Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wentylator chłodnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert131

robert131
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-09-2011

Napisany 10 sierpnia 2015 - 11:30

witam mam problem z wentylatorem chłodnicy , chodzi o to ze nie załącza sie jak temperatura podchodzi juz do 100stopni i nic. czytałem na forum ze mozna zewrzec styki na kostce ktora wychodzi z chłodnicy , zrobiłem tak i przekaznik tyka i wiatrak sie nie kreci. . sprawdziłem wiatrak bezposrednio na 12v i chodzi . nie wiem co jest grane . bezpieczniki chyba ok .



#2 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 12:36

Wszyscy się znają na wszystkim tylko każdy nabiera pary w gębę i nie chce Ci nic napisać ;)
Skoro:
Wiatrak jest Ok
✓Po złączeniu wtyku 1-3 i 2-3 cyka Ci przekaźnik
Wszystkie bezpieczniki są OK✓
To proponuje wziąć miernik w dłoń i sprawdzić połączenie kabli- obstawiam, że gdzieś się coś przetarło i do przekaźnika dochodzi prąd ale już od niego nie idzie do wiatraka.

Wymień jeszcze przekaźnik.

Edytowany przez Marcin2704, 13 sierpnia 2015 - 12:38.


#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2015 - 18:29

pod akumulatorem jest rezystor wentylatorów.Warto styki tam wyczyścić.

#4 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 18:37

widac ze kazdy sie zna na tym

Może by tak opis uzupełnić! Będzie łatwiej. Z klimą czy bez,jak bez to jest

pod akumulatorem jest rezystor wentylatorów

Jak z to nie ma

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 23:36

nawet w 3.2 jest

#6 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 14 sierpnia 2015 - 19:20

Jak jest klima to tylko

3.2

i 2,5
Jak klimy nie ma to w każdym.

nawet w 3.2 jest

Tylko pełni trochę inną funkcję.

#7 OFFLINE   robert131

robert131
  • 5 postów
  • Dołączył: 20-09-2011

Napisany 23 sierpnia 2015 - 13:48

mam klime silnik 2.0 . znalazłem problem , były przekazniki powsadzane w nie swoje gniazzda/ i jak teraz zewre styk 3 pinowy na dole chłodnicy to sie załączy chłodnica ale jak zewre styk u gory chłodnicy to nic sie nie dzieje . a tego rezystora nigdzie niema

#8 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 sierpnia 2015 - 18:21

a tego rezystora nigdzie niema

Masz dwa wentylatory? to rezystora nie ma.

#9 OFFLINE   francy

francy
  • 44 postów
  • Dołączył: 25-08-2015
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 sierpnia 2015 - 13:25

może ktoś pokazać jakie styki trzeba zawrzeć ze sobą na kostce bo mam trzy?

#10 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2015 - 19:51

A moze sama kostka ma zwarcie?wypnij od czujnika i zobacz czy też wentylatory chodza??!!
Ja tak kiedys miałem,ze jakby na krótko ,dlatego ciągle pracowały.Naprawiłem kostke i cacy.

Zobacz bo z tego co piszesz ''to'' przychodzi mi na myśl.

#11 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2016 - 17:04

pod akumulatorem jest rezystor wentylatorów.Warto styki tam wyczyścić.

Siema, Parch osiąga temperaturę 90○C i włącza się wentylator, ale 1 prawy z przodu , czyli od klimy. Kloss dzisiaj rzeźbił ale przekaźniki są okej. Stałe napięcie na wentylator chlodnicy jest, ale brak impulsu odpalenia, bo jakoś błędnie coś odpala wentylatory. Czy to może być zacytowany wpis rozwiązaniem? Help me !
Aha. . . . dlaczego odpala wentylatory przy 90 stopniach??

