Wyciszenie, wygluszenie omegi BFL Sedan
#1 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2015 - 10:19
Widzialem gdzies podobny temat ale nie moge go za grom znalezc.
Kupilem ostatnio troche mat wygluszajacych i filcu samochodowego po to aby wygluszyc wnetrze omegi, ktore jest dosc glosne. Nie chce wygluszac calego samochodu tylko najgorzej wygluszone lub niewygluszone miejsca.
Czy ktos juz wygluszal sedany a konkretnie ich tyl, poniewaz jest to chyba najglosniejsza czesc tego samochodu?
Zastanawia sie co da najlepsze efekty?
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2015 - 22:14
hehe co ci tam wyje?Witam wszystkich,
Widzialem gdzies podobny temat ale nie moge go za grom znalezc.
Kupilem ostatnio troche mat wygluszajacych i filcu samochodowego po to aby wygluszyc wnetrze omegi, ktore jest dosc glosne. Nie chce wygluszac calego samochodu tylko najgorzej wygluszone lub niewygluszone miejsca.
Czy ktos juz wygluszal sedany a konkretnie ich tyl, poniewaz jest to chyba najglosniejsza czesc tego samochodu?
Zastanawia sie co da najlepsze efekty?
#4 OFFLINE
Napisany 27 lipca 2015 - 22:23
Tak wiec wrocmy do tematu, dzisiaj rozebralem kanape, oparcia, wyciagnolem tylna polke i plastikowe panele po bokach ze slupkow.
Jest kilka powierzchni ktore nie sa pokryte zadnym wyciszeniem. Od tego bede zaczynal, a takze bede zaklejal wszystkie otwory z tylu.
Jutro wrzuce troche fotek.
Robie takze testy decybelomierzem przed i po, na tej samej drodze przy tych samych predkosciach.
Edytowany przez MrChrysler, 12 sierpnia 2015 - 10:33.
#5 OFFLINE
Napisany 31 lipca 2015 - 07:47
#6 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2015 - 10:31
Chce tylko zaznaczyc ze testy byly zrobione po wygluszeniu tylnej polki, nadkoli, drzwi i ustawieniu tylnych zamakow. (niedlugo wrzuce zdjecia aby bylo wiadomo co mam na mysli).
Aby test wyszedl poprawnie i aby byl wiarygodny to:
-test odbyl sie na krotkim odcinku drogi tak aby nawierzchnia byla taka sama przy kazdym pomiarze
-predkosc 55km/h +/-1km/h
-decybelomierz byl zawsze trzymany w identycznej odleglosci od punktu ktory byl mierzony - okolo 1cm
-decybelomierz byl zawsze gdy tylko bylo to mozliwe trzymany pod katem prostym do mierzonego punktu
-zdjecie pokazuje najnizsze zanotowane pomiary
Blad pomiarowy szacuje na +/-1dB
omega decyl 30 mph.png 1,26MB 43 pobrań
Po wyciszeniu tylu wszyscy mi mowia ze tyl jest cichszy niz poprzednio. Rzeczywiscie prowadzenie rozmowy z siedzacymi z tylu przy 130km/h jest juz mozliwe.
Mimo to ze polka zostala wyciszona starandnie to i tak jest ciagle najglosniejszym punktem z tylu samochodu. Na srodku mamy 73dB, nim blizej nadkola czy tez slupka tym glosniej sie robi, prawie 76dB.
Kolejnym slabym punktem jest wyciszenie slupka nad kanapa gdzie wynik to prawie 75dB.
Niestety nie robilem pomiaru przed wyciszeniem tylnych drzwi, ale roznica po tym zabiegu byla odczuwalna. Mozna zalozyc ze wyniki bez wygluszenia powinny byc podobne a nawet wyzsze (ze wzgledu na blizsze polozenie wzgledem kola) do tych z przednich drzwi gdzie na dole drzwi mamy prawie 73dB vs 70dB na dole tylnich drzwi.
Edytowany przez MrChrysler, 12 sierpnia 2015 - 11:01.
#7 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2015 - 12:22
Planuję jeszcze wygłuszyć podłogę z tyłu, podłogę bagażnika i być może dach..... Jednak dobry efekt uzyska się tylko przy sprawnym aucie gdzie uszczelki drzwi są w dobrym stanie, nowe łożyska w kołach, na podporze wału i most w dobrym stanie oraz dobrej klasy opony
Zobacz też do tematu Adama10
tam akurat nic nie znajdzie
#8 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2015 - 17:51
Na bagaznik troche metrow kwadratowych wyjdzie. Ja osobiscie wole odciac sie od bagarznika i dobrze wygluszyc tylna polke ktora jest najglosniejszym punktem w calym aucie. Owiele mniej Kg i metrow wyjdzie. A kanapa i oparcia juz sa dobrym wygluszeniem - test pokazuje ze jest najlepiej wyciszonym elementem w aucie. Jedynie boczna czesc pod kanapa i oparciem jest glosniejsza przez nadkola. I jeszcze tylny slupek jest bardzo glosny.
#9 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2015 - 17:54