Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sonda lambda - zbyt bogata mieszanka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   wirek2007

wirek2007
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: gdansk

Napisany 26 grudnia 2007 - 13:30

Witam kolegów. mam takie pytanko jak w/w temacie/ Co mam zrobic z ta sonda??

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 grudnia 2007 - 13:34

Witam kolegów. mam takie pytanko jak w/w temacie/ Co mam zrobic z ta sonda??


ten blad moze oznaczac pad sondy albo problem ze stosunkiem powietrze/benzyna. powiedz czy sonda pracuje czy stoi caly czas ?




 


#3 OFFLINE   wirek2007

wirek2007
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: gdansk

Napisany 26 grudnia 2007 - 14:09

sonda pracuje i obroty faluja. dodatkowo co jakis czas wlacza sie i wylacza check engine.
co kolega proponuje zrobic z tym fantem ??

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 grudnia 2007 - 14:12

sonda pracuje i obroty faluja. dodatkowo co jakis czas wlacza sie i wylacza check engine.
co kolega proponuje zrobic z tym fantem ??


w jakim zakresie V pracuje i z jaka czestotliwoscia ?




 


#5 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 15:49

Proponowałbym jeszcze zobaczyć czy nie ma przedmuchów w tłumikach przed sondą. U mnie to samo. Po uszczelnieniu - spokój.

#6 OFFLINE   wirek2007

wirek2007
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: gdansk

Napisany 26 grudnia 2007 - 18:15

zobacze czy cos trzeba uszczelnic jak cos to sie sonde zmieni. powiedz mi smigiel ile te twoje autko pali benzyny na 100 km ?? :) no i jak masz gaz to ile... ;> bo ciekaw jestem, gdyz niedawno wlozylem ten silnik do swojej omci bo z poprzedniej to masakra byla... poporostu kota w worku kupilem :/

#7 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 18:18

Sprawdź sprawdź, przed sondą lambdą musisz mieć w 100% szczelny wydech bo jak jest nieszczelny to sonda głupieje i wtedy zaczyna się falowanie.

Moja omega pali benzyny około 9 litrów na 100km a gazu około 10 litrów na 100km (mam gaz drugiej generacji).

#8 OFFLINE   wirek2007

wirek2007
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-12-2007
  • Skąd: gdansk

Napisany 26 grudnia 2007 - 18:26

to ino musze cos jeszcze ponaprawiac w omci bo kurna pali troche wiecej. jak jechalem do woclawka na trasie spalila mi ok 11 l a na miescie pewnei wiecej. o gazie nie wspominam bo nie wyregulowany jeszcze jest:/ moze to przez ta sonde wiecej pali ;/

#9 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 18:37

moze to przez ta sonde wiecej pali ;/


Tak.

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 grudnia 2007 - 21:59

Panowie - odplywacie od tematu. Aby sprawdzic czy sonda padla czy tez nie , nalezy zaczac od sprawdenia jej sygnalu voltomierzem tak jak napisal Beast. Kolego poszukaj w dziale lpg ( i nie tylko ) pisalem krok po kroku jak sprawdaic sygnal wyjsciowy. uffff.....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 17:40

A w jakim zakresie i z jaka czestotliwoscia powinny skakac wskazania sondy w X20XEV? Z tego co pamietam u mnie na techu bylo 0-3V (albo do 4V) co ok 0,5 sekundy. Brak bylo wartosci posrednich. Byly tylko duze skoki.
Kczech - masz moze pod reka adres linka do sprawdzenia sondy?

#12 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 19:29

sonda w x20xev powinna pracowac w zakresie 0,2 - 4,8 przy zalozeniu ze jest nowa. Przy uzywce 0,5 do 4V jest ok. Generalna zasada jest taka ze ma plywac czyli osiagac skrajne wartosci. Na obrotach biegu jalowego moze pokazywac gorne napiecie (mieszanka bogata) lub bardzo slabo zmieniac sie. Test nalezy przeprowadzic przy obrotach 3000 - 3500 w miare stabilnych wtedy napiecie dosc szybko (np co 0,5 sek) ma plywac. W zadnym wypadku nie moze sie zawieszac i stac przez chwile w jakims polozeniu. Bardzo czytelnie widac to na mierniku analogowym a dosc trudno to zmierzyc na lepszym mierniku - poniewaz taki miernik bedzie nam chcial pokazac napiecie srednie, a to nas nie interesuje.
Miernik w lape (zakres do 5V nsapiecie stale) , pomiar na podpietej wtyczce (poniewaz sonda w x20xev jest podgrzewana i mase bierze z wtyczki) i mierzymy na czarnyma kablu sondy. Czyli + miernika do czarnego przewodu sondy a minus np do masy auta. Choc najlepiej to zmierzyc za wtyczka miedzy przewodem sygnalowym sondy i masa z wtyczki.
P.S. Uwaga> Za wtyczka kolory sie juz nie zgadzaja tzn. czarny sygnalowy przewod sondy za wtyczku ma juz inny kolor
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#13 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2008 - 08:44

