Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nivo i pompa powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 sierpnia 2015 - 19:40

Próbowałem wyjąć kompresor za prawą lampą od dołu ale poległem. Widziałem 3 śruby M8 na których pompa jest zawieszona na gumowych amortyzatorach oraz duży stelaż z grubej blachy który jest przykręcony do ramy auta. Jedna ze śrub jest przykręcona do podłużnicy (śruba na klucz 13) jednak śruba ta kręci się i nie chce się wykręcić, jakby nakrętka była od wewnątrz podłużnicy w co nie chce mi się wierzyć bo jak tam dojść kluczem nasadowym? Czy możliwe że była tam przyspawana gwintowana tuleja i oderwała się?

Chciałem wymienić kompresor bo prawdopodobnie nie działa mi zawór spustowy.

Mam podstawowe pytanie czy pompowanie powietrza przez kompresor do amortyzatorów powoduje obniżenie się samochodu czy podwyższenie? Czy wyjęcie bezpiecznika i przekaźnika od kompresora będzie powodować że tył opadnie, czy zostanie na samej górze?



#2 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 sierpnia 2015 - 20:48

W podłużnice wkładane są takie jak by kołki, w które wkręca się śruby trzymające kompresor. Dość często się obrywają i jest problem z odkręceniem kompresora.
Co do działania samej pompy to amory nivo są jak poduszki w ciężarówce. Pompując je podnosi auto.
Na ostatnie pytanie nie znam odpowiedzi niestety.

#3 OFFLINE   Lucas25

Lucas25
  • 39 postów
  • Dołączył: 07-10-2009
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2015 - 09:15

Przy normalnym obciążeniu raczej pozostanie na tym samym poziomie (nie opadnie, ani nie pójdzie do góry).
U siebie w kombi mam popsute amory nivo i póki nie załaduje 200 kg w bagażnik to stoji normalnie.

#4 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 16 sierpnia 2015 - 22:16

Zanim wymienię pompę z zaworem upustowym chciałbym wypuścić powietrze z amortyzatorów, czy mogę to zrobić wyciągając wężyk z pompy? Dojście do pompy jest tragiczne ale po wyciągnięciu prawego reflektora już jest trochę lepiej.

#5 OFFLINE   mikun

mikun
  • 203 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 sierpnia 2015 - 22:11

Przepraszam za post pod postem ale dowiedziałem się od kolegi że pod kanapą z tyłu jest złączka która ma coś wspólnego z czujnikiem poziomu. Przewodów jest trochę dużo jak na czujnik 6 lub 8 nie pamiętam.

Dodany obrazek

Czy wiecie może jakie kolory sprawdzić? Czy to czujnik oporowy? Chciałem wpiąć się miernikiem i dociążyć samochód.

Podniosłem przód samochodu i znalazłem pod kompresorem grubą złączkę na 4 przewody - 1,2,3,4 na przewodach 1 i 3 miałem zwarcie (uzwojenie) i na 2 i 4 to samo. Czy mogę wpiąć się tam zasilaniem i sprawdzić kompresor i zawór spustowy? Jeśli tak czy polaryzacja jest ważna? Mam nowe amortyzatory z tyłu org. GM ale tył cały czas jest w górze, do tego pojawiło mi się huczenie jakby mi łożyska kół padły, nie wiem czy to przez podniesiony zad.

#6 OFFLINE   czarecki

czarecki
  • 17 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Piastów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 listopada 2015 - 14:42

 podepnę się żeby nie zakładać nowego tematu , jeżeli kompresor, przekaźnik i bezpiecznik są ok a nie załącza się nivo to zostaje czujnik poziomu?, ten z tyłu i czy jeszcze coś  można sprawdzić  jakieś połączenia  wtyczki itd ?  



#7 OFFLINE   tabak1991

tabak1991
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Mysłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 grudnia 2016 - 07:51

Sprawdź wtyczki od czujnika aż po kompresor ja walczę od 2 dni bo brakuje jednego kabla i szukam go