Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Projekt Omega B 300HP+


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pikej

Pikej
  • 3 postów
  • Dołączył: 22-08-2012
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 15 maja 2015 - 12:04

Witam szanownych Forumowiczów.

Zacznę od tego że swoją Omcie posiadam od 3 lat i jestem z niej niesamowicie zadowolony. Jest to sedan z 97 roku z silnikiem X20XEV i kolorem Z146, klimatronikiem i udokumentowanym przebiegiem 203 000 km. Ale jak to już z wiekowymi autami bywa, wymagają od czasu do czasu grubszego wkładu finansowego. No i tak na 18 urodziny Omegi postanowiłem zrobić jej prezent i trochę ją odrestaurować, wzmocnić i traktować jak perełkę :)

Obecnie omega wróciła od mechanika z kompletnie wyremontowanym zawieszeniem(wszystko zostało doprowadzone do stanu idealnego), po drodze po prostu się płynie :hihi:

Poruszając temat blacharki, powiem że omega od spodu, progi, komora silnika, bagażnik nie wykazuje żadnych skłonności do rdzy, ale, niestety drzwi proszą się o pomoc i dlatego kolejnym etapem jest wysłanie auta do blacharza.

Po tym zabiegu Omega zostanie oklejona(nie lakierowana gdyż koszty są zbyt duże w porównaniu z oklejeniem a dodatkowo mamy zabezpieczony lakier folią).

I tutaj zaczyna się zabawa, nie chce niczego spie****ć dlatego zwracam się do was z prośbą o porady. Wymyśliłem sobie aby spróbować upolować silnik C20LET i wpakować go do omci(z modyfikacjami silnika celowałbym w moc, ok. 300HP+). Tutaj w mojej ocenie pojawia się kilka problemów, jaki most, co z półośkami, jaki wał wytrzyma i prawdopodobnie wiele innych problemów o których mogę jeszcze nie mieć pojęcia. Od razu mówię, że ze względu na prostszą konstrukcje i utrzymanie, uparłem się na silnik rzędowy, V nie wchodzi w grę. Co o tym sądzicie? Co doradzicie?

#2 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 15 maja 2015 - 12:13

witam a inne tematy poczytałeś

http://forum.omegakl...ead.php?t=18864
http://forum.omegakl...ead.php?t=62146
Róbmy screeny swoich postów :( tak szybko z pomocą administracji, a z przykazu zarządu znikają :(

NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !

Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy :)

#3 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 15 maja 2015 - 12:27

O półosie jak i o wał się nie musisz martwić, zmień na zestaw z Vki i spoko wytrzyma, nie wiem tylko jak wał czy da radę do r4 od vki założyć...

Dodany obrazek


#4 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 maja 2015 - 16:26

wałem bym się nie martwił. Pewnikiem by było musowe poszukiwania skrzyni biegów, bo seryjna od xev'a nie wytrzyma. Przy 300+ hp skrzynia od V6 też nie wytrzymuje Phamtom w swojej naście razy zmieniał skrzynie bo je mielił po 5 min jazdy.

#5 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 maja 2015 - 07:30

Witam. U mnie jakoś narazie wytrzymuje seryjna skrzynia z x20xev. Robiłem SWAP na c20let. Jeszcze nie byłem na hamowni ale obstawiam na jakieś 280 do 300 kucy. Zrobiłem już 3000 km i wszystko narazie wytrzymuje. Na montaż czeka już skrzynia z 2,2 dti czyli r30 plus most ze szperą ale seria dzielnie daje rade. Wsadzaj c20let. Miny właścicieli fajnych fur których objechałem są bezcenne :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2015 - 08:28

Witam. U mnie jakoś narazie wytrzymuje seryjna skrzynia z x20xev. Robiłem SWAP na c20let. Jeszcze nie byłem na hamowni ale obstawiam na jakieś 280 do 300 kucy. Zrobiłem już 3000 km i wszystko narazie wytrzymuje. Na montaż czeka już skrzynia z 2,2 dti czyli r30 plus most ze szperą ale seria dzielnie daje rade. Wsadzaj c20let. Miny właścicieli fajnych fur których objechałem są bezcenne :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


to wrzuć jakieś zdjęcia i pochwal się tym projektem :)

#7 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 maja 2015 - 22:26

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Jedna fotka w trakcie budowy auta a druga już po złożeniu i odpaleniu. Jak zrobię nowe fotki to wrzucę.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#8 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2015 - 05:27

Sorki obydwie fotki są jeszcze z etapu składania. Musze zrobić aktualne.

