Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Gaśnie na niskich, strzela.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 28 lipca 2014 - 10:52

Witam

Nie mam już siły do mojej omegi.

2.5 V6 automat

Wymieniono: Cewkę, kable WN, 2 lambdy wszystko nowe oryginalne.

Auto po prostu po kilku kilometrach jazdy przy wciśnięciu hamulca gaśnie, po przejechaniu kilkunastu już nie trzeba nic wciskać gaśnie na jałowym.
Przed zgaśnięciem zawsze słychać charakterystyczne strzelanie z wydechu i zmagania komputera z utrzymaniem obrotów.

Dzieje się to zupełnie losowo choć zauważyłem że podczas upałów i kiedy silnik jest gorący objawy się wzmagają.

Poniżej filmik kiedy uchwyciłem zachowanie silnika podczas tych ewolucji.





#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 28 lipca 2014 - 11:07

a do silniczka krokowego i przeplywki zagladales ??

#3 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 28 lipca 2014 - 12:43

Silniczek krokowy wyczyszczony zdaje się pracować całkiem płynnie.

Jeśli chodzi o przepływomierz to nie mam pojęcia. Będę musiał go wypiąć i pojeździć bez niego i sprawdzić jak auto zachowuje się wtedy.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2014 - 12:55

Cos mi tu czujnikiem walu korbowego zalatuje...

#5 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 28 lipca 2014 - 17:30

A jakie charakterystyczne objawy daje czujnik wału?

#6 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 29 lipca 2014 - 09:48

ost też tak mam BFL 3.0 automat w trakcie jazdy idealnie, na zimnym wszystko jak należy ale jak się nagrzeje po kilkunasty km to przeważnie na światłach i krzyżówkach gaśnie z tym, że mam problem z odpaleniem, chodzi ładnie niby nic a tu nagle schodzi do troszkę ponad 500 obr, stara się nie zgasnąć jakby się dusił ale i tak zgaśnie. dodam, że nie zawsze tak jest, czasem 3 tyg nic, z tym, czasem częściej, teraz jak jest cieplej to raczej 1-2 w tyg, gdzie auto użytkowane na codzień

#7 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 29 lipca 2014 - 10:33

Identyczne objawy, dokładnie tak jak piszesz.

#8 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 29 lipca 2014 - 12:20

Panowie,przepływomierz do wymiany.Miałem podobnie,do tego jeszcze brak mocy ,oczywiście nie zawsze.Aha,no i spalanie nie tentego.Po wymianie przepływki wszystko jak ręką...
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#9 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 30 lipca 2014 - 11:56

Dzisiaj doszły błędy.

63 Przewód EST-B (2/3) - zbyt niskie napięcie
35 Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

Ma ktoś jakieś pomysły?

#10 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 lipca 2014 - 12:54

Tak, czuj temp odpowiada za ssanie, silnik krokowy ma być sprawny a nie wydawać się sprawny, najlepiej podłącz pod kompa i sprawdź bloki pomiarowe, będziesz widział co nie działa, bo wiele elementów ma wpływ na takie zachowanie silnika, od sondy, rozjechanych map, po CWK, CPW, przepływomierz, czyjnik temp zasysanego powietrza :)




 


#11 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 lipca 2014 - 09:44

Czujnik temperatury jest bardzo ważny.Jak siedzi to po nagrzaniu będzie zalewał paliwem,gasł i strzelał.Auto będzie mułowate.

#12 OFFLINE   papux

papux
  • 36 postów
  • Dołączył: 12-03-2013

Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:11

Wiatam ponownie autko zostało zdiagnozowane.

Po usunięciu błędĂłw pojawil sie tylko jeden po zagrzaniu silnika.
Czujnik polozenia walu błędny sygnał.
Po sprawdzeniu oscyloskopem wysly niezle zawirowania w pracy czujnika. Gubienie impulsĂłw lub niewlaściwa ich charakterystyka. Autko obecnie jest u mechanika w trakcie wymiany czujnika polozenia walu.

