Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Raz falują obroty a raz nie OMEGA B 2.0 16V

silnik krokowy omega falujące obroty 2.0 16v nierówna praca gaśnie nie spada z obrotów

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 13 marca 2011 - 08:54

Witam,

Piszę, ponieważ potrzebuję pomocy. Nie bardzo wiem co zrobić z moją OMEGĄ, w której zaczęły falować obroty. Czasami jest tak, że oborty nie falują, ale jak dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucę na luz, to opadają zbyt nisko, tak , że auto prawie gaśnie a następnie rosną do normalnego poziomu. Czasami znów obroty falują z przedziale 1000 - 15000...

Wyjąłem krokowy, wyczyściłem - wypadło dużo brudu. wyczyściłem też kabel od odmy (ten cienki) - jest w słabym stanie - przelot powietrza jest, ale kabel raczej do wymiany - tyle, że w sklepach mot. mówią, że nie mają takiego przewodu...

Co może być przyczyną falowania - brudna przepustnica? Trudno to zrobić samemu? Trzeba potem adaptację robić? Co jeszcze może być przyczyną. Dodam, że kontrolka CHECK ENGINE się nie zapala.

Z góry dziękuję za pomoc.



#2 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 09:26

Na 100% winny jest krokowiec.
Czyszczenie rzadko przynosi zamierzony skutek.

Kup nowego krokowca, wymień i zapomnisz o problemach z obrotami.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#3 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 marca 2011 - 10:49

tyle, że w sklepach mot. mówią, że nie mają takiego przewodu...

Ja taki kupiłem w ASO spokojnie dostaniesz 20 parę złociszy kosztuje,ściągasz przepustnicę,czyścisz i wymieniasz.

#4 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 13 marca 2011 - 11:13

Na 100% winny jest krokowiec.
Czyszczenie rzadko przynosi zamierzony skutek.

Kup nowego krokowca, wymień i zapomnisz o problemach z obrotami.


Też tak mi się wydaje, tylko że co jak kupię i to nie to... krokowiec tani nie jest :)

#5 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 marca 2011 - 11:20

krokowiec tani
nie jest


Bierz ten zamiennik.
http://moto.allegro....1496492895.html

Sprawdziłem na własnej skórze.
Zrobiłem już na nim 40tyś. i śmiga bez zarzutu.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#6 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 13 marca 2011 - 18:19

Bierz ten zamiennik.


Tak zrobiłem. Założę, zobaczę. Jak się poprawi, to ok, jak nie, to szukamy dalej :) przyczyny.

#7 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 15 marca 2011 - 14:12

Tak zrobiłem. Założę, zobaczę. Jak się poprawi, to ok, jak nie, to szukamy dalej :) przyczyny.


Silniczek wymieniony, dalej cyrki z obrotami. Falują ( 0d 1000 do 2000 , albo stoją sobie na 1000 ) :( jak wrzucę dwójkę dajmy na to, i nie naciskam gazu to autem szarpie w taki sposób, jak falują obroty (tyle że na biegu nie falują).

Ostatnio wymienione świece, przewody, uszczelka pod klawiaturą, rozrząd.

Czy to może być winna przepustnica? Trudno ją wyczyścić? Tak jak mówiłem, kontrolka się nie świeci żadna w trakcie jazdy... pomocy!

Dodam jeszcze, że uszczelka kolektora wydechowego jest już zestarzała i do wymiany - pierdzi. Czy to może mieć wpływ? Zanim obroty zaczęły falować uszczelka także nadawała się do wymiany i pierdziała?

#8 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 marca 2011 - 14:23

Silniczek wymieniony, dalej cyrki z obrotami.

:o

Problem jest poważniejszy, niż przypuszczałem. :hmm:
Czyszczenie przepustnicy jakoś do mnie nie przemawia.

W takim przypadku, ja raczej bym szukał "lewego powietrza".
Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia.

Uszczelka kolektora wydechowego raczej nie ma na to wpływu.
Bardziej bym podejrzewał uszczelkę kolektora ssącego ale tego się nie dowiesz, dopóki nie zdejmiesz kolektora.

Poczekajmy. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł. :|
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#9 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 15 marca 2011 - 18:27

:o

Problem jest poważniejszy, niż przypuszczałem. :hmm:
Czyszczenie przepustnicy jakoś do mnie nie przemawia.

W takim przypadku, ja raczej bym szukał "lewego powietrza".
Sprawdź dokładnie wszystkie podciśnienia.

