Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Dziwne drgania - inne wątki nie dają odpowiedzi

drgania budy wibracje

  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   jarqo1981

jarqo1981
  • 163 postów
  • Dołączył: 06-02-2010
  • Skąd: Słupsk/Tamworth
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 października 2015 - 18:42

..Witam, mi już ręce opadają, przed wymianą łożyska/piasty w przednim kole, kierownica nie drgała ani trochę, nic a nic, po wymianie drgała jak diabli przy około 80 km/h (co to ma do rzeczy?) oczyściłem tarczę w miejscu styku z felgą, i to samo zrobiłem z felgami...następnie zamieniłem koła miejscami, przód na tył-tył na przód...zero drgań...za jakiś czas wymieniłem łączniki stabilizatora, masakra, drgania kierownicy powróciły (ponownie pytam, co to ma do rzeczy?) założyłem zapas na przód z prawej str., drgania zniknęły, a teraz właśnie założyłem inne opony na przednie felgi które przed wymianą łączników nie biły, wyważono itp.a bicie nadal jest :( założyłem ponownie zapas zaraz jadę do pracy to zobaczę co będzie. Zagmatwane to ale może ktoś to rozgryzie proszę? Pozdrawiam :( Wróciłem z roboty...bicie kierownicy jakby ustało, choć coś tam delikatnie drga momentami.


Edytowany przez jarqo1981, 14 października 2015 - 04:10.


#22 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 04 listopada 2015 - 19:30

Niestety wał wymieniony, a jak drżało, tak drży. Najmocniej przy 100 i 140 km/h. Czuć na kierownicy. Typowe objawy jak przy niewyważeniu kół, ale to nie od kół. Przypomnę, sprawdzałem na 2 różnych kompletach. Felgi oryginalne, bez pierścieni.


Edytowany przez FPL, 04 listopada 2015 - 19:31.


#23 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 06 listopada 2015 - 01:19

Dziś dowiedziałem się, że mam luz na obu przednich łożyskach. Zamówiłem już nowe, tylko zastanawiam się, czy to może mieć jakiś związek z drganiami, skąd bierze się taki luz, bo teoretycznie nie ma prawa go być, i czy to może przyczyna drgań, czy skutek.



#24 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2015 - 07:17

luz na łożyskach bierze się ze zużycia. Oczywiście będzie powodował drgania, ściąganie w koleinach i czasem będzie z czasem szumieć (przy skręcie zewnętrze będzie cichnąć wtedy).

 

Drgania napewno mają wpływ na żywotność łożyska jak i całego zawieszenia oraz układu kierowniczego. Natomiast jednocześnie łożyska kół mogą być przyczyną.

 

 

Mam inne pytanie, czy sprawdzałeś aby czy tuleje są dobrze założone ? na dużych tulejach jest strzałka, która jest na tej tulei ma być w stronę silnika jak dobrze pamiętam.


Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#25 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2015 - 09:25

Pytanie czy wyczuli luz czy po prostu słychać łożyska przy obracaniu kołem i powiedzieli trzeba wymieniać.Jeśli tylko słychać to nie sądzę aby to miało wplyw na drgania. Jeśli jest faktycznie wyczuwalny luz to strach dalej jeżdzić. Szkoda, że nie wymieniasz kompletu z piastą. http://forum.omegakl...przy-hamowaniu/co prawda temat o hamowaniu ale to też może być powód bicia u Ciebie.



#26 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2015 - 09:29

Pytanie czy wyczuli luz czy po prostu słychać łożyska przy obracaniu kołem i powiedzieli trzeba wymieniać.Jeśli tylko słychać to nie sądzę aby to miało wplyw na drgania. Jeśli jest faktycznie wyczuwalny luz to strach dalej jeżdzić. Szkoda, że nie wymieniasz kompletu z piastą. http://forum.omegakl...przy-hamowaniu/co prawda temat o hamowaniu ale to też może być powód bicia u Ciebie.


Przecież z przodu masz łożyska z piastą. Inaczej nie wymienisz :F

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#27 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2015 - 10:27

Skoro tak twierdzisz, jak wymieniałem w sklepie pytali mnie czy same łożyska wymieniam czy zestaw z piastą sobię życzę ale pewnie się nie znali ;)



#28 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2015 - 11:00

Skoro tak twierdzisz, jak wymieniałem w sklepie pytali mnie czy same łożyska wymieniam czy zestaw z piastą sobię życzę ale pewnie się nie znali ;)

Na przód ja takiego cuda jak samo łożysko nie widziałem :o
Z tyłu i owszem tak jest że są same łożyska.

A kiedyś chciałem wyjąć na prasie 32ton łożysko z przedniej piasty i :d*pa: Nie wiem jak je wyjąć by trzeba. Chyba jeździć aż koło odpadnie :F

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#29 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 listopada 2015 - 11:16

Połowa ofert w necie to same łożyska (bez piast) bo i koszt ponad dwa razy mniejszy. Pewnie jest problem z wyjęciem tego łożyska, większy lub mniejszy ale można. Dobra, nie o tym temat, ciekawe czy wymiana coś pomoże.



