Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy rozrusznik omesi posiada jakiś wyłącznik termiczny?

rozrusznik

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2015 - 14:29

Witajcie.
Pytanko jak w temacie.
Czy rozrusznik Omegi posiada jakiś wyłącznik termiczny.
Mianowicie sytuacja wygląda tak:
W zeszłym roku miałem problem z zapalaniem auta, po tym jak gasiłem go gdy temp. silnika była =, lub> 95stopni.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik wogóle nie reagował, nawet nie przygasały kontrolki.
Działo się to dość często, a co dziwne jak gasiłem go gdy temp. silnika była <95 stopni problem nie występował.
Męczyłem się tak ok pół roku, aż wkoncu z dnia na dzien, a właściwie w ciągu godziny padł akumulator.
Kupiłem nowy i problem znikł.
Niestety w zeszłym tygodniu znów powrócił-1 i mam nadzieje, że ostatni raz.
I teraz uwaga:
Posypało mi się coś i auto nie pali na Pb.
Ostatnio chcąc zobaczyć czy jak bee długo kręcił to zachwyci.
Pokręciłem trzy razy po ok 2-3 minuty bez przerwy i przy 4 próbie cos znów odcieło prąd od rozrusznika-przekręcam kluczyk, rozrusznik milczy i także kontrolki nawet nie przygasają.
Poczekam ok pół godz. i znów wszystko działa, dlatego zastanawia mnie czy nie ma gdzies jakiegoś wyłącznika termicznego .
Co zaobserwowałem to grzanie się kabli od aku.
Rozrusznik po regeneracji, kostka stacyjki itd przejrzane, ładowanie ok wszystko starannie poczyszczone.
Może macie koledzy jakieć sugestie z tym odcieciem rozrusznika.
Pozdrawiam.
Omega b 3.0.

Edytowany przez Micchael, 09 sierpnia 2015 - 14:30.




#2 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 sierpnia 2015 - 16:28

Witajcie.
Pytanko jak w temacie.
Czy rozrusznik Omegi posiada jakiś wyłącznik termiczny.
Mianowicie sytuacja wygląda tak:
W zeszłym roku miałem problem z zapalaniem auta, po tym jak gasiłem go gdy temp. silnika była =, lub> 95stopni.
Po przekręceniu kluczyka rozrusznik wogóle nie reagował, nawet nie przygasały kontrolki.
Działo się to dość często, a co dziwne jak gasiłem go gdy temp. silnika była <95 stopni problem nie występował.
Męczyłem się tak ok pół roku, aż wkoncu z dnia na dzien, a właściwie w ciągu godziny padł akumulator.
Kupiłem nowy i problem znikł.
Niestety w zeszłym tygodniu znów powrócił-1 i mam nadzieje, że ostatni raz.
I teraz uwaga:
Posypało mi się coś i auto nie pali na Pb.
Ostatnio chcąc zobaczyć czy jak bee długo kręcił to zachwyci.
Pokręciłem trzy razy po ok 2-3 minuty bez przerwy i przy 4 próbie cos znów odcieło prąd od rozrusznika-przekręcam kluczyk, rozrusznik milczy i także kontrolki nawet nie przygasają.
Poczekam ok pół godz. i znów wszystko działa, dlatego zastanawia mnie czy nie ma gdzies jakiegoś wyłącznika termicznego .
Co zaobserwowałem to grzanie się kabli od aku.
Rozrusznik po regeneracji, kostka stacyjki itd przejrzane, ładowanie ok wszystko starannie poczyszczone.
Może macie koledzy jakieć sugestie z tym odcieciem rozrusznika.
Pozdrawiam.
Omega b 3.0.


kręcąc rozrusznikiem kilka razy po ok 3min bez przerwy to jest po prostu morderstwo.
rozrusznik potrzebuje dużo prądu więc tyle min. stale to musi się grzać.
wg mnie to nie mądre by tak robić.
to że nie pali na pb to trzeba sprawdzić o co chodzi a nie mordować rozrusznik.
:d*pa: :milosc: :cycki: :vampire: :sex_klasyk: :smiley_emoticons_kings_aufsmaul

#3 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2015 - 18:12

Kolego ja nie pytałem czy to jest mądre czy nie.
Temat nie dotyczy też pracy auta na pb.
Wtrąciłem problem z pb jako poboczny, aby zobrazować problem z rozrusznikiem, i tym, że dzieki temu, że nie pali na pb mogłrm zrobić ten eksperyment i znależć zależność z zanikiem prądu.

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 sierpnia 2015 - 18:34

długie kręcenia miało sens jak były pompy paliwa mechaniczne, przy elektrycznych pompach, albo działa od razu, albo masz usterkę układu paliwowego lub elektrycznego. Co do rozrusznika to możesz mieć wypalone styki, kiepskie tuleje

Edytowany przez robert514, 09 sierpnia 2015 - 18:36.


#5 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 sierpnia 2015 - 18:43

nawet nie przygasały kontrolki.