Uszczelka kolektora wydechowego raczej nie ma na to wpływu.
Bardziej bym podejrzewał uszczelkę kolektora ssącego ale tego się nie dowiesz, dopóki nie zdejmiesz kolektora.

Poczekajmy. Może jeszcze ktoś wpadnie na jakiś pomysł. :|


Lewego powietrza nie słyszę :/ stary silniczek krokowy jak myłem, to wypadło z niego troszkę brudu - na jeden dzień spokój a teraz wariacje. Samochód robi co chce. Czasem, zamiast wycia - czyli falowania w obrębie 1000-2000 obr, obroty spadają za nisko, by po chwili się ustalbilizować. I bądź tu mądry:/

Dorzucę jeszcze zdjęcie, na którym opisałem wężyk, który chyba do wymiany, ale nie do końca wiem czy może mieć wpływ na obroty. Zamieściłem też zapytanie o odmę. Czy to ją zaznaczyłem?

Dodany obrazek

Z góry dzięki za pomoc. To forum to moja nadzieja!

kolejne wieści - kody silnika sprawdzone według opisu na forum - błędów brak.

#10 OFFLINE   tadi

tadi
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-03-2010
  • Skąd: Grudziądz

Napisany 15 marca 2011 - 22:31

kolo72-miałem ten sam problem,krokowy czysty,przepustnica wyczyszczona i problem nadal,błędy sprawdzone domowym sposobem(na spinacz) i niby wszystko gra,nie dało to mi spokoju i pojechałem na kompa, okazalo sie że przepływka podawała złe wartości(czy jakos tak) żeby nie kupować w ciemno najpierw podmieniłem z kumplem na tydzien i sie okazało że on męczył sie z obrotami, stawiam na przepływke jak możesz to podmień lub na kompa:D

#11 OFFLINE   szymonwojtas

szymonwojtas
  • 5 postów
  • Dołączył: 05-06-2010

Napisany 16 marca 2011 - 11:06

Potwierdzam!!!
Wymień przepływkę. Ale kupuj tylko oryginał. Najlepiej podmień na jakiś czas ze znajomym i zobaczysz efekty. U mnie sprawdziło się na 100%

Sprawdź jeszcze przewody WN. Najlepiej w nocy, opis gdzieś na forum. U mnie kiedyś przewód ze świecy się zesunął i falowanie dawało o sobie znać.

#12 OFFLINE   Pablo91

Pablo91
  • 93 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Krzyż wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 16 marca 2011 - 15:59

Przepływkę wymień

#13 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 16 marca 2011 - 18:25

Przepływkę wymień


Podmieniłem przepływkę na oryginalną. Objawy nie ustąpiły ...

#14 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 16 marca 2011 - 19:42

Przepływkę wymień


i co?? guzik wyszlo.


prosze was nie piszcie w ten sposob, bo czasami mozecie kogos w koszta wpedzic,


kolego ten wezyk o ktorym piszesz. tak moze miec wplyw na obroty.
zobacz czy jest on w ogole drozny.
w okolicach przepustnicy jest jakby taka dysza, co sie laczy poprzez ten wezyk, z pokrywa zaworow.
po odpaleniu auta powinno sie w nim wytworzyc podcisnienie.

jezeli masz zapchana ta dysze, to bez odkrecenia przepustnicy, bedziesz mial problem by to wyczyscic.

wezyk, jezeli chcesz zachowac ten sam to wyczysc porzadnie, albo kup nowy.

zobacz tez czy nie masz peknietego tego króćca od pokrywy zaworow, na ktory jest zalozony ten wezyk, bo dosyc czesto widze ulamany.

odme dobrze zaznaczyles, idzie ona jeszcze dalej w dol do skrzyni korbowej silnika, jezeli zapchana to rowniez moze miec wplyw na obroty, choc w naprawde znikomym stopniu, ale taka zaleznosc moze wystepowac.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#15 OFFLINE   yagoda86

yagoda86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-08-2010
  • Skąd: Włocławek

Napisany 16 marca 2011 - 19:54

i co?? guzik wyszlo.


prosze was nie piszcie w ten sposob, bo czasami mozecie kogos w koszta wpedzic,


kolego ten wezyk o ktorym piszesz. tak moze miec wplyw na obroty.
zobacz czy jest on w ogole drozny.
w okolicach przepustnicy jest jakby taka dysza, co sie laczy poprzez ten wezyk, z pokrywa zaworow.
po odpaleniu auta powinno sie w nim wytworzyc podcisnienie.

odme dobrze zaznaczyles, jezeli zapchana to rowniez moze miec wplyw na obroty, choc w naprawde znikomym stopniu, ale taka zaleznosc moze wystepowac.


jutro dam samochód do jakiegoś mechanika. W przepływkę, to nie wierzyłem, bo auto powinno się dusić, no przynajmniej tak mnie się wydaje.