#30 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 listopada 2015 - 11:57

Przednie do omegi bez piasty ? Może przednie do vectry a pasują do omegi na tył ? Bo chyba tak by i było

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#31 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 06 listopada 2015 - 13:48

Ja zamówiłem 2x komplet łożysko+piasta, bo to właśnie ponoć "nierozbieralne". Wyczuli, nie usłyszeli. Dzięki za podpowiedzi. To może problem drgań się rozwiąże, byłoby super.



#32 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2015 - 00:00

Skoro tak twierdzisz, jak wymieniałem w sklepie pytali mnie czy same łożyska wymieniam czy zestaw z piastą sobię życzę ale pewnie się nie znali ;)

błędy w katalogach i dlatego pytali

w omedze piasta jest jednocześnie bieżnią łożyska, można tylko wewnętrzną tuleje wyprasować i kuleczki :)

chyba że ktoś miał tokarkę w domu i przerobił piastę



#33 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 15 listopada 2015 - 18:13

Łożyska wymienione, jak drżało, tak drży. Słowo honoru, wyślę zgrzewkę piwa, tylko podpowiedzcie, co jeszcze sprawdzić.



#34 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 listopada 2015 - 18:33


Słowo honoru, wyślę zgrzewkę piwa, tylko podpowiedzcie, co jeszcze sprawdzić.
 

Ja bym sprawdził ile waży, pomnożył to przez cenę złomu, sprzedał i kupił 2 zgrzewki piwa - jedną dla mnie za poradę, drugą dla Ciebie w ramach żałoby po klusce :p


Edytowany przez sypus, 15 listopada 2015 - 18:33.


#35 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 11 kwietnia 2016 - 20:57

Sprawa znalazła swój szczęśliwy finał. Jestem tyleż szczęśliwy, co zły, że tak długo żaden baran z licznych serwisów, jakie odwiedziałem, nie poradził sobie z problemem. Otóż od początku z samochodem wszystko było OK. Po prostu w mojej pipidówie KAŻDY z czterech warsztatów oponiarskich, jakie odwiedziłem, ma wyważarkę z poniemieckiego złomowiska lub nie umie wyważać. Dlatego oba komplety kół miałem źle wyważone i oba biły. Nie sądziłem, że to prawdopodobne, żeby 4 warsztaty źle wyważyły i dlatego bezskutecznie szukałem przyczyn gdzie indziej. Dziś wyważyłem w dobrym zakładzie w Łodzi i problem zniknął. Masakra. A ile się nasłuchałem wcześniej teorii. Zwłaszcza o tym, że żeby w ogóle poczuć jakieś wibracje, to musiałoby być ze 35 g niedoważenia. Że wał, który kupiłem (bo myślałem, że to to), jest w takim stanie, że jak go tylko włożę do auta, to będzie tak telepało, że nie da się jechać itd. itp. Banda niedorobionych ignorantów mieniących się ekspertami, jak zresztą 97% ludzi we wszystkich branżach, jakie znam. Jak ktoś puczuł się teraz urażony, to... trudno. Tak jest. Długo żyję i swoje wiem. W każdym razie jak wyważaliście 4 razy i bije, to wyważcie po raz piąty. Gdzieś, gdzie się na tym znają.


Edytowany przez FPL, 11 kwietnia 2016 - 20:58.


#36 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2016 - 14:41

Dzięki, że napisałeś ;) Dla potomnych przyda się na pewno zanim wymienią pół samochodu.



#37 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 09 sierpnia 2017 - 12:56

No niestety jednak wciąż drży buda w zakresie 130-150 km/h. Normalnie widać na tylnej szybie jak drży w czasie jazdy. Jakbym basy na full walił. Wymieniane piasty przód, wał, koła, klocki i tarcze. Pomóżcie.



#38 OFFLINE   mufas007

mufas007
  • 22 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2017 - 06:36

Siema. U mnie tez problem taki sam, tyle ze przy mniejszych predkosciach tzn w zakresie 30-50kmh buda chodzi jakbym po muldach jakichs jezdzil i smiesznie to musi wygladac z zewnatrz bo auto smiesznie podskakuje. Opony przod nowe i wywazone z tylu poki co mam stare nokiany. Podobny problem mialem w poprzedniej omedze tyle ze przy predkosciach od 80 do 100kmh. Wymienilem podpore walu i poduche pod skrzynia i pomoglo. Teraz chyba tez wymienie i zobacze co to da.

Edytowany przez mufas007, 14 sierpnia 2017 - 06:39.


#39 OFFLINE   FPL

FPL
  • 598 postów
  • Dołączył: 23-04-2009

Napisany 18 sierpnia 2017 - 16:23

Podpora wału wymieniona. Poduszki silnika i skrzyni też. Amorki z tyłu nowe, drążki kierownicze po całkowitej wymianie, coś, co warsztat określił na fakturze jako 'wymiana tulei tłumiących dolnego wahacza, obie strony" też. A jak drżało, tak drży...



#40 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 sierpnia 2017 - 17:16

A może znowu opony?
Najszybsza omega na mokrym na XIX zlocie
Najczystsza omega od XIX zlotu