Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z przepływomierzem powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
24 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   J4nosik

J4nosik
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-04-2015

Napisany 02 lipca 2015 - 18:14

Witam

Na dniach wziąłem się za moją Omegę (Y22XE + LPG) i postanowiłem wymienić przepływkę. Zabrałem auto do mechanika na kompa i nadal po wymianie przepływki jest dramat. Kod błędu nie znikł, nadal na zimnym silniku szarpie lub gaśnie. Jak mam temu zaradzić? Jakiś sterownik czy napięcie na przewodach do przepływki, jakieś sugestie?

Edytowany przez J4nosik, 02 lipca 2015 - 18:17.




#2 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 lipca 2015 - 12:00

Kolego ja mam podobny problem zawsze po nocy gdy odpalę samochód to chodzi nierówno obroty skaczą jak odepnę przepływkę to chodzi normalnie tylko po dłuższej jeździe gdy jest odpięta to wyskakuje check engine dzisiaj kupiłem używkę jutro zobaczę czy coś pomogło.

#3 OFFLINE   J4nosik

J4nosik
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-04-2015

Napisany 03 lipca 2015 - 13:49

Dziś zabieram auto do znajomego, która zna ponoć jakiegoś dobrego elektryka. Nie mam pojęcia o co w tym chodzi, stara przepływka nie działa, nowa - jakiś zamiennik za 250 zł także nie, dramat.
Check engine cały czas mi się pali, a rwanie silnika i nierówne obroty tylko przez pierwsze 2 minuty, później już przeważnie jest ok.

#4 OFFLINE   J4nosik

J4nosik
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-04-2015

Napisany 10 lipca 2015 - 19:28

Naprawa się lekko odwlecze. Samochód był u elektryka, instalacja jest ok ponoć. Zostały sprawdzone dwie przepływki, żadna z nich nie była oryginałem, wszystkie nowe. Jedna miała ten sam numer co oryginał, wszystkie nie działały. Na wlocie powietrza pokazywało cały czas -40 stopni. Mieszanka paliwa co za tym idzie dziwnie skakała, co za tym szło problemy na zimnym silniku. Wg elektryka konieczny jest oryginał siemensa, którego nie mogłem dostać od ręki. Lada dzień wracam z urlopu za granicę, więc zapewne kilka miesięcy będę musiał jeszcze przeboleć na tym co mam. Temat do zamknięcia chyba, że ktoś wie co się może dziać z tą nieszczęsną przepływką.

Pozdrawiam

#5 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2015 - 23:47

z zamiennika tylko obudowę można podmienić, spróbowałbym z oryginalną używaną
ł

#6 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 września 2015 - 19:22

Witam, auto na benzynie na wolnych obrotach telepie silnikiem i obroty delikatnie falują, po odpięciu przepływki przestaje falować. Czy to wskazuje na usterke przepływki, na lpg nie faluje...
tomek14829

#7 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 września 2015 - 20:11

zły skład mieszanki, trzeba by zobaczyć na kompie co pokazuje przepływka

#8 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 września 2015 - 20:27

Kiedyś sprawdzałem miernikiem to nibu ok, oprócz tego że na wolnych troche nisko 0,3 v
tomek14829

#9 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2015 - 10:24

Chłopaki troszkę się podepnę do tematu.
Moja omega X30XE 00r po nocy pali jakby na 3 może 4 gary. nie reaguje na gaz - gaz w podłodze a silnik ma 400obr. faluje... jak tylko załączy się lpg silnik ożywa, dla testu przełączyłem na PB i znów falowanie itp. jak silnik osiągnie około 60*C na PB też zaczyna normalnie śmigać. Błędów nie ma.
Ale nie wiem czy przepławka wskazuje dobrze. Jaki powinien być przepływ na jałowym biegu zimnego a jaki ciepłego silnika?
Dodam, że objawy pojawiły się nagle około 2 tyg wstecz i nie występują zawsze, np: jak jest ranek słoneczny i suchy to jest OK - myślę czy to układ zapłonowy jednak dlaczego po przełączeniu na LPG momentalnie objawy ustają?

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2015 - 16:53

Chłopaki troszkę się podepnę do tematu.
Moja omega X30XE 00r po nocy pali jakby na 3 może 4 gary. nie reaguje na gaz - gaz w podłodze a silnik ma 400obr. faluje... jak tylko załączy się lpg silnik ożywa, dla testu przełączyłem na PB i znów falowanie itp. jak silnik osiągnie około 60*C na PB też zaczyna normalnie śmigać. Błędów nie ma.
Ale nie wiem czy przepławka wskazuje dobrze. Jaki powinien być przepływ na jałowym biegu zimnego a jaki ciepłego silnika?
Dodam, że objawy pojawiły się nagle około 2 tyg wstecz i nie występują zawsze, np: jak jest ranek słoneczny i suchy to jest OK - myślę czy to układ zapłonowy jednak dlaczego po przełączeniu na LPG momentalnie objawy ustają?


