Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaka Omega B?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dzymek100

dzymek100
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-06-2015

Napisany 20 czerwca 2015 - 20:12

czyli z tego co czytam to grunt kupić jak najbardziej zadbaną ale np jak już by się zdarzył zonk to mniejsze koszty będą remontu np silnika 8v niż v6 i tak samo 8v niż 16v, dobrze myślę? Myślałem też o 2.5 v6 tylko zastanawiam się czy mi to potrzebne, fakt faktem pięknie brzmi. a do tej pory jeździłem celicą 156 konną i w ostatnim czasie jak wykorzystałem 30% jej mocy to był max, wiec dlatego pomyślałem o najprostszym silniku:) A jeszcze jedno moja celica miała cos koło 180Nm przy 5 tys a patrze w tabele omegi 8v i widzę 172Nm przy 2800, ktoś mógłby mi naświetlić troszkę o co chodzi z tym. Rozumuje to tak ze omega bedzie potrzebowała mniej obrotów zeby juz ciągnąć z maksymalną mocą? Bo gdzies od kogoś słyszałem że ten moment też jest ważny nie tylko konie mechaniczne

#22 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 czerwca 2015 - 20:23

Jak zadbane 16v to również nie generuje problemów. Tyle, że to po prostu za słaby silnik do ciężkiej Omegi w dodatku z napędem na tył. Tak, jest on kolizyjny. Bezkolizyjny to jest np. 8v w A C20NE. Są to dwie różne konstrukcje. W przypadku C20NE najlepiej jeździ się korzystając z raczej niższych obrotów. Jeśli chcesz jeździć w miarę dynamicznie X20XEV to będziesz korzystał raczej z górnego zakresu skali obrotomierza :-)

Swoim X20XEV przelatałem kilka ładnych lat i jedyny problem jaki mi się przytrafił to czujnik wałków. Samochód w trasie po prostu zgasł podczas jazdy. Parę minut postoju i odpalił jakby nigdy nic. Później dojechał bez problemów, wymieniłem czujnik i temat nigdy nie powrócił.
Poza tym silnik bezproblemowy. Może zabrzmi to dziwnie ale dwulitrówką - mając porównanie lepiej jeździło mi się swoim automatem niż inną Omega w manualu. Po prostu skrzynia lepiej dopasowuje obroty. Minus niestety to spalanie.

Krótko mówiąc - chcesz auto jedynie do przemieszczania się to dwulitrówka wystarczy (osobiście polecam z automatem). Natomiast jeśli oczekujesz czegoś więcej od auta to szukaj 3.0.

#23 OFFLINE   dzymek100

dzymek100
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-06-2015

Napisany 20 czerwca 2015 - 20:30

Chyba jednak zaczne od 2 litrówki a potem będę widział. Dużo jest właśnie tych 2.0 16v wszędzie ale widzę że poprzednie rzeczy które czytałem o 16v są trochę wyssane z palca bo widzę że tutaj jest całkiem inna opinia. A jeśli chodzi o rozrząd to wydaje mi się że lepiej wymienić ciut przed czasem i głowa sucha, do tej pory w samochodach tak robiłem i ze strony rozrządu miałem spokój;)

#24 OFFLINE   arklin

arklin
  • 188 postów
  • Dołączył: 09-05-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 09 września 2015 - 23:04

Witam
Kolego ja mam x20XEV rocznik 96, na liczniku 318tys (ile rzeczywiście to nie wiem) i na prawdę nie ma z nim problemów. Owszem jakiś czujnik walków może się trafic - to normalna rzecz. Poza tym nic się nie dzieje, auto ma ze 250 tys na gazie (podciśnieniówka) i ostatnio nie bardzo chce przekroczyć 10l LPG/100 km i to w automacie. Czego chcieć więcej? Powodzenia w poszukiwaniach.

 

P.S. Na marginesie dodam, ze mój egzemplarz wcale nie jest bezwypadkowy - choć tak myślałem kupując go :-). Autko było sprowadzone ze Szwajcarii i kiedyś (po paru latach użytkowania) tankując LPG spotkałem gościa, który jak się okazało znał tego ludka, który mój egzemplarz sprowadzał i dobrze go zapamiętał bo podobno Omeśka mocno walona była. Mimo tego auto jeździ od 2002 roku w zasadzie bez awarii, łyka sobie LPG i jedynie ruda się zaczyna upominać o swoje - ale w wieku maturalnym Omeśka ma do tego prawo. Sam jestem zdziwiony, że mocno bity a w zasadzie zero problemów.


Edytowany przez arklin, 21 października 2015 - 22:59.


#25 OFFLINE   dudek840

dudek840
  • 161 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 października 2015 - 10:44

Witam
Ja też jak Kolega wyżej docieram x20xev czyli 2.0 16v od 2008r (auto z 1996, na budziku tez grubo ponad 300tys- w pamieci nie wiem ile xd) zagazowane w 2010. Silni bezproblemowy, rozrząd tani wymieniam co 60tyś (ktoryś z szanownych Kolegów zrobił piękną fotorelacje dotyczaca wymiany wiec mozna zaoszczedzic pare złotych na mechaniku) części do silnika dostępne bezproblemowo w wiekszosci sklepów. Podczas mojej 7 letniej eksploatacji silnik nigdy nie odmówił mi posłuszństwa na drodze (2x padł mi czujnik wałków i 1x sonda lambda ale auto zawsze dojechało- na checku oczywiscie). 1x wymieniałem uszczelke pod głowica a przy okazji zregenerowałem gniazda zaworowe (nie pamietam juz kosztów ale napewno nie jakies straszne). Kompresji nie znam ale na tulejach znac było jeszcze slady honowania przy licznikowych 250tys przebiegu wiec mysle ze to OK.
Nic nie wiem na temat 2.0 8v ale 16v moge polecic z czystym sumieniem. Tak jak Koledzy pisali wczesniej myśle, że 75% sukcesu to nie styrany i zadbany egzemplarz. Wydaje mi sie też, że LPG do 16v jest mniej ptroblematyczne (przy odpowiedniej opiece) w moim odczuciu. Przy kupnie 2.0 16v warto zwrócić uwage na kolektor wydechowy bo lubia pękać a kupić dobra uzywke ciężko (ja kupiłem już z mikropęknięciami i tak jeżdże do dzisiaj- jak zimny to pierdzi- złapie temperature jest OK)
Pzdr
Damian

#26 OFFLINE   Daniel W-wa

Daniel W-wa
  • 64 postów
  • Dołączył: 03-09-2015
  • Skąd: Parysów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 października 2015 - 21:06

Tez posiadam 2.0 16V 94r i jeździ na pb i lpg bez większych problemów osiąga prędkość do 160km/h wyżej trochę się poci ale do 200km/h gna bez wyrzucania foteli podczas jazdy żeby była lżejsza,spalanie gazu między 9-11L/100km cykl mieszany,minusy to jak kolega wyżej pękające kolektory wydechowe(sam taki posiadam :) )i nic innego póki co mnie nie złapało :) do sprawnej jazdy wystarczy, omega w serii to bryka do kolysania na drodze,bo przy sportowej jeździe to gleba bo inaczej ma dendencje do zbyt dużego wychylania,i ciężko to auto się wtedy prowadzi no i wtedy minimum 2.5 z tendencją do 3.0 :) jeśli autko ma służyc do sprawnego przemieszczania się od punktu A do B to 16v polecam bo ja nie narzekam na osprzęt i nieźle tańczy z lpg,jeśli jednak oczekujesz czegoś więcej to szukaj wiekszych motorów :) Pozdrawiam serdecznie