Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne drgania - inne wątki nie dają odpowiedzi

drgania budy wibracje

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   arek1981

arek1981
  • 78 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 sierpień 2017 - 22:19

Podpora wału wymieniona. Poduszki silnika i skrzyni też. Amorki z tyłu nowe, drążki kierownicze po całkowitej wymianie, coś, co warsztat określił na fakturze jako 'wymiana tulei tłumiących dolnego wahacza, obie strony" też. A jak drżało, tak drży...

A sprawdzałeś łożyska amortyzatorów - te znajdujące się na górze amortyzatora? Może tu tkwi przyczyna.



#42 OFFLINE   vandave

vandave
  • 413 postów
  • Dołączył: 30-12-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpień 2017 - 06:10

http://www.auteks.pl...e/Doważanie.pdf

Warto przeczytać. 



#43 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 06 wrzesień 2017 - 12:27

Czy istnieje na forum właściciel Omegi w vr kombi na kołach 16"-18" ktory moze pochwalić sie ze w pełnym zakresie prędkości do 200km/h nie występują u niego żadne drgania na kierownicy i żadne drgania na karoserii?

Nie wiem czy to auto jest takie wrażliwe, czy ten model tak ma... ale jeździłem juz kilkoma omegami, koła wyważone na Hunterze z testem drogowym a idealnie NIGDY nie było 😐

#44 OFFLINE   szostak

szostak
  • 27 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 wrzesień 2017 - 12:46

Ja mogę się pochwalić, do 200 żadnych drgań, ale wyeliminowałem je dosłownie przez przypadek:D Przez długi czas jeździłem z drganiami powyżej 60 km/h i nie potrafiłem znaleźć przyczyny, poprzedni właściciel też. Wymieniał łączniki i podporę i nic to nie dało, aż mi pewnego dnia podczas jazdy wypadła śruba z łącznika elastycznego bo po prostu przegniła i to była przyczyna moich wszystkich męk. Po wymianie śrub (odradzam ASO, jedna śruba 12 zł a nakrętka 5,5, gdzie takie same w sklepie klasa 10.9 za komplet 10 zł wychodzi) do 200 na autostradzie jedzie gładko, więcej nie próbowałem:)

Edytowany przez szostak, 06 wrzesień 2017 - 12:48.


#45 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 06 wrzesień 2017 - 16:07

Zazdrość :)

Silnik V6?

Edytowany przez artikol, 06 wrzesień 2017 - 16:08.


#46 OFFLINE   szostak

szostak
  • 27 postów
  • Dołączył: 11-06-2017
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 wrzesień 2017 - 16:47

Niestety jeszcze nie, 2.0 16v. I zapomniałem dodać, że nowe opony jeszcze wpadły w międzyczasie, bo stare też trochę biły. Może spróbuj faktycznie wymienić śruby na łącznikach elastycznych wału, koszt nieduży a w omie takie szczegóły lubią krwi napsuć:p

Edytowany przez szostak, 06 wrzesień 2017 - 16:47.


#47 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 06 wrzesień 2017 - 17:41

Wlasnie, w 2.2 nie odczuwałem za bardzo problemów ale w 3.0, 2.6 i teraz w 3.2 tak.

Założyłem nowe amortyzatory, poduszki silnika, piasty, tarcze, zawieszenie na poliurytanie, nowy drążek środkowy... wszystko na markowych częściach.

Jestem na etapie reklamacji nowych opon - zobaczymy.

Dam tez wał do wywazenia to przy okazji wymienię te śruby. Thx

#48 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1008 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 wrzesień 2017 - 16:31

Ja mam 3.0 na 19 opony 235/35/19 wcześniej 17 225/45/17 i zero drgań nawet do 240. Dodam, że opony to chińczyki

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#49 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 20 wrzesień 2017 - 20:21

Naprawdę zazdroszczę :)

Dwie nowe opony miały bicie promieniowe powyżej 100nm wiec nie mogło byc dobrze, po za tym okazało sie ze po 10.000km rozpadły sie małe tuleje przednich wachaczy (lemfonder - dziwne).

W międzyczasie założyłem pożyczone zimówki 15" i hurra! Wszystko Ok - tak wiec koła :)

W piatek odbieram auto na nowych Continental 6 i zobaczymy :)

#50 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1390 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 wrzesień 2017 - 12:05

Były i będą jeszcze setki postów w sprawie drgań. TYLKO wadliwe elementy obracajace się są przyczyna drgań podczas jazdy. Może to być opona, felga, piasta, łożysko, tarcza hamulcowa.

