Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Blok x20xev a blok x22xe. Różnice?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 10:35

Witam serdecznie. Piszę na forum po raz pierwszy, więc proszę o wyrozumiałość 😊 Mam pytanie odnośnie silnika x22xe oraz x20xev. Jako że padł mi silnik x20xev w mojej omci, postanowiłem zakupić drugi silnik. Pech chciał, trafiłem na ten 2.2, miał on zajechaną panewkę na korbie. I teraz pytanie. Czy orientuje się ktoś z Was czy wal z x20xev wraz z korbami pasuje do x22xe. Z własnych obserwacji wiem tylko tyle, że blok x22xe jest o 1 cm wyzszy niż blok xev'a. A jeśli chodzi o tłoki wraz z korbami to dziwi mnie fakt iż korby z x20xev są o 0.5 cm krótsze od tych w 2.2. A powinno być raczej odwrotniez racji większego skoku w 2.2. Więc zmierzyłem skoki: Na zestawie z x20xev skok tłoka wynosi 96mm, a na zestawie z x22xe wynosi 87 mm. Prosiłbym o pomoc Was o pomoc. Z góry dziękuję 😊



#2 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 10:43

Sory jeszcze raz co masz a co chcesz

#3 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 10:50

Chcę do bloku x22xe przełożyć wal główny z x20xev. Oraz głowice z x20xev. Po prostu u mnie na tyle zajechany jest jeden cylinder w x20xev że nie jeździ ten silnik. A korby wraz z tlokami zostawię tak jak jest czyli w x22xe. Gdzieś na forum czytałem że prawdopodobnie głowice x20xev a x22xe są takie same, czy to jest prawda?

Edytowany przez Conrado22nd, 06 sierpnia 2015 - 10:54.


#4 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 10:57

Czy prawda nie mam pojęcia, ale masz już dół od 2.2?

#5 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 11:01

Wal mam od x20xev bo ten z x22xe jest zajechany. Różnic między grubosciami czopów panewek nie zauważyłem.

#6 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 sierpnia 2015 - 12:46

Aha, czyli masz 2 silniki i z nich chciałeś złożyć jeden

#7 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 sierpnia 2015 - 09:44

Tak dokladnie. Tylko że do tego x22xe chciałem założyć wal korbowy i głowicę z silnika x20xev. I nie wiem czy będzie się tak dalo, dlatego piszę na forum z zapytaniem o to.

Jest różnica w szerokosci korbowodów. Czy gdybym przełożył korbowody do tłoków z x22xe będzie to chodziło? Zwiększy się komora spalania,gdyż skok tłoka będzie wynosił 96 mm. Czy taki składak będzie chodził na seryjnych podzespołach (głowica, kolektor ssący i wydechowy, sterownik)? Zależy mi bardzo na Waszej pomocy drodzy forumowicze.









Nie piszemy posta pod pstem - używamy przycisku "Edytuj"

Edytowany przez marek_kloss, 04 września 2015 - 16:28.


#8 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 września 2015 - 10:56

Blok 2.2 jest wyzszy.Ja zakladalem blok od 2.2 do reszty podzespolow 2.0. Tylko zakladasz pasek rozrzadu od 2.2 bo jest dluzszy o 2 zabki o ile dobrze pamietam.

#9 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 września 2015 - 17:22

Blok 2.2 jest wyzszy.Ja zakladalem blok od 2.2 do reszty podzespolow 2.0. Tylko zakladasz pasek rozrzadu od 2.2 bo jest dluzszy o 2 zabki o ile dobrze pamietam.


A czy po takiej zmianie jest jakaś różnica w mocy?

#10 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 września 2015 - 07:47

Czy jest roznica? Trudno stwierdzic.Szwagier mial 2.0 16 a ja po swapie blok od 2.2 (blok 100 przebiegu)Szwagier twierdzil ze lepiej sie zbiera,ale o ile lepiej nie wiem.