problem z Sondami Lambda
#1 OFFLINE
Napisany 28 lipca 2015 - 19:49
sonda 1 - stoi na 0,45V sonda 2 - stoi na 5,00V !!
po 9km i ostrym bucie pod górkę sonda 1 zaczeła pracować ale w niepełnym zakresie i jakoś dziwnie.
sterownik Stag 300 ISA2 wlutowałem siesygnałem z sond do pinów 28 i 47 w sterowniku silnika.
Skąd te 5V? uszkodzony komputer?
#2 OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2015 - 21:14
#3 OFFLINE
#4 OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2015 - 22:07
Edytowany przez masteriusz, 05 sierpnia 2015 - 22:08.
#5 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2015 - 18:43
wymieniłeś dobre na drugie dobrepo wizycie w aso opla i dignostyce opet techem 2 wymieniłem obie sondy na dedykowane sondy bosch. okazało się, że sondy nadal stojąna 0,4V a dokładniej wahają sie między 416-440 mV. wymieniłem również na nowy przepływomierz i cały czas mam błąd - za wysokie napięcie przepływomierza i daje on 5,04V a według pomiarów przepływ powietrza na jałowym o 999 kg/h. Dodam, że przed wymiana1 sonda stała na 04V a druga stała na 5V.
a w stagu to jakie sondy ustawiłeś? powinno być 0 ubogo; 0,9 bogato
na Pb powinny chodzić normalnie
Edytowany przez robert514, 06 sierpnia 2015 - 18:45.
#6 OFFLINE
Napisany 06 sierpnia 2015 - 22:05
Edytowany przez masteriusz, 06 sierpnia 2015 - 22:06.
#7 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2015 - 12:55
#8 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2015 - 21:12
nie słyszę zeby pracowała a przekaźnik z niego mam "active"
Odkurzacz ktoś wymontował bo wył . sondy będą stały jeżeli grzybek ten na chłodnicy pozostaje otwarty , a dzieje się to w 90% z winy walniętej membrany która zamyka dopływ dodatkowego powietrza do katalizatorów. Najlepiej zaślepić i zapomnieć .
#9 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2015 - 23:25
Odkurzacz jest i nawet podpięty ale chyba nie włącza sie...Odkurzacz ktoś wymontował bo wył . sondy będą stały jeżeli grzybek ten na chłodnicy pozostaje otwarty , a dzieje się to w 90% z winy walniętej membrany która zamyka dopływ dodatkowego powietrza do katalizatorów. Najlepiej zaślepić i zapomnieć
ja nie nawidze robić jakiśprowizorek czy patentów - skoro inżynierowie wsadzili tam odkurzacz to chcę aby działał EGr tez miałem zaślepiony ale juz go "odblokowałem"
czekam na oryginalny przepływomierz boscha, dzisiaj jadąc w tunelu zauważyłem ze przy mocnym dodaniu gazu gdzies mi pierdzi wydech.. jakaś dziurka.
i ogólnie auta muła ma strasznego mam nadzieję, że ożyje po tych wszystkich zabiegach
#10 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2015 - 20:17
sondy dalej wahająsięmiędzu 410-480mV....
kilka razu przymocniejszym dodaniu gazu zapalił sięcheck ale po puszczeniu momentalnie zgasł... nie wime co to znaczy ...
Zczytałem błędy op-comem:
KW82 protocol initialized.
ECU ID= AF,90566817,0261204589,1037350189,??,
Total number of fault codes: 5
00074 - Mass Air Flow Sensor Voltage High
Not present
00073 - Mass Air Flow Sensor Voltage Low
Not present
00019 - Incorrect RPM Signal
Not present
00013 - O2 Sensor 1 Open Circuit
Not present
00089 - O2 Sensor 2 Open Circuit
Not present
Dodam, że nie mogę wykasować błędów, a check mi się nie świeci cały czas tylko czasami. błąd 13 i 89 wskoczyły wczoraj, inne były wcześniej.
Przepływka i czujnik wału nowe, sondy tez nowe dedykowane bosch.
Edytowany przez masteriusz, 13 sierpnia 2015 - 08:15.