Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Tuleje wahacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
355 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 sierpnia 2007 - 19:32

ja też dziś ruszyłem do zaprzyjaźnionego sklepu po tuleje przednie i febi na jedną stronę po 7 dyszek - podobno wszyscy taksiarze to biorą i jest o.k. Sprzedawca powiedział, że jak komuś nawala to nie wina febi tylko wahacz jest już do wymiany. Ale w warsztacie zaproponowali mi, że bardzo dobre i tylko 60 pln jedna strona tulejki z firmy optimal, czy ktoś słyszał i czy warto się w to bawić?! Robocizna stówkę, to dużo?! Pozdrawiam.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#22 OFFLINE   Zielak

Zielak
  • 11 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 02 sierpnia 2007 - 08:11

Mnie czeka w poniedziałek wymiana 4 tuleji i końcówki drążka. Za Tuleje płaciłem 80 za duże (oryginał GM) i za małe 50 (także oryginał GM). Za robociznę krzyknęli mi 250 PLN wraz z geometrią. To chyba niedużo ??

#23 OFFLINE   siwy75

siwy75
  • 134 postów
  • Dołączył: 23-07-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 02 sierpnia 2007 - 09:03

jesli popatrzec na to ile jest z tym roboty to nieduzo
ale jesli wziasc to z tej strony ze to pol emerytury niejednej
to dniowka dosc dobra chyba :)

#24 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 sierpnia 2007 - 09:23

Ja mam z Febi sworzeń i nie narzekam ale tuleje też mam do wymiany....czy te tuleje są w A takie same jak w B??a co powiecie o tych duużych tulejach na tych głównych wachaczach przu samolocie z tyłu??czy ktoś orientuje się jak to wymienić i ile mogą one kosztować??

w B sa nieco inne. Chyba srednica jest większa. Co do tych tulei z tylu to nie wiem nie zaczepialem nic z tamtad - jeszcze. ale pewnie tzreba bedzie rozkrecac i wyjac wahacze te przy samolocie bo stare tuleje mozna jakos wybic ale nowe trzeba juz umiescic razem z wahaczem w prasie.
Chyba raczej najlatwiejsze to nie bedzie, no i troche sie lapy poobija, jak ze wszystkim prawie w Omedze :razz: OT - Z drugiej jednak strony tak sobie mysle ze chyba nie ma nic gorszego niz wymiana tzw "bananów" w Viki C Pzd


 


#25 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2007 - 10:06

Mnie czeka w poniedziałek wymiana 4 tuleji i końcówki drążka. Za Tuleje płaciłem 80 za duże (oryginał GM) i za małe 50 (także oryginał GM). Za robociznę krzyknęli mi 250 PLN wraz z geometrią. To chyba niedużo ??

Nie jest to drogo, bo np ja płacę 80 zł. od strony.
Zrobienie geometrii to w granicach 90zł. więc ogólnie masz taka sama cenę.
Najważniejsze jest to aby warsztat nie zmieniał ci tulej za pomocą młota tylko fachowo.

#26 OFFLINE   Zielak

Zielak
  • 11 postów
  • Dołączył: 23-03-2007
  • Skąd: Otwock

Napisany 06 sierpnia 2007 - 07:59

Na szczęście to zaufany warsztat więc nie mam się czego obawiać :mrgreen:

U mnie zrobienie geometrii to koszt mniej więcej 60-70 PLN[/quote]

#27 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:28

Ddzwoniłm dzis do auto-remar w sprawie przednich tuleii przednich wahaczy i koles mi powiedział, że oni wymieniaja cały wahacz bo z doświadczeń wiedzą, że wymiana tuleji samych niewiele daje ze sa drgania na kierownicy i juz sie w to nie bawią. Troche to dziwne może w tym prawdy jest troche ale martwi mnie sprawa ze wymiana wahaczy z tymi tulejami no cały komplet 460zl + 60zl robocizna NA STRONE!! czyli wyjdzie kolo 1000zl troche duzo czy jest to konieczne??Nie wystarczy wymienic same tuleje?

 


#28 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:41

Ściema!!!
Omijaj ten warsztat.
Niby te wahacze to skąd mają za tuleje tam, jak nie stąd, ze Tobie wymienia wahacze, Ty zostawisz swoje, oni je wyczyszczą i zamienią tuleje na nowe :D

Grunt to przypilnować, zeby montaż odbywał sie na prasie, a nie, zeby tuleje byly wbijane młotkiem oraz zeby wahacze byly przykręcane nie na podnośniku, a na stojącym samochodzie na kołach.
Montuje sie wahacz, przykręca koła, kładzie samochód na ziemi i dopiero dokręca wahacze. Powoduje to brak naprężeń wstępnych na wahaczach. Jak auto wisi i dokręcisz tuleje to gdy auto postawisz na ziemi, ugięcie wahacza sie zmienia i już na dzien dobry tuleja jest napręzona.