Dodany obrazek
A tak to wygląda aktualnie pod maską.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#9 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 maja 2015 - 07:16

Nie da sie zrobić większego porządku pod macha czy to jeszcze nie koniec??


 

 


#10 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 maja 2015 - 07:31

Dokładnie nie wygląda to ani estetycznie ani bezpiecznie.
Skoro wrzuciłeś świetny silnik jakim jest niewątpliwie C20LET to zasługuje on na eleganckie towarzystwo ;)
Ciekaw jestem pomiarów z hamowni.
Dawaj na spota zobaczę jak to lata ;)

#11 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 28 maja 2015 - 08:08

zobaczę jak to lata

szybko :p

ale fakt pod maską jeszcze sporo brakuje,żeby byl ład i skład, ale widzę fotki to chyba jeszcze z prac spod lypy sa :F

#12 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 maja 2015 - 08:47

szybko :-P

sa szybsi :p

a co to za puszka czarna przez co rura dolotu idzie do kolektora ssacego?

oby wiecej takich projektów :)

#13 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2015 - 10:37

Witam. Ta czarna pucha to intercooler wodny. Porządek pod maską będzie jak znajde troche czasu wolnego. Ale narazie jest zrobione tak żeby nic nie obcierało i sie gdzieś nie wkręciło. I tak już się prawie przez ten projekt rozwiodłem. Pewnie w wakacje będe ogarniał "dizajn" pod maską. Teraz skupiam się nad mechaniką. W tygodniu odbieram szpere z regeneracji i musze zmienić skrzynie biegĂłw oraz wał. Wtedy zobacze jak będzie bokami latał😃


Wiem że są szybsi. To jest projekt do jazdy na co dzień. Ma być wygodnie i dawać dużo frajdy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#14 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 maja 2015 - 10:42

nie lepiej bylo zalozyc tradycyjny chlodzony powietrzem?

miejmy nadzieje ze wytrzyma dlugo ta szpera. Ja po rozmowie z mickey'em mam mieszane uczucia co do fabrycznej szpery( nawet po remoncie) przy wiekszych mocach i duzych Nm szybko sie moga zuzyc tarczki i przekladki. Poki co jest 100% a tam nie ma sie co wytrzeć :D

#15 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 maja 2015 - 11:48

Wodny daje rade, mam osobny obieg z własną pompką i dużą chłodnicą, dodatkowo mam bardzo krĂłtki układ więc mniejsze opĂłźnienie. Nie chciałem wycinać kupy dziur z przodu żeby puścić rury do powietrznego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#16 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 maja 2015 - 16:37

Projekt fajny, wreszcie ktoś wrzucił LETa do omegi ;)
Oczywiście porządek pod maską do ogarnięcia.
Wsadź sobie czujnik temperatury za intercoolerem i sprawdź ile jest w dolocie przy mocniejszym katowaniu. IC wodny w cale nie musi być gorszy od FMIC przy codziennej jeździe (przy ostrym pałowaniu oczywiście FMIC wydajniejszy ;) ).

#17 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 maja 2015 - 18:31

Skoro wrzuciłeś świetny silnik jakim jest niewątpliwie C20LET to zasługuje on na eleganckie towarzystwo

c20let świetny silnik ? no proszę Cie.
jak szukałem zafire A opc jak zacząłem badać rynek o tych silnikach to masakra jak zdychają one.
co innego te nowe 2.0 turbo

#18 OFFLINE   Bolo94

Bolo94

    Kandydat na klubowicza

  • 419 postów
  • Dołączył: 09-05-2014
  • Skąd: Brodnica - Gołkowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 maja 2015 - 18:33

Silnik opla z turbo z lat 90tych. Może awaryjność wysoka, ale sam fakt ciekawy. Za kilkanaście lat będzie graalem według mnie.

#19 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 maja 2015 - 19:43

Myślę, że przy seryjnej mocy nie jest aż taki awaryjny :)
Oczywiście jak się robi z niego 400+ to różne rzeczy zaczynają padać ;)
Jedyny plus to fakt, że pasuje na łapy p&p.

#20 OFFLINE   mariuszwpr

mariuszwpr
  • 8 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Pruszków
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 maja 2015 - 21:44

Jak sie silniczek doprowadzi do stanu idealnego to nie sądze żeby był taki awaryjny. A pozatym to Zafira A ma Z20let a nie c20let. C20let był w vectrze a i calibrze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk