Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2,5 dti im szybciej tym wyższa temperatura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lipca 2015 - 20:04

Panowie bardzo dziwna żecz, ogólnie ostatnio zauważyłem że temperatura pracy silnika jest wyższa niż zwykle, około 95 stopni.
Dzisiaj jechałem autostradą i dziwna sprawa z temperaturą
Przy prętkości 140 km/h 95 stopni
Przy prętkości 160 km/h 100 stopni
Przy prętkości 180 km/h ponad 100 stopni i wszystkie wentylatory załączone
Jeszcze zauważyłem że jest duże spalanie przy jeźnie autostadą 140 km/h 10 l/100km sprawdzone, od pełnego baku do rezerwy zatankowen 65 l przejechałem 680 km

Zauważyłęm że jak silnik się rozgrzany to głośniej pracuje (nie mówie o wisko).

wtryski sprawdzone
filterek na zaworze turbo sprawdzony - wyczyszczony
Chłodnica jest cieplejsza na górze niż na dole- ale myślę że to normalne

Edytowany przez exequtor, 23 lipca 2015 - 20:51.




#2 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 lipca 2015 - 20:46

sprawdź, czy jak wyłączysz klimę, to temperatura spada. Możliwe, że wystarczy wyjąć i umyć obie chłodnice, a problem się rozwiąże, albo okaże się, że chłodnica wody jest przytkana - wtedy wymiana na nową.

#3 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 lipca 2015 - 20:54

Klima nie ma znaczenia, trochę dłużej dochodzi to tem ale jak przekroczy 90 stopni to już leci

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2015 - 04:47

mi na myśl przychodzi pompa tak jak by już nie dawała rady

#5 OFFLINE   DXman

DXman
  • 19 postów
  • Dołączył: 09-10-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 lipca 2015 - 21:19

Pogorszone chłodzenie silnika, Trzeba sprawdzić poziom płynu chłodzącego, drożność chłodnicy /to łatwe sprawy/. Kolejny krok to pompa i termostat. Jeśli brak winnego, do myślenia daje zwiększone zyżycie paliwa, tutaj nie mam pomysłów.
Może wtryski 'leją' ??

Edytowany przez DXman, 25 lipca 2015 - 21:20.


#6 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipca 2015 - 22:17

Zabródzona od zewnątrz chłodnica klimatyzacji. Najlepiej wyczyścić od razu też chłodnicę cieczy.

#7 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2015 - 20:29

Ok jak przyjade z wczasów sprubuje wyczyścić obie chłodnice i zobaczymy czy bedxie lepiej. Jak zdemontiwac chlodnice wody wyjdzie bez problemów do góry?

#8 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2015 - 20:55

Jak zdemontiwac chlodnice wody wyjdzie bez problemów do góry?


Wyjdzie do góry, bo do dołu nie może :p Najwięcej zabawy jest z wyjęciem wiskozy z wiatrakiem i tunelem.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#9 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 lipca 2015 - 13:33

Czyli żeby wyciągnąć chłodnice musze najpier zdemontować wisco i wentylator. Moze jakas instrukcja?

#10 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 lipca 2015 - 20:43

na wiskozie jest lewy gwint z tego co pamiętam

#11 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 29 lipca 2015 - 22:05

Miałem to samo lecz po wyciągnieciu i oczyszczeniu chłodnic problem ustapił :) . Szkoda że nie mam zdjęć z tej operacij ale chłodnice były zabrudzone i oklejone błotem że masakra.

#12 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 lipca 2015 - 21:14

Na pierwszy rzut oka to nie widać zabrudzenia chłodnic, oczywiście jak są na swoim miejscu, W przyaszłum tygodniu wymieniam termostat i czyszcze chłonice, zobaczymy jaki efekt.

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 lipca 2015 - 23:45

Na pierwszy rzut oka to nie widać zabrudzenia chłodnic, oczywiście jak są na swoim miejscu


Musiał byś sobie oko wydłubać, żeby brud między blaszkami radiatora zobaczyć :giggle:
Najpierw odkręć wisko (lewy gwint!!), potem tunel wiatraka i razem wyjmujesz do góry. Potem jest tyle miejsca, że można "rzucać okiem" :snicker:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#14 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 lipca 2015 - 20:12

Musiał byś sobie oko wydłubać, żeby brud między blaszkami radiatora zobaczyć
Najpierw odkręć wisko (lewy gwint!!), potem tunel wiatraka i razem wyjmujesz do góry. Potem jest tyle miejsca, że można "rzucać okiem"

Prubowałem wydłubać ale za mało wypiłem, więc plan jest żeby w przyszłym tygodniu sprawidzć stan chłodnic przy jednej robocie podczas instalacji turbiny od 3.0d

#15 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 19 września 2015 - 16:51

A wiec update sytuacji:
Pompa wody wymieniona
Termostat wymieniony
Chłodnice sprawdzone, znalazlem maly wuciek na szczycie chlodnicy wody przy wejsciu weza pk stronie kierowcy. Chlodnica jest pęknięta na plastikowej obudowie.
Auto jak sie grzalo tak sie grzeje.
W przyszlym tygodnuu powinienem miec inna chłodnice, zobaczymy czy pomoze

#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 września 2015 - 21:06

kompresja idzie w płyn?

#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 września 2015 - 17:25

grzeje się bo układ chłodzenia nie trzyma ciśnienia przy przecieku

#18 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 września 2015 - 18:50

kompresja idzie w płyn?

Przy rozgrzanym silniku mogę odktęcić korek i nie ucieka płyn. Jutro zmieniam chłodnice na inną i zobaczymy.

Kto zna rozmiar o-ring który przychodzi do węża przy termostacie , tego co idzie z chłodnicy. przy szybkozłączce

#19 OFFLINE   exequtor

exequtor
  • 296 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Nowy Tomyśl
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 września 2015 - 17:26

Założyłem 38x4 lepsY bylby x5 ale takich nie mieli.
Jeszcze mam pytanie o dodatkowa pompke obiegu która jest nad klaksonem kiedy ona powinna sie załączyć?

#20 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 września 2015 - 04:45

zapewne razem z wiatrakami, ew z dogrzewaczem chyba