#12 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lutego 2016 - 19:44

90 na zegarach czy 90 na chłodnicy

 

czujniki mają tendencję do psucia się i pewnie ten prostokątny się wykończył, multimetr w czujnik i termometr w chłodnice i się wyjaśni

pamiętaj żeby była aluminiowa podkładka pod nowym czujnikiem



#13 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lutego 2016 - 19:58

90 na zegarku, czujnik nowy . Myślę że to coś pod aku jutro wrócę do sprawy dziwnej troche

#14 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 lutego 2016 - 20:03

Żeby uzyskać dobrą odpowiedź wypełnij właściwie podpis,bo na podstawie obecnego nie ma takiej możliwości.


Edytowany przez siuAda, 29 lutego 2016 - 20:03.


#15 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 lutego 2016 - 21:29

multimetr w czujnik i termometr w chłodnice i się wyjaśni

 

nie prościej podpiąć np OSa?   xd , przy okazji sprawdzić "całe auto". 


:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 lutego 2016 - 22:36

skanerem sprawdzisz czujnik na mostku a nie w chłodnicy, są trochę inne temperatury



#17 OFFLINE   AUTO26900

AUTO26900
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-09-2010

Napisany 28 marca 2016 - 22:34

Pozwólcie, że dołączę się do tematu

 

Witam

mam następujący problem mianowicie niedawno kupiłem OPLA Omege 2.0.16V z 1999 r. z klimatyzacją automatyczną. Włączając klimatyzacje (wyła czając przycisk ECO na panelu) po okresie 3 s. załanczją się na 1 bieg dwa wentylatory:jeden z przodu - od strony chłodnicy klimy a drugi z tyłu - od chłodnicy silnika pracując równocześnie co powoduje, że silnik nie może osiągnąć temperatury swej pracy a jeżeli jest temperatura ok.90 stopni Celcjusza to silnik szybko stygnie. Proszę o poradę.

1. Czy jak silnik jest chłodny do 95 stopni Celcjusza to po włączeniu klimatyzacji powinien chodzić wiatrak z przodu samochodu od strony chłodnicy klimatyzacji na pierwszym lub drugim biegu - chłodząc klimatyzacje czy też powinny włączać się obydwa wentylatory Jeżeli powinien chodzić tylko jeden wentylator od strony chłodnicy klimatyzacji to proszę o pomoc i podanie przyczyny dlaczego załączają i chodzą obydwa wentylatory.Jeżeli nie jest włączona klimatyzacja to wentylatory się nie załączają a następuje to dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 95 stopni.

Pozdrawiam



#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 marca 2016 - 20:54

Pozwólcie, że dołączę się do tematu

 

Witam

mam następujący problem mianowicie niedawno kupiłem OPLA Omege 2.0.16V z 1999 r. z klimatyzacją automatyczną. Włączając klimatyzacje (wyła czając przycisk ECO na panelu) po okresie 3 s. załanczją się na 1 bieg dwa wentylatory:jeden z przodu - od strony chłodnicy klimy a drugi z tyłu - od chłodnicy silnika pracując równocześnie co powoduje, że silnik nie może osiągnąć temperatury swej pracy a jeżeli jest temperatura ok.90 stopni Celcjusza to silnik szybko stygnie. Proszę o poradę.

1. Czy jak silnik jest chłodny do 95 stopni Celcjusza to po włączeniu klimatyzacji powinien chodzić wiatrak z przodu samochodu od strony chłodnicy klimatyzacji na pierwszym lub drugim biegu - chłodząc klimatyzacje czy też powinny włączać się obydwa wentylatory Jeżeli powinien chodzić tylko jeden wentylator od strony chłodnicy klimatyzacji to proszę o pomoc i podanie przyczyny dlaczego załączają i chodzą obydwa wentylatory.Jeżeli nie jest włączona klimatyzacja to wentylatory się nie załączają a następuje to dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 95 stopni.

Pozdrawiam

 

wymień termostat



#19 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 31 marca 2016 - 07:28

Praca wentylatorów jest prawidłowa, wymień termostat