Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Rosnące obroty 2,6 -czy ktoś tak miał?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 04 lipca 2015 - 02:42

Witam jak w temacie odkilku dni mecze się z rosnącymi obrotami, mam omege bfl 2,6 z LPG, sprawa wygląda tak że jak rzucę na luz to obroty powoli rosną aż do odcięcia czasem spadają a czasem muszę dusić silniki jakimś biegiem, dodam że skrzynia to manualna i mam tempomat przy okazji pojawił się jakiś błąd pali się kontrolka auta z kluczem (i niewiem od czego jest) odłączyłem aku i żadne błędy nie wyskakują a kontrolka świeci dalej i oma dziwnie nierówno chodzi, może ktoś ma jakiś pomysł albo spotkał się ztym bo niewiem od czego zacząć będę wdzięczny za pomoc

Pamiętam tylko ze problemy zaczęły się po dłuższej trasie 400km na raz i zaliczeniu dużej dziury w jezdni przy 140 km/h. Może to ma jakieś znaczenie?

Z góry przepraszam za pisownie bo pisze wszystko z telefonu...

Proszę admina o umieszczenie tego tematu w odpowiednim dziale bo niewiem pod co to podciągnąć

Edytowany przez oma,abc, 04 lipca 2015 - 05:44.



oma,abc

#2 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipca 2015 - 21:45

sprawdź wtyczke przepustnicy i wężyki pdciśńień
przydało by się też błędy sprawdzić

#3 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 06 lipca 2015 - 23:14

Witam obejrzałem wszytko i nic nie widać błędów brak, tylko kontrolka auta z kluczem myślałem o przeplywomierzu odłączyłem wtyczke i zero reakcji, to dziwne bo powinno chyba coś się dziać a tam nawet obroty nie skoczyly a auto z odłączonym przepływomierzem jeździ tak samo a tak chyba nie powinno być? I jeszcze jedno pytanie od czego jest ta kontrolka z kluczem?
oma,abc

#4 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 12 lipca 2015 - 17:18

Witam widzę że niema odzewu, więc uzupełnię post, to tak błędy których nie było przy pierwszym zczytywaniu jednak były... Odczytałem je."na agrafke"podały do ziemi i poszło. Wyskoczył błąd przepływomierza, i temperatury powietrza zasysanego okazało się że wtyczka źle siedziała więc to poprawiłem, i oba błędy zniknęły a przynajmniej mam taką nadzieję i tu kolejne pytanie teraz przy zczytywaniu kontrolka nie pokazuje błędów tylko cały czas mryga bez końca, czy to oznacza brak błędów? Silnik 2.6 2000r ale niestety obroty dalej szaleją trochę mniej ale jednak i teraz drugie pytanie czy silniki 2.6 miały silniczek krokowy? Bo to też może być jakiś trop, przekonałem Google i nic konkretnego nie znalazłem. Dodam że na postoju mogę gazowac i jest ok a wczasie jazdy na luzie głupiej. Teraz niewiem wktora stronę iść czy może przeplywka oszukuje silnik, czy może jakiś sterownik tempomatu karze kręcić silnik? Będę szukał dalej i czekam na podpowiedzi może ktoś mnie nakieruje na odpowiedź. Z góry dziękuję i czekam
oma,abc

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 lipca 2015 - 22:36

Witam widzę że niema odzewu, więc uzupełnię post, to tak błędy których nie było przy pierwszym zczytywaniu jednak były... Odczytałem je."na agrafke"podały do ziemi i poszło. Wyskoczył błąd przepływomierza, i temperatury powietrza zasysanego okazało się że wtyczka źle siedziała więc to poprawiłem, i oba błędy zniknęły a przynajmniej mam taką nadzieję i tu kolejne pytanie teraz przy zczytywaniu kontrolka nie pokazuje błędów tylko cały czas mryga bez końca, czy to oznacza brak błędów? Silnik 2.6 2000r ale niestety obroty dalej szaleją trochę mniej ale jednak i teraz drugie pytanie czy silniki 2.6 miały silniczek krokowy? Bo to też może być jakiś trop, przekonałem Google i nic konkretnego nie znalazłem. Dodam że na postoju mogę gazowac i jest ok a wczasie jazdy na luzie głupiej. Teraz niewiem wktora stronę iść czy może przeplywka oszukuje silnik, czy może jakiś sterownik tempomatu karze kręcić silnik? Będę szukał dalej i czekam na podpowiedzi może ktoś mnie nakieruje na odpowiedź. Z góry dziękuję i czekam


Wyciągnik manetkę od kierunkowskazów i się przejedź z odłączoną.

