Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Z22XE ssanie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 16 lipca 2015 - 16:53

Witam po odpaleniu silnik na ssaniu nierówno pracuje.
https://www.youtube....eature=youtu.be

Po nocy gdy odpalam samochód po gwałtownym wciśnięciu gazu dusi się jak go zgaszę i jeszcze raz odpalę to takich objawów nie ma, wymieniona pompa paliwa oryginalna bosch cewka nowa bosch świece nowe GM dwu elektrodowe filtr paliwa wymieniony przepływka też na gazie niema żadnych z wymienionych objawów.

Edytowany przez krulik1, 21 lipca 2015 - 12:43.




#2 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipca 2015 - 12:44

Może ktoś pomoże.

#3 OFFLINE   hemik88

hemik88
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-04-2013

Napisany 21 lipca 2015 - 21:32

Niedawno miałem ten sam problem, wymieniałem kolejne podzespoły jak leci dokładnie tak jak w twoim przypadku. Za nierówne obroty wg mechaników w moim przypadku winna była sonda lambda , wymieniłem ! Powiem tak jeśli to nie pomoże to przy poprawnie działającym przepływomierzu pozostała tylko regeneracja wtryskiwaczy ;)

#4 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 21 lipca 2015 - 22:25

Niedawno miałem ten sam problem, wymieniałem kolejne podzespoły jak leci dokładnie tak jak w twoim przypadku. Za nierówne obroty wg mechaników w moim przypadku winna była sonda lambda , wymieniłem ! Powiem tak jeśli to nie pomoże to przy poprawnie działającym przepływomierzu pozostała tylko regeneracja wtryskiwaczy ;)

Trochę dziwne bo gdy podłączę kompa to nie wyskakuje żaden błąd że jest uszkodzona sonda. wymiana dwóch sond lambda to już wydatek a obroty skaczą przez chwilę, po ponownym odpaleniu już tych nierównych objawów niema.

Ps. Na temperaturę płynu chłodzącego nie zwracać uwagi bo czujnik na chwilę testów był odpięty,niestety nie pomogło.

Załączone pliki


Edytowany przez krulik1, 21 lipca 2015 - 22:37.


#5 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 lipca 2015 - 07:09

Odłączyłem przepływomierz powietrza.



Trochę mułowaty na dodanie gwałtownie gazu.



Czy jest możliwość jakoś sprawdzić przepływomierz?

#6 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 lipca 2015 - 20:07

Czyli nikt nie miał takiego przypadku nikt nic nie poradzi?

#7 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 lipca 2015 - 09:54

filmik z AutoScannerOpel


#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2015 - 10:31

filmik z AutoScannerOpel
https://www.youtube....eature=youtu.be



Daj logi tutaj w formie pisemnej ,,,,,,, bo oczopląsów można dostać

#9 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 lipca 2015 - 10:58

Daj logi tutaj w formie pisemnej ,,,,,,, bo oczopląsów można dostać


może rzuca ci się coś niewłaściwego?

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2015 - 12:13

może rzuca ci się coś niewłaściwego?


Logi na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach zrób , bez gazowania.Dla porównania możesz dać również z zimnego silnika , oczywiście na benzynie. Jeżeli zachowuje się tak tylko na pb , a na gazie jest ok. to wina gazu.

#11 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 lipca 2015 - 12:41

U mnie występuje identyczna sytuacja jak u kolegi krulik1 i gazu nie mam ...

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2015 - 16:34

U mnie występuje identyczna sytuacja jak u kolegi krulik1 i gazu nie mam ...


Zwykle winowajcą jest lewe powietrze w dolocie lub wydechu przed sondą. Dalej zasilanie w paliwo i odczyt pracy wzystkich elementów na żywo.

#13 OFFLINE   ole

ole
  • 84 postów
  • Dołączył: 22-04-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 26 lipca 2015 - 19:32

Manro obyś miał racje bo mam przedmuch miedzy katalizatorami :) zbadam to ...

#14 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 26 lipca 2015 - 19:53

Lewe powietrze wykluczono pryskałem plakiem i nic obroty nie rosły, a tu praca silnika na wolnych obrotach bez żadnej ingerencji

gdy przyśpieszam to po gwałtownym wciśnięciu gazu jest taki dołek gdzieś w przedziale 2 a 3 tysięcy obrotów teraz filmik podczas przyspieszania


#15 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lipca 2015 - 22:16

Psikanie plakiem niewiele da jezeli masz uszczelkę podstawy czujników cieczy płynu chłodniczego na ECU walniętą. Zdaża się ze jest przerwana na samym dole i 4 cylinder bedzie mial lewe powietrze. Tamtedy idzie kanał od EGR. Objawy bezpośrednio nie wskazują konkretnie na to, ale waro to sprawdzić.

#16 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2015 - 23:50

Sonda tam leży jak na plaży więc jest problem z paliwem albo umarła. Jeszcze obciążenie silnika jest 48% czy spada po rozgrzaniu.? Korekta jest na 0 czyli był zresetowany ecu , czas wtrysku na jałowym 8ms ,,,, jaki jest przy 90 st. Daj logi jak nabije korekty w par 41.

Edytowany przez manro, 27 lipca 2015 - 00:10.


#17 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipca 2015 - 03:29

Sonda tam leży jak na plaży więc jest problem z paliwem albo umarła. Jeszcze obciążenie silnika jest 48% czy spada po rozgrzaniu.? Korekta jest na 0 czyli był zresetowany ecu , czas wtrysku na jałowym 8ms ,,,, jaki jest przy 90 st. Daj logi jak nabije korekty w par 41.

mam nieszczelność na tej elastycznej siatce na wydechu a która sonda ta przed czy za katalizatorem

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 lipca 2015 - 08:00

mam nieszczelność na tej elastycznej siatce na wydechu a która sonda ta przed czy za katalizatorem


To wiele wyjaśnia nieszczelność.Sonda nr1 jest regulacyjną i ona jest odpowiedzialna za dawkowanie paliwa ale złe odczyty sondy nr2 uruchamiają system obronny i ecu zaczyna świrować .

#19 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 lipca 2015 - 09:28

To wiele wyjaśnia nieszczelność.Sonda nr1 jest regulacyjną i ona jest odpowiedzialna za dawkowanie paliwa ale złe odczyty sondy nr2 uruchamiają system obronny i ecu zaczyna świrować .

Mechanik mówił że lekko dmucha z tej siatki, trzeba będzie ją wymienić jakieś konkretne rozmiary tej złączki elastycznej.

#20 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 lipca 2015 - 08:44

Tylko średnicę musisz mieć (chyba 50mm albo 55mm najlepiej sam zmierz wydech) a resztę na allegro znajdziesz. Są do wyboru do samodzielnego montażu na obejmy tak jak tłumiki albo do wspawania