Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy moja instalacja LPG jest poprawnie zamontowana?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lipca 2015 - 08:00

Pomyślałem, że możnaby stworzyć wątek poświęcony instalacjom LPG, w którym zamieszczane będą zdjęcia poszczególnych rozwiązań zastosowanych w naszych autach i w którym nad tym, co zobaczymy, będziemy debatować. :) Moim zdaniem dobrze by było, żeby taka wiedza była zebrana w jednym miejscu.

Zacznę od siebie. Otóż mam takie pytanie dotyczące redukcji z 8mm na 6mm przy wyjściu LPG z wielozaworu i przy wejściu do elektrozaworu. Czy tak być powinno? Załączam zdjęcia.

Załączone pliki


Edytowany przez Pabloo, 12 lipca 2015 - 08:02.




#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 lipca 2015 - 09:15

normalnie z butli do reduktora leci rurka 6 mm widocznie facet nie miał i zrobił z 8 z redukcjami

#3 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 lipca 2015 - 10:37

Dał po prostu zły wielozawór, z obu wyjść powinno być 8mm.

#4 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lipca 2015 - 13:03

Dał po prostu zły wielozawór, z obu wyjść powinno być 8mm.


Na zdjęciu wielozaworu wejście jest na dole, a wyjście na górze, tak gwoli ścisłości. Wejście jest zrobione bez redukcji na 8mm, a wyjście ma wkrętkę 6mm (wyraźnie widać zwężenie). Chyba powinna być taka wkrętka jak na dole przy wejściu? Czy to co jest u mnie nie ogranicza przepływu gazu?

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lipca 2015 - 21:03

to na dole to jest przewód od tankowania one są zawsze 8mm
zawory z wyjściami można kupić 6 albo 8mm, powyżej 3L powinny być 8mm (faro 13) , tak samo zawór pod maską( te tańsze trzeba przerabiać bo i tak jest zwężka) i reduktor, też na 8mm
gazownik wsadził to co miał na półce albo nie do końca powinien brać się za montaż w tym aucie, w normalnej jeździe jeszcze wyrobi ale przy "bucie" może spadać ciśnienie i albo podeprze się lub przełączy na pb albo będzie miał za ubogo i pozapętla czasy, tzn rozjedzie mapy i d*pa z ustawień

#6 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 lipca 2015 - 19:49

Moim zdaniem to reduktor powinien być troszkę wydajniejszy, jak mnie oczy nie mylą masz AC R01 do 150KM więc lekko na wyrost.

#7 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 lipca 2015 - 21:06

Mam czarnego Gurtnera, teoretycznie do 350 KM. To co jest w nim słabe to wejście 6mm...

#8 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 21 lipca 2015 - 21:26

ok, mysłem że tam AC siedzi :)

#9 OFFLINE   automirek88

automirek88
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-08-2015
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 sierpnia 2015 - 08:43

Panowie potrzebuję na szybko rozeznania w cenach instalacji gazu w omega B 2,5 V6- sorki za offtop ale jestem tu nowy i nie chcę zaśmiecać zakładając nowe tematy
link do strony usunięty - niezgodne z regulaminem. Jeśli chcesz reklamować swoją stronę, skontaktuj się z Administracją

#10 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 sierpnia 2015 - 14:22

nikt tu nie ma cenników.Większość firm ma cenniki na swojej stronie np: http://www.kkl.pl/mo...gaz&file=cennik

#11 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 sierpnia 2015 - 20:59

Radzę nie oszczędzać na instalacji a jak jakiś gaziarz zaproponuje Ci czerwone valteki to od razu wiedz, że to druciarz

#12 OFFLINE   pong

pong
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-09-2015
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2015 - 08:26

Panowie potrzebuję na szybko rozeznania w cenach instalacji gazu w omega B 2,5 V6- sorki za offtop ale jestem tu nowy i nie chcę zaśmiecać zakładając nowe tematy

Zobacz na stronie BRC znajdziesz tam cenniki i gdzie można znaleźć autoryzowany warsztat zajmujący się montażem http://www.lpg-brc.p...on' alt=':)' />

#13 OFFLINE   Marcin2704

Marcin2704
  • 118 postów
  • Dołączył: 16-04-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 września 2015 - 11:38

a ja ze swojej strony polecę forum lpg, tam znajdziesz polecane warsztaty i ludzi na prawdę znających się na temacie,

A do autora tematu, to co na zdjęciu to nie jest redukcja tylko złączka Faro- inaczej nie można zamontować przewodów Faro, co prawda mógł użyć złączki 8mm, ale nie jest to w każdym przypadku konieczne, znam z autopsji sytuacje kiedy 250konne BMW daje radę na miedzi 6mm, a znam też taką, że przy 180koniach ciśnienie już przy ostrym bucie spada- dużo tutaj też zależy od reduktora, ale sam fakt, że masz Faro jest "in Plus" ponieważ przy miedzi nie jest trudno o delikatne zagięcie i już średnica wewnętrzna zmniejsza się a przy Faro nie ma tego zjawiska.