Elektromagnes rozrusznika pewnie zdycha :(

#6 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 sierpnia 2015 - 19:00

I sądzicie, że zdychałby już 2-gi rok.
I zawsze robiłby taką zależność, że jak zgaszę auto rozgrzane do 5 stopni i więcej to muszę poczekać z pół godz, żeby zapalił?

#7 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 sierpnia 2015 - 19:16

Rozrusznik po regeneracji, kostka stacyjki itd przejrzane, ładowanie ok wszystko starannie poczyszczone.

Skoro tak jest to jedynie przerwa w obwodzie elektromagnesu lub on sam

I sądzicie, że zdychałby już 2-gi rok.

możliwe

#8 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 sierpnia 2015 - 19:09

a dlaczego dzieje się to w ścisle określonej temperaturze silnika?

#9 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 sierpnia 2015 - 21:12

Ja bym wymienił rozrusznik. Swego czasu miałem w Vectrze A, taką przypadłość. Nigdy nie byłem pewny czy zapali. Po wymianie rozrusznika problem zniknął aż do czasu zutylizowania, i nigdy więcej się nie powtórzył.

#10 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 13 sierpnia 2015 - 09:44

Dokładnie nie ma tu co drążyć, jak jesteś z kujawsko-pomorskiego to napisz na PW- mam rozrusznik możesz podjechać, podmienisz sobie i sprawdzisz czy to to

#11 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2015 - 05:04

Witajcie.
Wczoraj dołożyłem dodatkowy kabelek do rozrusznika.
Teraz jak znów coś zablokuje mi możliwość rozruchu dołożę owy kabel do akumulatora i albo zagada, albo faktycznie rozrusznik okaże się winowajcą.
Pozdrawiam i niebawem opiszę czy cośś się wyjaśniło.

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 sierpnia 2015 - 10:12

Witajcie.
Wczoraj dołożyłem dodatkowy kabelek do rozrusznika.
Teraz jak znów coś zablokuje mi możliwość rozruchu dołożę owy kabel do akumulatora i albo zagada, albo faktycznie rozrusznik okaże się winowajcą.
Pozdrawiam i niebawem opiszę czy cośś się wyjaśniło.


A nie lepiej wykręcić rozrusznik i go naprawić?

Ewentualnie nowy elektrowłącznik, bendiks lub szczotki...

Konstrukcja tego urządzenia jest bardzo prosta...

Nie zapomnij o wyczyszczeniu wirnika i podkładkach pod szczotkotrzymacz żeby zwary nie było...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 sierpnia 2015 - 13:04

Ja mam podobną sytuację, tylko że ja podłącze auto z kabli i pali od razu. Nie mam pojęcia co to może być. Dzisiaj podłączyłem Opcom i wyskoczył bład 135. ale nie sądzę aby miał coś wspólnego z tym błędem.


 


#14 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 17 sierpnia 2015 - 13:28

Błąd 135 pojawia się zawsze jak są problemy z rozrusznikiem, przynajmniej ja tak miałem. Wymieniłem wtedy główny przewód zasilający do rozrusznika i problemy się skończyły.




 


#15 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 sierpnia 2015 - 18:34

NIe prościej, z tego względu, że taka operacja była niedawno przeprowadzona i to bez efektów.
W ten sposób dowiem się czy to rozrusznik czy inne pieruństwo.
Ps. jest jakiś przejaźnik rozrusznika? Gdzie ten piernik siedzi?
Pozdrix:)

Tutaj kolego Matias masz podobny problem:
http://www.opelomega...p?f=17&p=189713

#16 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 sierpnia 2015 - 20:45

a ciężko wymienić ten przewód ? tak ogólnie to on biegnie akumulator (+) - rozrusznik - alternator ? Czy jest on jakoś widoczny czy trzeba pół auta rozbierać aby wymienić ten kabel

Edytowany przez Matias, 19 sierpnia 2015 - 20:54.


 


#17 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 sierpnia 2015 - 21:06

Jest on schowany w rynience i w peszlu.

#18 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2015 - 06:04

Witam ponownie.
Pojeździłem troszkę i temat powrócił. Doszedłem do tego, że to nie rozrusznik, bo gdy nie mogę uruchomiś auta z kluczyka, bez problemu mogę je uruchomic z wyżej wspomnianego kabla.
Wskaże mi ktoś gdzie jest przekaźnik od rozrusznika, bo może to on jest winowajcą?

#19 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 września 2015 - 06:38

Kostka stacyjki

#20 OFFLINE   Micchael

Micchael
  • 37 postów
  • Dołączył: 16-12-2013
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 września 2015 - 06:43

Kostka stacyjki wymieniona na nową w zeszłym miesiącu:(- zero efektu
wydaje mi się, że coś szwankuje po nagrzaniu się, bo nigdy nie ma problemu na zimnym i chłodnym silniku dlatego iągle pytam o przekaźnik.

Edytowany przez Micchael, 01 września 2015 - 06:45.






Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: rozrusznik