Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bije przy hamowaniu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 lipca 2015 - 11:45

Jakieś 2 miesiące temu zmieniłem klocki hamulcowe z przodu, ale pomimo to czułem, że hamowanie nie jest płynne tylko pulsujące. Dodatkowo po wymianie słychać było z lewej strony piszczenie (również impulsowe), więc stwierdziłem, że trzeba wymienić tarcze. Wczoraj tarcze zmieniłem i okazało się, że z lewej strony zewnętrzny klocek jest już zużyty w ok. 30%, więc myślę - dobra droga, faktycznie tarcza była krzywa.
Jednak dzisiaj okazało się, że przy mocniejszym hamowaniu nadal czuć pulsowanie (wczoraj kręcąc nowo założoną tarczą, jeszcze przed montażem zacisku, wydawało mi się, że jest delikatne bicie w stosunku do ramki). Piszczenia nie słychać, ale po wymianie klocków też nie słyszałem na początku.
Czy możliwe jest, że piasta jest krzywa i nie jest to wyczuwalne podczas jazdy, tylko podczas hamowania?



#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lipca 2015 - 22:29

a zaciski nie zapieczone, lekko się przesuwają

#3 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2015 - 13:09

a zaciski nie zapieczone, lekko się przesuwają

właśnie jest zapieczony bo ściera tylko jeden klocek

#4 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 lipca 2015 - 13:51

Czyszczone już przy montażu klocków, sprawdzane przy montażu tarcz - pracują idealnie

#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2015 - 14:15

Czyszczone już przy montażu klocków, sprawdzane przy montażu tarcz - pracują idealnie


może łożysko ma luzy

#6 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2015 - 14:21

Jak juz pisałem wyżej problem jest w zapieczonym zacisku.I nie pisz,że czyściłeś i jest dobry bo skoro ściera tylko jeden klocek to znaczy,że,jest zapieczony.

#7 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 lipca 2015 - 14:36

A koła wyważone? Bo mi się tak własnie działo jak mi ciężarek odpadł:p Albo opona powiedziała papa...

#8 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 lipca 2015 - 11:02

Koła wyważone, zacisk pracuje. Była krzywa piasta. Przy normalnej jeździe było czuć drgania powyżej 130, a przy hamowaniu, przy każdym mocniejszym wciśnięciu hamulca. Jeszcze nie jest idealnie, ale muszę kąt koła ustawić (wymieniałem piastę z całym mocowaniem) i prawdopodobnie liznąć na tokarce nową tarczę (pewnie dostała trochę po d*pie, bo ok. 250 km zrobiłem na tej tarczy z krzywą piastą).

#9 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 19 września 2015 - 20:24

Ja miałem krzywą piastę. Ileśtam kompletów tarczy wymieniłem, dopiero Wars to wychwycił :) Przy zakręceniu piastą bez koła było widać krzywiznę.

#10 OFFLINE   tomekgo91

tomekgo91
  • 34 postów
  • Dołączył: 18-06-2015

Napisany 11 grudnia 2015 - 23:15

Miałem to samo, winne były wybite łożyska Piast. Zmiana Piast pomogła Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka