. Płyn od chłodnicy gorący, zauważyłem wyciek oleju z łącznia miski. Mimo to stan oleju niby okej. Moja wina, że nie dokręciłem jednej śruby od miski, bo była rozpieprzona, a otworu nie mogłem przewiercić. Czy przez to mogło obrócić panewkę bądź uszkodzić popychacze? Z gazem to po wymianie rozrządu i głowic miał problemy, ale rzadko tak by nie mógł przyspieszyć, troche nim szarpało ale potem było zazwyczaj okej.

#29 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 września 2015 - 15:29

to sa chyba skutki jazdy z przytkanym smokiem, zmierz cisnienie oleju
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#30 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 grudnia 2016 - 11:12

Koledzy co może byc z rozrusznikiem jeśli kreci ale na pusto. Czasem jak złapie kreci silnikiem ale wyrzuci z wieńca.Raz jest dobrze raz nie. 


tomek14829

#31 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 17 grudnia 2016 - 11:29

quote name='Tomek23' timestamp='1481969539' post='1217552'] jeśli kreci ale na pusto [/quote]

 

Nie wyrzuca bendix, przydało by się zdemontować i zobaczyć.


Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#32 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 grudnia 2016 - 11:53

Chyba to bendix, zębatka rozrusznika obraca się lekko w jedną strone. W drugą strone też sie obraca przy pomocy śrubokręta, a nie powinna.


tomek14829

#33 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 17 grudnia 2016 - 11:59

Powinna :)
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#34 OFFLINE   luka9

luka9
  • 30 postów
  • Dołączył: 21-07-2017
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 lutego 2019 - 11:27

Witam pytanie mam pytanie jak zdemontować rozrusznik w omedze 2.0 z miska stalową? Czy dojście od dołu jest żeby go zdemontować i wyjąć? Bo z tego co widzę jest on obok węża chłodzącego i zaworu trojdroznego, czy da się to zdemontować bez demontażu tych węży? Śruby do montażu rozrusznika są 17 czy 19? Pamięta ktoś? Bo będę to dziś robił pod chmurką bo bendix puszcza.