Wartości jakie podałem były sprawdzane na TECHu, ale nie pamiętam czy na obrotach jałowych czy przy 3000.
Postaram się to jeszcze raz sprawdzić.
Mam jeszcze wynik analizy spalin. Przy 2500-3000obr: CO 0.02%, HC 26 ppm, i λ 1.022. Na luzie natomiast CO wynosi 0.01 (wszystko na benzynie).
Czy wartości są poprawne? Wg prawa auto przechodzi test, ale czy to coś dodatkowo mówi?

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 stycznia 2008 - 22:39

Jedyne co moge pomóc w tych danych to lambda. Tu jest ok bo jest prawie rowna 1 ( a odchyl moze miec +- 0,03) co swiadczy op tym ze pracuje zarowno ona jak i dodatkowe nie pasywne urzadzenia jak przeplywka egr itp.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   dav

dav
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-06-2007
  • Skąd: okolice kraka

Napisany 12 stycznia 2008 - 13:54

Witam.od niedawna jezdze omka b z automatem 2.0 16v na gazie.2 generacji i mam problem z nierównymi obrotami i dodatkowo strzela z wydechu.dzisiaj wymieniłem sonde gdyz na kompie wyszło ze nie działa.ale bez zadnych oznak poprawy strasznie przy tym duzo pali jakies 19l na 100 km :bad:

#16 OFFLINE   dav

dav
  • 2 postów
  • Dołączył: 12-06-2007
  • Skąd: okolice kraka

Napisany 12 stycznia 2008 - 13:56

przepraszam nie z wydechu tylko ładuje w przepływomierz i filtr

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 stycznia 2008 - 15:33

przepraszam nie z wydechu tylko ładuje w przepływomierz i filtr


no to zle wyregulowany lpg, kiepskie swiecie albo przewody WN, lewe powietrze. Niestety po strzalach przeplywka pewnie dawno w krainie zapomnienia wiec doprowadzic auto na benzynie do porzadku a potem dopiero wziasc sie za lpg




 


#18 OFFLINE   Piotr_rt8

Piotr_rt8

    Zbanowany

  • 94 postów
  • Dołączył: 06-03-2007
  • Skąd: Cz-Dziedzice

Napisany 17 stycznia 2008 - 21:10

auto scanner od piwka czy sprawdzę w jakich zakresach działa sonda
jak tak to które to parametry
dopiero się uczę tego programu jest spolszczenie ale tylko głównych opisów ile szczegółowo nie to pytam ?????????????

pozdrawiam :mrgreen: :piwo: :wink:

#19 OFFLINE   bluebit

bluebit

    hamstwo

  • 61 postów
  • Dołączył: 13-01-2008
  • Skąd: Gdansk/zblewo

Napisany 27 stycznia 2008 - 00:11

Witam chciałem sie dołączyć z pytaniem :)
U mnie wyskakuje błąd zbyt uboga mieszanka (za niskie napiecie na sądzie lambda)

Na benzynie pracuje dziwnie - jak szybko dodaje gazu to nie chce wejsc na obroty jak powoli to ok.

Dodam jeszcze ze jeżdze bez ostateniego tłumika :) (zakupiłem już ale czekam na blacharza :)

Głupia historia :) urwał sie ostatni tłumik i zachaczył o drogę i tył samochodu podskoczył na tłumiku - troszke powyginał tylni lewe nadkole :)

Czy przyczyną może być brak tłumika ? (na gazie chodzi ok)
Jeszcze dodatkowo mam małą dziurke w złączu elastycznym (złącze jest przed za sądą ? )

#20 OFFLINE   dzidzej

dzidzej
  • 11 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: tuż nad Wisełką

Napisany 05 marca 2008 - 17:35

auto scanner od piwka czy sprawdzę w jakich zakresach działa sonda
jak tak to które to parametry
dopiero się uczę tego programu jest spolszczenie ale tylko głównych opisów ile szczegółowo nie to pytam ?????????????

pozdrawiam :mrgreen: :piwo: :wink:


Odpowie ktoś na to pytanko???