#13 OFFLINE   marcin88gl

marcin88gl
  • 3 postów
  • Dołączył: 02-08-2014

Napisany 12 sierpnia 2014 - 17:47

Witam jestem posiadaczem omki z 98 roku z silnikiem 2.0 16V jakieś dwa tygodnie temu po sporych ulewach na śląsku odstawiłem omke na jakąś godzine i po tym czasie chcąc sobie jechać w teren zaskoczyło mnie iż nie chce odpalić i już po pierwszym kręceniu wiedziałem że coś jest nie tak bo zawsze paliła od strzała sprawdziłem kody błędów i wyszło że padł czujnik halla więc autko powędrowało do mechanika bo nie byłem w stanie sam tego wykręcić utrudniony dostęp dzisiaj zcholowałem autko spowrotem do siebie bo mechanik wymienił co miał wymienić i sam nie wie co może ją boleć omka czasami odpali ale nie mogę dodać gazu bo automatycznie zdycha udało mi sie na chwile odpalić na gazie i przez krótką chwile mogłemją żyłować do odcięcia ale tylko ten jeden raz błędy jakie mi wyskakują to 0502 Czujnik prędkości własnej pojazdu - przerwa lub zwarcie do masy i 0120 Czujnik położenia przepustnicy mam instalacje gazową 5 generacji icoma i też raz działa raz nie już mi ręce opadają wymieniłem świece kable zapłonowe pompe paliwa pompe gazu teraz ten czujnik i jak dalej tak będe leciał z wymianami to zbankrutuje proszę o jakąś poradę co to może być (nie mogłem znaleźć nic w podobnym temacie i nie wiem czy dobrze robię podpinając się tu)

#14 OFFLINE   AdamSzaj

AdamSzaj
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-08-2014

Napisany 15 sierpnia 2014 - 19:56

Miałem podobne objawy w 2.5V6 ale bez strzelania w wydech (byćmoże nie słyszałem przez grające radio), pewnego dnia już nie odpalił, wymiana czujnika obrotów wału problem załatwiła.
Natomiast strzelanie w wydech jest charakterystyczne przy zbyt ubogiej mieszance - ciągnie lewe powietrze lub wtryskiwacze się skończyły - no i komputer podobnie wariuje.
Obecnie mam x20xev i też gaśnie w podobny sposób (i strzela w wydech). Podejrzewam u mnie nieszczelność w układzie dolotowym. Albo w moim przypadku jeszcze pęknięcie kolektora wydechowego może powodować zassanie powietrza przez szczelinę (mniej prawdopodobne ale nie wykluczam) i sonda lambda widzi więcej tlenu, co też może zdezorientować komputer.

Zarówno działanie czujnika wału jak i skład mieszanki zależą temperatury, ale szybciej jest sprawdzić czujnik jak masz kanał albo podnośnik to jest to 15min roboty. Rozebranie kolektora w V6 to pół dnia ;-).

Pozdrawiam



Witam

Nie mam już siły do mojej omegi.

2.5 V6 automat

Wymieniono: Cewkę, kable WN, 2 lambdy wszystko nowe oryginalne.

Auto po prostu po kilku kilometrach jazdy przy wciśnięciu hamulca gaśnie, po przejechaniu kilkunastu już nie trzeba nic wciskać gaśnie na jałowym.
Przed zgaśnięciem zawsze słychać charakterystyczne strzelanie z wydechu i zmagania komputera z utrzymaniem obrotów.

Dzieje się to zupełnie losowo choć zauważyłem że podczas upałów i kiedy silnik jest gorący objawy się wzmagają.

Poniżej filmik kiedy uchwyciłem zachowanie silnika podczas tych ewolucji.



