Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2,5 v6 ciężko odpala po postoju i się grzeje.

Grzanie V6 Omega Nie odpala Ciezko pali Zimna

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lipca 2015 - 18:33

Witam serdecznie. Mam problem z moją omega (2,5v6) mianowicie początkowo zaczęło się od tego że autko dłużej kręci przed oddalenie ale tylko jak postoi conajmniej 4-5h. Byłem u mechanika i diagnoza była prosta. Wymiana pompki paliwa bo niby cofa się paliwo... Niestety to nie to. Na komputerze wykazuje błąd z czujnikiem położenia wału, zmieniłem go i niestety żadnego efektu.
Dodatkowo pojawił się drugi problem gdy zaczęło się robić ciepło omcia strasznie(wg mnie) się grzeje. Temperatura na liczniku dochodzi do 100 a czasem nawet wyjdzie poza.. Wtedy radziłem sobie włączając nawiew na ciepłe pow i temp. Spadała ale co to za jazda w upał na ogrzewaniu... Zauważyłem że jak się Zagrzeje to wylatuje płyn że zbiorniczka jak go odkręce... Diagnoza mechanika to uszczelka pod glowicami i uszczelniacze przy okazji. Proszę o pomoc. Może macie jakieś doświadczenia. Z góry dziękuję za pomoc. Do usłyszenia. Pozdrawiam.



#2 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 lipca 2015 - 19:04

Moim zdaniem jak by padła uszczelka to by temperatura rosła ale byś nie miał ciepłego nawiewu, ale mogę się mylić.

#3 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 lipca 2015 - 19:28

Dodam jeszcze że problem zodpalaniem zaczął się po wymianie elektrycznej pompki obiegu wody ale to chyba zbieg okoliczności. Aha i raz na tydzień albo 2 weźmie jakieś 2-3cm płynu że zbiorniczka.

#4 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lipca 2015 - 11:04

Zrób test co2. Prosty test do samodzielnego wykonania można kupić na allegro za grosze. Będziesz miał pewność czy to UPG. Możesz mieć też zamuloną chłodnicę wody. Sprawdź czy się nagrzewa na całej powierzchni), zawaloną syfem(z wierzchu) chłodnicę klimy, wtedy trza ją wymyć kercherem, albo przedmuchać sprężonym powietrzem, walniętą pompę wody, termostat. Jak się zagrzeje to rozumiem nawiew normalnie działa?

Czujnik wału nowy? Oryginał czy zamiennik? Auto normalnie przyspiesza czy przymulone?

Edytowany przez Skit, 23 lipca 2015 - 11:04.


#5 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lipca 2015 - 15:32

Jak jest ciepła to odpala na "strzała" i nawiew wieje gorącym powietrzem. Czujnik wału nówka ale czy oryginał to nie wiem. Kosztował 160zl. Przyspiesza normalnie chociaż czasem lepiej czasem gorzej na gazie bo na benzynie idzie tak jak powinna.

#6 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 lipca 2015 - 16:50

Świeci check na zegarach? Czujnik wału jak chińszczyzna to nie będzie działał. Musi być firmówka. Zapłaciłeś w sumie prawie jak za boscha, ale kto wie co Ci tam mechanior wsadził..... Ja bym jeszcze podjechał na kompa i sprawdził parametry ecu. Może któryś z czujników szaleje. Np czujnik temperatury wody dla ecu i wtedy może źle dobierać skład mieszanki.

Co do grzania to jeśli wąż przy chłodnicy gorący(czyli termostat się otworzył) to bym posprawdzał chłodnice jak napisałem wyżej.

Kilka pytań:
Pisałeś że płynu ubywa - nie ma wycieku gdzieś?
Kopci na biało?
Trzyma obroty jak już odpali?
NIe ma oleju w wodzie, masła pod korkiem oleju?

W sumie UPG może pasować do wszystkich twoich objawów, ale test co2 powinien ci rozwiać wątpliwości...

#7 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 lipca 2015 - 17:21

Wycieku nie zauważyłem. Na komputerze pokazuje się jedynie błąd o odpowietrzaniu baku paliwa czy jakoś tak (wcześniej pokazywał się błąd o tym czujniku położenia wału). Auto nie kopci ani trochę no i nie ma żadnego osadu na korku ani na bagnecie. Dzisiaj próbowałem odpalić i lipa. Wogole nie odpaliła ... Jak odplała to chodziła normalnie i nie traciła obrotów. Chociaż miałem przypadek że podczas skracania na podwórku auto zgasło ale to było przed tym jak miała problemy z odpaleniem. Nawet teraz nie miałem jak sprawdzić tej chłodnicy bo nie odpaliła... Zrobię ten test jak będę miał.