#6 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 14 lipca 2015 - 08:32

Witam wyciągnąć w całości ta manetke czy tylko wtyczki odpiac? Sugerujesz uszkodzenia ze strony wlacznika tempomatu?

Witam wyciągnąć w całości ta manetke czy tylko wtyczki odpiac? Sugerujesz uszkodzenia ze strony wlacznika tempomatu?
oma,abc

#7 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 02 sierpnia 2015 - 06:29

Witam zagadka rozwiązana, temat do zamknięcia a przynajmniej tak mi się wydaje.Ale zacznę od początku szukając przyczyny zczytalem błędy, potem rozebralem cały dolot powietrza w drobny mak wyczyścić benzyna wszystko naczym był ślad oleju (a bylo go trochę w dolocie) sprawdziłem wszystkie klapki podciśnieniowe plus sprawdzenie rurek podciśnieniowych i złożyłem spowrotem na silikon niestety nie pomogło... Następnym krokiem było kasowanie starych błędów i zczytanie nowych wtedy doszedł błąd położenia pedału gazu więc wymontowalem pedał gazu i rozebralem potencjometr oczywiście nic tam nie znalazłem i auto dalej było niesprawne.i kiedy już się poddalem całkiem przypadkiem trafiłem na nowy trop.jadąc ponad 130 km/h zapaliła się kontrolka tc /ABS i co ciekawe obroty się uspokoiły więc zacząłem szukać dalej do skutku i udało się wkoncu.okazało się że po wymianie opon ze zbyt wysokim profilem 17/225/55 komputer głupiał przy większej prędkości i odłączal czujnik na pół osi co zkolei ma wpływ na rosnące obroty więc po lokalizacji odpiolem czujnik i auto się naprawilo, dodam że ABS i działa normalnie została tylko kwestiaczy to uszkodzony czujnik czy zła opona oszukuje czujnik i komp wariuje? Ale narazie tego nie sprawdzę bo opony mają ładny bieżnik i niebede ich wrzucał muszę je trochę dotrzeć...

Dziwne tylko ze kontrolka nie pokazuje błędów ale skoro działa to nie będę dążył tematu dalej

Mam nadzieję że ta sytuacja pomoże komuś bo warto szukać samemu udało się zaoszczędzić kupę kasy począwszy od podłączenia do kompa 100 zł po przepływomierz który chciałem wymienić ok 100 zł a nie wspomnę już o tym co wymyślił by mechanik i naco by mnie naciagnoł...

Poraz kolejny moja omega odeszła się bez mechanika i sama pokazała mi co ja boli...
oma,abc

#8 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 02 sierpnia 2015 - 09:59

Proszę admina o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu może ktoś skorzysta z góry dziękuję
oma,abc

#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 sierpnia 2015 - 22:17

ale co ma profil opony do tego ?
chyba że miałeś tył/przód różne rozmiary to w każdym aucie będzie wariował abs

#10 OFFLINE   oma,abc

oma,abc

    od A do C

  • 130 postów
  • Dołączył: 17-01-2007
  • Skąd: lubin

Napisany 03 sierpnia 2015 - 08:08

Dokładnie tak miałem inny profil przód 17/225 /45 a tył 17/225/55 niby nie dużo a jednak, akurat nie o ABS chodziło tylko o rosnące obroty ,przynajmniej wiem ze silnik 2,6 i pewnie 3,2 tak dziwnie reaguje na tą zmianę najważniejsze że obroty nie rosną bo auto samo przyspieszalo wczasie jazdy i robiło się niebezpiecznie bo zamiast gazu trzeba było pilnować hamulca

A swoją drogą broblem błędu ABS pojawiał się powyżej 120 km/h więc np w trybie miejskim nie do wykrycia tymbardziej że błędu ABS nie było

Edytowany przez oma,abc, 03 sierpnia 2015 - 08:13.

oma,abc