Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Totalny rozjazd po "poprawnym" ustawieniu geometrii ??!?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   szymongrodzki

szymongrodzki
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-02-2012
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 sierpnia 2015 - 20:17

Witajcie koledzy,

Mam nie lada problem z moja kluska. Ostatnio rozwalila mi sie przednia lewa opona, po czym wyszlo ze mialem zle ustawiona geometrie (zjechanie opony glownie od wewnetrznej strony). Musialem zakupic dwie nowe oponki na przod. W innym warsztacie "fachmistrz" ustawil mi geometrie , ale po wyjezdzie od niego doznalem szoku... autko bylo nie do jazdy, rzucalo nim na lewo i prawo przy lekkim skrecaniu kierwonicy. Na prostej znosilo go na lewo a przy hamowaniu rzucalo na lewo/prawo. Od razu wrocilem do warsztatu i sprzedzilem z gosciem jeszcze 2-3h ustawiajac geometrie jeszcze ze 2 razy. Mechanik powiedzial ze nigdy sie z czyms takim nie spotkal , ze nie ma pojecia co to moze byc gdyz ustawial na tym samym uzadzeniu jeszcze 3 geometrie wczesniej i bylo ok. Zwalal na zakupione przeze mnie nowe opony. Dziwi mnie fakt ze przed ustawieniem geometrii bylo OK , owszem lekko go znoscilo ale bylo to minimalne i nie przeszkadzalo w jezdzie. Teraz jest masarka i nie da rady jezdzic... Mechanik mowil ze zadnych luzow nie ma i rozklada rece...
Mieliscie kiedys podobne doswiadczenia?. Co byscie radzili abym sprawdzil w pierwszej kolejnosci.

Dzieki



#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2015 - 20:29

rozumiem że nie było nic grzebane przy zawieszeniu ...
Jak tuleje wahaczy - są ok ??
To wygląda na uszkodzenie ( zbyt miękkie ) tuleje poziome wahaczy

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   szymongrodzki

szymongrodzki
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-02-2012
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 sierpnia 2015 - 20:34

Nic nie bylo grzebane raczej , zreszta tak naprawde to tego nie wiem. Mechanior stwierdzil ze nie ma luzow tylko ze gumki wahaczy sa "dziwnie miekkie"...
Ale czemu wczesniej bylo ok a po poprawnym ustawieniu geometrii sie zducpylo...?

#4 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2015 - 20:34

Podjedź gdzieś na stację diagnostyczną gdzie mają maszynę do przestrzennego pomiaru geometrii, np. tutaj.

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2015 - 21:18

Nic nie bylo grzebane raczej , zreszta tak naprawde to tego nie wiem.

dopiero ją kupiłeś ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   szymongrodzki

szymongrodzki
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-02-2012
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 sierpnia 2015 - 21:51

Pewnie ze nie:) , mam ja 4 lata. Tuleje byly wymieniane juz 2 razy , ostatni raz niecale 2 lata temu, wtedy tez inny "fachmistrz" wymienil mi cale wahacze.
Mozliwe ze tj pisal Marek czyli zbyt miekkie tuleje poziome wahaczy tyle ze dziwi mnie (nie tylko mnie) fakt ze przed bylo OK a po regulacji jest kaplica. Geometria ustawiana i poprawiana 2 razy na sprzecie , na ktorym ustawial innym autom tego samego dnia...

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2015 - 21:52

dziwne to trochę... masz jakiś wydruk z tej zbieżności?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   szymongrodzki

szymongrodzki
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-02-2012
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 sierpnia 2015 - 22:24

Niestety, nic gosc nie drukowal. Maly przydomowy warsztat, aczkolwiek widac ze sprzet mial OK i byl to jego "glowny" fach

#9 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2015 - 23:19

zamień koła osiami i sprawdź czy pomogło

#10 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 26 sierpnia 2015 - 09:53

fakt ze przed bylo OK a po regulacji jest kaplica.

Skoro ścięło opony to nie było ok, poza tym kupiłeś inne opony, być może są z innego materiału, przerobiłem to z miesiąc temu, chcesz zobaczyć różnicę ? kup sobie tuleje poliuretanowe, nawet na tych oponach zacznie normalnie jeździć.




 


#11 OFFLINE   Saint

Saint
  • 969 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Sandomierz
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 sierpnia 2015 - 17:09

Daje ręke uciąć ze wina po stronie tulejek :) przerabiałem to przy pierwszeeeej omedze :)

#12 OFFLINE   FilipNigga

FilipNigga

    Jest Omega jest zabawa :D

  • 180 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Miłosław
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 sierpnia 2015 - 19:07

u mnie było identycznie, cały czas było ok, wymieniłem końcówki drążków i pojechałem na zbieżność i przy okazji geometrie i po ustawieniu identycznie jak u Ciebie... mechanior po 2h oglądania i jeździe próbnej wpadł na pomysł że to tuleje na wahaczu i po wymianie wszystko wróciło do normy :)
Mama mi mówiła: "Ucz się, pracuj, zdobądź żonę.", tata na to: "Baw się chłopcze, jeszcze się urobisz po łokcie."

#13 OFFLINE   szymongrodzki

szymongrodzki
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-02-2012
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 26 sierpnia 2015 - 20:16

100% racji Filip i Saint. Dzis po odwiedzeniu 3go warsztatu (mega goscie!!!) autko w koncu zrobione. 2 warsztaty "nie znalezli zadnych luzow" i geometria byla robiona na porozsuwanych kolach dlatego byla taka masakra. Goscie wymienili tuleje , koncowki i ustawili na nowo geometrie. Autko plynie jak nigdy. W koncu moge puscic kierownice i jechac prosto:).
Dzieki panowie za sugestie i wielie dzieki dla fachowcow z pomorskiej w lodzi:)

#14 OFFLINE   szczypior73

szczypior73
  • 14 postów
  • Dołączył: 23-07-2009
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 19 listopada 2015 - 20:58

Pewnie ze nie:) , mam ja 4 lata. Tuleje byly wymieniane juz 2 razy , ostatni raz niecale 2 lata temu, wtedy tez inny "fachmistrz" wymienil mi cale wahacze.
Mozliwe ze tj pisal Marek czyli zbyt miekkie tuleje poziome wahaczy tyle ze dziwi mnie (nie tylko mnie) fakt ze przed bylo OK a po regulacji jest kaplica. Geometria ustawiana i poprawiana 2 razy na sprzecie , na ktorym ustawial innym autom tego samego dnia...

Witam

Proponuję po własnych przebojach udać się na geometrię do ASO

Walczyłem z moją omcią,chodziła po trasie na boki jak łódka,"fachowcy" od geometrii zarzekali się że jest idealnie jak nóweczka....facet w aso po ustawieniu geometrii zadał mi tylko jedno pytanie...kto to panu tak roz.....lił

Od tamtego czasu jest miodek...koszt dwie stówki

Pozdrawiam