Wał napędowy daje jednak IMHO trochę inne objawy.

Nawet przy zużytym zawieszeniu nie powinno być drgań, auto może pływać po drodze, zachowywać się dziwnie, stukać pukać ale nie drży i w 95% winne sa koła.

 

Mam teraz 2 komplety opon. Zakupione nowe w 2015 czyli leci im 3 sezon. W tym czasie 3-4 razy wracałem z reklamacją. Raz problem był przy 90 km/h, innym razem przy 140...

Niestety takich mamy speców a raczej takie wyważarki mają.


Edytowany przez Piotrek, 21 wrzesień 2017 - 12:05.


#51 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 22 wrzesień 2017 - 10:25

Odebrałem auto. Zawieszenie sztywne jak w nowym.

Na felgach najnowsze continentale 6

Rozpędzam sie i dramat od 100km/h w gore...

Czy tez ugniatania Wam sie opony po dłuższym postoju?

Wracam. Wyważają jeszcze raz (ponownie na hunterze z testem drogowym!!!) i jest Ok. Teraz zobaczymy jak długo.

#52 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 25 wrzesień 2017 - 17:43

Nareszcie moge powiedzieć ze problem z drganiami został zażegnany - ale to tylko dzięki upartości.

Niestety nowe opony nie dają gwarancji ze wszystko bedzie Ok - na szczescie na wywazarce z testem drogowym mozna sprawdzic poziom bicia promieniowego.
Żadna opona w aucie nie moze miec promieniowania powyżej 50NM nawet założona z tylu.

Od 0-200 jest Ok :-)

#53 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1008 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 wrzesień 2017 - 19:07

Nareszcie moge powiedzieć ze problem z drganiami został zażegnany - ale to tylko dzięki upartości.

Niestety nowe opony nie dają gwarancji ze wszystko bedzie Ok - na szczescie na wywazarce z testem drogowym mozna sprawdzic poziom bicia promieniowego.
Żadna opona w aucie nie moze miec promieniowania powyżej 50NM nawet założona z tylu.

Od 0-200 jest Ok :-)

to gratuluję.

Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu

 


#54 OFFLINE   FPL

FPL
  • 596 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 04 październik 2017 - 00:13

A sprawdzałeś łożyska amortyzatorów - te znajdujące się na górze amortyzatora? Może tu tkwi przyczyna.

 

Mechanik z dużym doświadczeniem, który to oglądał, zarzeka się, że na 100% nie w moim aucie. I że to byłyby innego rodzaju drgania niż tego, które są u mnie. W zasadzie zostały mi do sprawdzenia jeszcze jedynie piasty na tyle. Ewentualnie podjechać na doważenie, żeby upewnić się, że to któryś z elementów wirujących, ale i tak zostały już tylko tylne piasty. Wydaje mi się, że wszystko inne wykluczyłem. Co ciekawe, auto zdaje mi się też lekko, niemiarowo "podskakiwać" przy prędkości rzędu 40 km/h. Może to komuś coś zasugeruje. Pewnie ja tu sobie włosy z głowy rwę, a okaże się, że nivomat wariuje albo coś takiego.



#55 OFFLINE   artikol

artikol

    Bfl 2.6 V6 & 2.2 16v

  • 131 postów
  • Dołączył: 13-12-2006
  • Skąd: Mosina k/Poznania

Napisany 04 październik 2017 - 09:37

Podskakiwanie miałem, kiedy opony robiły sie płaskie w miejscu styku z podłożem podczas postoju. Na szczescie nie kazde opony sie tak zachowują. Warto dla testu zwiększyć ciśnienie na 2.6 i obserwować.

Piasty jak najbardziej, przerobiłem juz temat krzywej nowej piasty - włosy bys powyrywał a bys nie doszedł ze to to.

Idealnym testem jest wyważanie kol na samochodzie (czyli bez odkręcania) na takim teście wyjdzie absolutnie wszystko, w szczególności jesli problem nie leży wyłącznie po stronie felg i opon.

#56 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 101 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 06 październik 2017 - 17:36

Koledzy, moja Omega 3.0 była holowana bez silnika i skrzyni i kiedy hamowałem przeokropnie trzęsło budą, kierownica skakała strasznie. Do końca jezdziłem w pełnym zakresie prędkości i nic nie trzesło, hamulce świerze. Myślę że to przez mniejszą masę i dają znać o sobie wszystkie luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, które to elementy są już do wymiany



#57 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1056 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 06 październik 2017 - 18:27

Zauważ że bez silnika i skrzyni masz całkiem inna geometrię wiec to może być przez to