Zapomniał silnik smaku benzyny,,,,,,jak zaczną się przymrozki to będzie dramat,,,,,,czas ogarnąć benzynę i wyregulować gaz.Na jałowym około 10kg

Edytowany przez manro, 28 września 2015 - 16:55.


#11 OFFLINE   bartel89

bartel89
  • 275 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: ELC
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2015 - 18:23

Chłopaki troszkę się podepnę do tematu.
Moja omega X30XE 00r po nocy pali jakby na 3 może 4 gary. nie reaguje na gaz - gaz w podłodze a silnik ma 400obr. faluje... jak tylko załączy się lpg silnik ożywa, dla testu przełączyłem na PB i znów falowanie itp. jak silnik osiągnie około 60*C na PB też zaczyna normalnie śmigać. Błędów nie ma.
Ale nie wiem czy przepławka wskazuje dobrze. Jaki powinien być przepływ na jałowym biegu zimnego a jaki ciepłego silnika?
Dodam, że objawy pojawiły się nagle około 2 tyg wstecz i nie występują zawsze, np: jak jest ranek słoneczny i suchy to jest OK - myślę czy to układ zapłonowy jednak dlaczego po przełączeniu na LPG momentalnie objawy ustają?

Odłącz akumulator. Rano podłącz i zobacz czy się poprawiło. Jeżeli będzie poprawa to gaz rozjeżdża Ci mapy benzyny

#12 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2015 - 20:59

a czy mozna zresetować kompa bez odpinania aku? Op-com?
Wczoraj auto stało w garażu i odpalio od szczała, a dzisiaj rano powtorka z rozrywki :)

#13 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 30 września 2015 - 07:01

Można skasować wartości adaptacji właśnie opcom




 


#14 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2015 - 08:46

Bawiłem się dzisiaj i tak:
rano auto odpaliło jak zawsze.... ale zatankowałem PB i jechałem do pracy na PB (około 35km trochę korka). Auto po zagrzaniu jedzie OK ale zauważyłem, że podczas przyspieszania auto ciągnie po chwili na około pół sekundy cos zamuli i dalej ciągnie... od 3,5tys idzie jak burza.
Mimo ze wczoraj odebrałem auto z warsztatu gdzie zrobili mi wszystkie nieszczelności wydechu to dalej mam na niskich obrotach łapie błąd "otwarty obwód o2" (sondy nówki oryginały bosch)

Na gorącym silniku OP-COM pokazuje przepływ 17kg, EGR 32%, sondy na jałowym 420mV - 2tys obr. skaczą 310-480mV, korekcja sond 128krokó i stoi.

Resetowałem co się dało ale wartości się nie zmieniły ani korekcja o2 ani biegu jałowego.

Wieczorem postaram się nagrać filmik z podglądem parametrów.

#15 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2015 - 21:48

tak wygląda podgląd parametrów



#16 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2015 - 21:56

dużo powietrza i sondy stoją

#17 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 września 2015 - 22:18

sondy pracuja normalnie po czym zazwyczaj przy niskim obciązeniu (muskanie gazu) zapala sie check i właśnie sondy stają.. i juz nie ruszą:/

#18 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2015 - 08:18

na filmie to nie jest normalna praca sond

#19 OFFLINE   masteriusz

masteriusz
  • 137 postów
  • Dołączył: 12-07-2015
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 października 2015 - 09:21

Tak, na filmie juz stoją ale zazwyczaj po odpaleniu rano albo po postoju pracują 100-900mV a potem stają. Skąd tyle powietrza? jakby brał lewe to przepływka by tego nie pokazała. no i czemu sondy stają? za uboga mieszanka??

#20 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2015 - 16:01

Tak, na filmie juz stoją ale zazwyczaj po odpaleniu rano albo po postoju pracują 100-900mV a potem stają. Skąd tyle powietrza? jakby brał lewe to przepływka by tego nie pokazała. no i czemu sondy stają? za uboga mieszanka??


Pracują do momentu kiedy pętla zwrotna powinna się zamknąć a nadal jest otwarta , wtedy korekty wynoszą 128 i silnik chodzi na ustawieniu awaryjnym. Brak możliwości regulacji z powodu otwartej pętli jest stanem awaryjnym i kończy się wywaleniem błędu, sygnał dla sond ustawia ecU na sumę 450mV. Przyczyną może być lewe powietrze np.:evap, egr,odma,silniczek krokowy biegu jałowego, serwo , grzybek dodatkowego powietrza czy przerwa elektryczna w obwodzie sondy. Bardzo pomocne może być nagranie z samej sytuacji kiedy to następuje. Uboga mieszanka niestety wymusza na sterowniku silnika włączenie takiej właśnie opcji samoobrony lub ekologicznej bariery zaprogramowanej w ecu.

Edytowany przez manro, 01 października 2015 - 16:05.