Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.2 DTI kolejny EGR


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 01 września 2015 - 21:41

Witam

Podczas dłuższej trasy (2 x 200km) zapalił się check engine i włączył tryb awaryjny, dojechałem do domu, wywaliło błędy P1125, P0400. Gruszka od turbo zero ruchu. Po podłączeniu wakuometru zlokalizowałem zmęczone kolanko gumowe i "dziurę" w EGR, to znaczy jeśli wszystkie elementy fabrycznie połączone to podciśnienie miałem -0,2. Po odłączeniu/zaślepieniu wężyka do zaworka EGR podciśnienie -0,8 i gruszka łądnie wciąga regulator turbo a auto jedzie całkiem dobrze.
Zarówno przez elektrozawór jak przez sam siłownik EGR wciągam powietrze bez większych oporów. Dopuki mam odłączony wężyk od układu EGR podciśnienia są OK, ale błąd 0400 pojawia się włączając tryb awaryjny i znika na przemian (znika z reguły przy dochodzeniu do 2000 obr/min).
I takie mam pytania:
Jeśli przez element wykonawczy EGR mogę przeciągać powietrze, to znaczy że membrana w nim jest przerwana ?
Który czujnik/ jaki parametr może powodować w tej chwili pojawianie się błędu 0400 ?
Przy wyłączonym silniku zaciągam powietrze z elektrozaworka EGR z króćca VACU i nie ma oporów, powietrze przechodzi jakby był otwarty, czy ten elektrozawór jest typu "NO" czyli zamyka się po podaniu napięcia ?
Dzięki



#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2015 - 22:16

z opisu błędu wynika, że EGR jest przepuszczający (tak jak w twoim wypadku) lub zablokowany (zapchany)

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2015 - 04:46

zawór to jest solenoid i otwiera się stopniowo znaczy nie pracuje w stanie otwarty zamknięty tylko ma stany pośrednie po zdjęciu napięcia powinien być zamkięty

#4 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2015 - 22:25

Hej
właśnie wyciągnąłem solenoid (GM 09 158 200) i wygląda na to że jest sprawny. Z tym że bez napięcia przepuszcza on powietrze w kierunku VACU z dolnego wlotu z pewnym oporem, podejrzewam że opór ten ma na celu utrzymanie odpowiedniej wartości podciśnienia w układzie. Jednak kiedy odetkam króciec OUT symulując przerwanie membrany w EGR (jak to pewnie ma miejsce u mnie) solenoid przepuszcza całe powietrze i dlatego w całym układzie tak mi siadało podciśnienie. Po podaniu napięcia zaworek odcina dolny wlot i łączy VACU z OUT.
Z tego wnioskuje że solenoid jest OK i jego cewka pod względem elektrycznym nie powoduje żadnych problemów.
Dlatego ciągle męczy mnie po czym komputer poznaje że sam EGR nie pracuje (jest ciągle w tym samym położeniu), podciśnienie jest OK, turbina chodzi jak powinna, solenoid EGRa pracuje poprawnie (nie ma zwarcia ani przerwy) w samym EGR z tego co wiem nie ma żadnych czujników.
Na komputerze zauważyłem że nie zawsze ciśnienie doładowania jest odczytywane poprawnie, czasem wzrasta według zadanego np. do 1,5 BAR a czasem mimo że zadane jest 1,6 to pokazuje 0,9 - 1,0 choć silnik wydaje się pracować poprawnie. Czy czujnik ciśnienia doładowania też może wywalać błąd P0400 ?

#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2015 - 04:37

bez napięcia niema być przepływu pomiędzy VAC i OUT a ma być pomiędzy OUT i ATM po całkowitym otwarcie ciśnienie z VAC puszczane jest do OUT a ATM jest zamknięte

#6 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 września 2015 - 06:35

Nie masz co kombinować. W tych silnikach niesprawny EGR ( uszkodzona membrana ) będzie wywalać błąd p0400 , i tylko wymiana EGR`a na drugi sprawny ci pomoże.

#7 OFFLINE   martin819

martin819
  • 111 postów
  • Dołączył: 28-06-2011
  • Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2015 - 19:55

OK, EGR już zamówiony.
Tak przy okazji, poszperałem troszkę i na jakimś forum przeczytałem że komputer rozpoznaje poprawne działanie układu EGR po masie pobieranego powietrza na przepływomierzu.


EGR wymieniony, silnik chodzi jak fabryka przykazała :)
Wracając do solenoidów - dziwna sprawa ale sprawdziłem z ciekawości wszystkie i zastępując vacupompę swoimi ustami przez wszystkie można przeciągać powietrze, choć z oporem i charakterystycznym brzęczeniem.
Po odpaleniu w układzie książkowo -0.8 Bar i po okrążeniu miasta zero błędów.

Dzięki za pomoc

Edytowany przez martin819, 07 września 2015 - 21:50.


#8 OFFLINE   kabza23

kabza23
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-01-2016
  • Skąd: bournemouth
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 lutego 2016 - 10:30

Podłączę się do tematu . odkrecilem egr I odszedl lekko ale nie było uszczelki pod zaworem czy to normalne? Sprawdziłem tez przewody od podciśnienia i trójniki raczej wyglada to dobrze, 3 trojniki zdjąłem i ustami dmuchnąłem w Vac i brzęczały wytwarzały podciśnienie a przewody na oko są okej , zawór egr grzybek się wciska lekko i odbija spowrotem. Nie wiem gdzie i jak zabardzo podłączyć wakumeter żeby sprawdzić ile barów daje bo może tam jest problem . Dodam ze wszystki te czynności wykonywałem ponieważ błąd p0400 mam i traci moc kiedy tylko zechce pod czas jazdy i nie chciałbym żeby się włączył tryb awaryjny. Wieże ze mi pomożecie.

#9 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 lutego 2016 - 13:57

Chłopie po co piszesz to samo w 3 tematach? Gdzie jest jaki moderator?