Omcia przyspiesza, jeździ z większymi prędkościami. Ma problem z obrotami i gdy nie wciskam gazu a jest na biegu to obroty też lecą w górę tak do 1500 i na 1000 wracają, co powoduje przyspieszanie i następnie zwalnianie (przy jednoczesnym poszarpywaniu).

Na moje - po wyeliminowaniu krokowca (mam teraz dwa :) ) i przepływki stawiam jednak na lewe powietrze...

Mam nadzieję, że mechanik się pozna...

#16 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 marca 2011 - 08:52

Mam nadzieję, że mechanik się pozna...


lepiej powiedz mechanikowi co i jak. Ja mojemu powiedziałem to się zdziwił i powiedział że wymyślam mu tylko robote. Zrobił tą dysze i co? obroty sie ogarneły czasami tylko coś tak skoczą ale wtedy trzeba przepalić.... Mechanik postawił oczy i powiedział iż klient mądrzejszy od mechanika :dziura:

#17 OFFLINE   JARK

JARK
  • 121 postów
  • Dołączył: 25-10-2009

Napisany 17 marca 2011 - 11:33

no i jak rozpracowałeś to falowanie... na listwie wtryskowej masz regulator cisnienia paliwa.. do niego dochodzi cienki wężyk zdejnij go z regulatora i zaslep i zobacz.

#18 OFFLINE   lapa

lapa
  • 239 postów
  • Dołączył: 22-06-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 marca 2011 - 23:24

powinieneś jeszcze sprawdzić czujnik położenia przepustnicy.to ustrojstwo działa jak potencjometr i przekazuje do kompa informację czy przepustnica jest otwarta czy zamknięta.jak zamknieta to obrotami do bodajże 1300-1500 obr/min steruje krokowiec,jak otwarta to już w zależności od tego ile wciśniesz gaz.czujnik jak ma wyrobione styki to nie trzyma stałego parametru i moze podaje cały czas zmienne odczyty,czyli komp dostaje co chwilę inną informację-raz,że ma dopuścić do głosu krokowca,a raz że obroty mają być regulowane pedałem gazu.
czujnik można łatwo sprawdzić-jest na forum o tym temat,a jeżeli okaże się zę do wymiany,to koszt nie duży bo okolo kilkudziesięciu złotych za nowy.
sam miałem ten problem i wymiana czujnika załatwiła sprawę.

#19 OFFLINE   Pastyl

Pastyl
  • 23 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 28 lipca 2014 - 07:08

Witajcie Panowie,
widzę że wiele osób zmaga się z problemem w omciach dość podobnym, u mnie kurcze w trakcie jazdy jest szarpnięcie lub kilkakrotnie, wskazówka obrotów lata jak opętana, silnik zaczyna się dusić i odpala się kontrolka "tego silniczka" zgasiłem odpaliłem i zaraz znowu to samo, jakoś za 3-cim razem już git, wbijalem na obroty to już nie było tej komedii, lecz wolałbym na przyszłość zlikwidować ten problem, strasznie mnie już to drażni, bo już nawet gotów jestem sprzedać swoją omcie za taką niesubordynację. Za wszelkie wskazówki oraz pomocną dłoń szczerze dziękuje, Pozdrowienia.

#20 OFFLINE   RedWood

RedWood
  • 5 postów
  • Dołączył: 22-08-2015
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 25 sierpnia 2015 - 16:26

Witam, na wstępie dodam że jestem nowy na forum ale dział do przywitań nie jest aktywny.
Świeżak i już ma problem, mianowicie wyświetla mi dwa błędy
P0135 Aktywny
( 1 ) <Nieznany błąd>

P1690 Aktywny
( 2 ) <Nieznany błąd>
Dodatkowo nie zawsze ale co jakiś czas auto wchodzi na obroty około 2 500 i na nich stoi na biegu jałowym.
Na benzynie ma jakby zaniżone obroty i delikatnie faluje i zachowuje się jak by miał zgasnąć silnik.
TPS o którym naczytałem się na forum, wskazuje około 0,62...

Czy może ktoś pomóc w rozwiązaniu problemu?





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: silnik krokowy, omega, falujące obroty, 2.0 16v, nierówna praca, gaśnie, nie spada z obrotów