Edytowany przez jakubek21, 23 lipca 2015 - 17:21.


#8 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 lipca 2015 - 15:48

Dzisiaj odpaliła. Podłączyłem na kable i odpaliła niemal na strzała po długim postoju od przedwczoraj. Zajrzałem do 90st.ale chłodnica jest zimna. Od góry do dołu lód. Jedynie wąż po prawej chyba zasilający jest ciepły.

#9 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 lipca 2015 - 10:35

Dzisiaj odpaliła na naładowanym aku po kilku obrotach rozrusznika. Jak ja Zagrzeje i stoi na wolnych obrotach to temp dochodzi do ponad 100 a jak dodam gazu to spada i to wszystko w zaledwie sekundę... Po zgaszeniu auta po jakimś czasie i odkręceniu korka w zbiorniczku wywala prawie cały płyn. Jak chodzi na wolnych obr. To płyn raz się podnosi raz opada a po dodaniu obrotów ubywa prawie do zera. Proszę pomóżcie bo będę zmuszony czekać do wtorku aż mechanik się tym zajmie.

#10 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 lipca 2015 - 17:16

Jak masz 100 stopni na blacie to chłodnica nadal zimna? Jak tak to na pierwszy rzut koniecznie termostat. Nie masz w ogóle dużego obiegu. Albo się termostat nie otwiera, albo masz tak zawalona chłodnice ze nie ma przepływu. Ale to raczej mało prawdopodobne jak chłodnica cała zimna. Wymiana termostatu w sprawdzonych poradach. Jest on pomiędzy głowicami i musisz do tego zwalić cały dolot. Nie jest to jakieś bardzo skomplikowane, ale wymaga trochę pracy :)

Edytowany przez Skit, 25 lipca 2015 - 17:18.


#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lipca 2015 - 22:27

Dodatkowo z tym odpalaniem po długim postoju sprawdził bym jaką temperaturę pokazuje czujnik cieczy chłodzącej na ECU.

#12 OFFLINE   lukaszbia

lukaszbia
  • 87 postów
  • Dołączył: 19-07-2014
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 lipca 2015 - 14:06

Mi się też wydaje że pompa wody może niedomagać

#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2015 - 16:21

Mi się też wydaje że pompa wody może niedomagać


Racja: objawy na to wskazują , pompa straciła wirnik. Odkręcanie korka na gorącym silniku to proszenie o remont głowic na własne życzenie. Korek trzeba wymienić na nowy , to koszt 15 zł w każdym sklepie. Po takim eksperymencie to już może być pozamiatane.

Edytowany przez manro, 26 lipca 2015 - 16:28.


#14 OFFLINE   jakubek21

jakubek21
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-05-2015
  • Skąd: Kluczbork
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 lipca 2015 - 20:13

Nie wiedziałem że nie można odkręcać. Zauważyłem że żeby chłodnica się zrobiła ciepła trzeba trochę go podtrzymać na ciepłym silniku wtedy po jakimś czasie zrobi się ciepła.założę nowy korek może to coś pomoże. We wtorek mam mechanika więc jak się czegoś dowiem to napisze. Dzięki za info.

#15 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 29 lipca 2015 - 00:03

Po zgaszeniu auta po jakimś czasie i odkręceniu korka w zbiorniczku wywala prawie cały płyn


Uklady chlodzenia w samochdach sa cisnieniowe i jest to naturalne ze plyn bedzie wywalalo jak odkrecisz korek.

Racja: objawy na to wskazują , pompa straciła wirnik.


Jak to mozliwe? Wirnik jest spresowany na wielowpuscie i jest to niemozliwe aby wirnik sie przekrecal. Jedynie co to mogly by sie lopatki urwac, ale pompa raczej nie jest z biodegradalnego tworzywa.

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2015 - 07:06

Uklady chlodzenia w samochdach sa cisnieniowe i jest to naturalne ze plyn bedzie wywalalo jak odkrecisz korek.



Jak to mozliwe? Wirnik jest spresowany na wielowpuscie i jest to niemozliwe aby wirnik sie przekrecal. Jedynie co to mogly by sie lopatki urwac, ale pompa raczej nie jest z biodegradalnego tworzywa.


Nigdy nie mów nigdy mogła być z ryżu na bambusowym wielowpuscie , po prostu trzeba to sprawdzić zamiast gdybać.





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: Grzanie, V6, Omega, Nie odpala, Ciezko pali, Zimna