#15 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 15 sierpnia 2014 - 20:10

Panowie,przepływomierz do wymiany.Miałem podobnie,do tego jeszcze brak mocy ,oczywiście nie zawsze.Aha,no i spalanie nie tentego.Po wymianie przepływki wszystko jak ręką...

u mnie chyba też to samo, na razie po prostu odpiąłem kostkę od przepływomierza i jak ręką odjął pojeżdżę jeszcze trochę a później zapnę znowu i zobaczę czy problem powróci to będę pewny na 100%, czy to to

#16 OFFLINE   chopeksoldier

chopeksoldier
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-10-2013

Napisany 27 sierpnia 2015 - 19:42

Witam wszystkim. Mam problem z moja omega, zaczelo sie od tego ze po wymianie kabli, swiec i paska wielorowkowego klimatronik, a wlasciwie sprezarka zaczela dzialac ale czasami.
Jak zgasilem auto to niemoglem go odpalic tak jakby akumulator padl, a krecilo rozrusznikiem wiec odpalilem raz na pycha i zapomnialem przelaczyc na pb , a z racji ze byl cieply odpalil na gazie.
Podvzas tego odpalania byly dwa strzaly , ktore wywalily spinki od obudowy filtra powietrza. Dokupilem, lecz od tego momentu po dluzszym staniu auta, kiedy temp spadnie, ciezej odpala.
Jak juz odpali, podkreci obroty i zaraz gasnie trzeba go odpalic i podkrecic obroty bo zlapie temp i przelaczy sie na gaz i ok, chyba ze sie raptownie doda gazu przy podkrecaniu obrotow to strzela na pb .

Drugi objaw ze przy odpalaniu zimnego silnika, wyskakuje na komp ze zostalo mi paliwa na np30km a mam 20l.

Trzeci objaw spalanie chwilowe na godzine podwiekszone jak mialem wczesniej 1.2 to teraz 1.6 ogolnie czy na lpg czy pb spadek mocy na kompie wyszefl jakis blad odpowietrzenia zbiornika paliwa czy ukladu paliwowego i podobno gosciu mowil ze wartosci wtryskow skacza co z tym zrobic i jak sprawdzic co to moze byc z gory dziekuje za pomoc

Edytowany przez marek_kloss, 27 sierpnia 2015 - 21:15.
dodałem znaki interpunkcyjne


#17 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2015 - 19:52

Najdłuższe zdanie świata ale i tak nic z tego nie zrozumiałem...

#18 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:06

W szkole chyba nie uczyli co to kropka i przecinek...

Tyle co ja zrozumiałem.
Zakładam, że gaz II gen. skoro walnęło tak, że aż rozpięło obudowę filtra. Masz klapę antystrzałową na dolocie?
Obstawiam, że przepływkę szlag trafił. Od tego może się krztusić, dusić i strzelać. Pewnie mocy też ubyło.
Na zasięg na kompie nie patrz jak masz gaz. Bo nawet jak wlejesz 20L i zrobisz 100 km na gazie to PB nie ubędzie ale zasięg się zmniejszy.

#19 OFFLINE   chopeksoldier

chopeksoldier
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-10-2013

Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:19

Nie chodzilem do sxkoly a z zasiegiem mylisz bo zasieg sie zmniejsza jak ostro jade na lpg. Co do przeplywki to chyba jedt ok. Jak ja odepne to slychac zmiane pracy silnika.

#20 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2015 - 20:32

No to Ci przecież napisałem, że zasięg się zmniejsza ale PB nie ubywa bo na gazie jedziesz. A komp pokazuje teoretyczny zasięg wg. wskazania z poziomu PB w zbiorniku a nie gazu w butli.
Przepływka dobra czy chyba dobra. Bo to zasadnicza różnica. Najlepiej na podpięcie kompa podjedź niech sprawdzą jak pracują czujniki a nie tylko odczyt błędów.. Której generacji masz gaz? Bo na moje, jak masz II gen. i nie masz klapy na dolocie to na 99% przepływka oberwała.
Chyba że masz sekwencję. to klap nie montują. Może po tym strzale coś jest źle złożone i lewe powietrze gdzieś łapie.

Edytowany przez robert3012, 27 sierpnia 2015 - 20:37.