#29 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2007 - 12:49

Czyli powinno wystraczyć jak wymienie same przednie tuleje przednich wahaczy? Tylko zeby przypilnowac zeby zrobili jak napisałeś cita,

Grunt to przypilnować, zeby montaż odbywał sie na prasie, a nie, zeby tuleje byly wbijane młotkiem oraz zeby wahacze byly przykręcane nie na podnośniku, a na stojącym samochodzie na kołach.
Montuje sie wahacz, przykręca koła, kładzie samochód na ziemi i dopiero dokręca wahacze. Powoduje to brak naprężeń wstępnych na wahaczach.


 


#30 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2007 - 13:02

zawsze lepiej wymienić wszytskie, bo wyjdzie taniej za jednym zamachem.
Z punktu widzenia samej wymiay - wystarczy, ze wymienisz to co wadliwe, ale jak za miesiąc pójdzie kolejna tuleja ... to znów oddasz auto na warsztat, zdemontujesz te same wahacze, ustawiasz zbieżności itp? Za marne oszczędzonbe 60 zł?

#31 OFFLINE   siemi1

siemi1
  • 374 postów
  • Dołączył: 21-09-2006
  • Skąd: Warszawa-Wawer
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 sierpnia 2007 - 13:04

Czyli co dokladnie powiniennem wymienic razem z tymi tulejami? Jaki koszt i jakie cześci potrzebne będą jeszcze w przybliżeniu. Bo tez jestem za ze jak cos przy okazji mozna wymienic a nie jest drogie to lepiej od razu mieć z głowy niz poźnije znowu problem.

 


#32 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 06 sierpnia 2007 - 14:43

Witka oprócz sinenblocków pionowych, sprawdzic sinenblocki poziome , sworznie i końcowki drążków . pozdro. :wink:

#33 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 sierpnia 2007 - 15:15

oraz gumy na drążku stabilizacyjnym
Każdy z w/w to naprawde niewielkie koszty 15-40 zł a jedna robota.

#34 OFFLINE   Koba

Koba
  • 54 postów
  • Dołączył: 13-07-2007
  • Skąd: Katowice

Napisany 07 sierpnia 2007 - 19:20

Dzis wymieniłem obie tuleje z prawej i z lewej i uwaga, niemiecki zamiennik zapłaciłem 70 pln /2 małe i 2 duże/. Dam znać co do trwałości. Resztę zawiasa z przodu miałem w porzadku i zażyczyłem sobie kompletna geometrię. problem pojawił się z tyłu gdzie nie można było przeprowadzić regulacji na drążkach /zardzewiałe/, próbowano wszystkiego łącznie z palnikiem i doszedł mi koszt za każdy po 70 dyszek na jedną stronę, ale już jest ideałek. acha robota za oba drążki w sumie 30 pln. Pozdrawiam.
Koba

JEśLI KTOś BęDZIE MIAł PROBLEMY Z INTERPRETACJą PRZEPISóW RUCHU DROGOWEGO TO JESTEM POMOCNY.

#35 OFFLINE   ROBAK63

ROBAK63
  • 5 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: OLSZTYN

Napisany 11 sierpnia 2007 - 21:50

hej mam pytanie jak powinna być ustawiona tuleja duża w przednim wachaczu
bo w serwisie nie potrafili mi powiedzieć a wydaje mi się że mam źle wprasowane

#36 OFFLINE   Marcelus76

Marcelus76
  • 47 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: kowary

Napisany 15 sierpnia 2007 - 13:26

warto jeszcze, jak już się wyciaga wahacz, przygotować go do wymiany sworznia. Ściąć nity w oryginalnym, wybić je i zastąpić śrubami. Potem zaoszczędzi bardzo, bardzo dużo roboty :bigok:
--------------
Marcin

#37 OFFLINE   chojny

chojny
  • 26 postów
  • Dołączył: 31-03-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 21 sierpnia 2007 - 12:38

warto jeszcze, jak już się wyciaga wahacz, przygotować go do wymiany sworznia. Ściąć nity w oryginalnym, wybić je i zastąpić śrubami. Potem zaoszczędzi bardzo, bardzo dużo roboty :bigok:


Czy sworzeń należy wymienić wraz z tulejami - jaki jest objaw zużycia?

Pzdr

#38 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2007 - 09:53

Czy sworzeń należy wymienić wraz z tulejami

teoretycznie nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek wiadomo, ze jeśli wymienisz, będziesz miał pewność, że jest nowy i nie wybiję Ci się za 10tys.

Co do objawów to nie dobrze jest jak zdemontowany sworzeń ma luz w środku

#39 OFFLINE   Marcelus76

Marcelus76
  • 47 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: kowary

Napisany 22 sierpnia 2007 - 11:29

objawy? stuki i luz na kole w pionie (chwytasz w pionie, tzn. na górze i na dole i szarpiesz :oops: ). najlepiej wyczuć jak auto jest podniesione.
--------------
Marcin

#40 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2007 - 14:33

a ja sie zapytam - niby dlaczego w pionie?
Śmiem zaryzykowac twierdzenie, ze własnie w pionie nie bedzie luzu, bo koło w pionie trzyma amortyzator i spręzyna.
Luz będzie przy podniesionym kole przód-tył. Z resztą bardzo podobnie jak luz na tulejach.

Moze być minimalny luz jak dla łożyska czyli chwytając koło obiema rękami - jedną u góry koła, drugą u dółu i wykonując ruchy od siebie i do sienie na przemian rekoma.