[OB & OBFL] Projekt Omega B 300HP+
#1 OFFLINE
Napisany 15 maja 2015 - 12:04
Zacznę od tego że swoją Omcie posiadam od 3 lat i jestem z niej niesamowicie zadowolony. Jest to sedan z 97 roku z silnikiem X20XEV i kolorem Z146, klimatronikiem i udokumentowanym przebiegiem 203 000 km. Ale jak to już z wiekowymi autami bywa, wymagają od czasu do czasu grubszego wkładu finansowego. No i tak na 18 urodziny Omegi postanowiłem zrobić jej prezent i trochę ją odrestaurować, wzmocnić i traktować jak perełkę
Obecnie omega wróciła od mechanika z kompletnie wyremontowanym zawieszeniem(wszystko zostało doprowadzone do stanu idealnego), po drodze po prostu się płynie :hihi:
Poruszając temat blacharki, powiem że omega od spodu, progi, komora silnika, bagażnik nie wykazuje żadnych skłonności do rdzy, ale, niestety drzwi proszą się o pomoc i dlatego kolejnym etapem jest wysłanie auta do blacharza.
Po tym zabiegu Omega zostanie oklejona(nie lakierowana gdyż koszty są zbyt duże w porównaniu z oklejeniem a dodatkowo mamy zabezpieczony lakier folią).
I tutaj zaczyna się zabawa, nie chce niczego spie****ć dlatego zwracam się do was z prośbą o porady. Wymyśliłem sobie aby spróbować upolować silnik C20LET i wpakować go do omci(z modyfikacjami silnika celowałbym w moc, ok. 300HP+). Tutaj w mojej ocenie pojawia się kilka problemów, jaki most, co z półośkami, jaki wał wytrzyma i prawdopodobnie wiele innych problemów o których mogę jeszcze nie mieć pojęcia. Od razu mówię, że ze względu na prostszą konstrukcje i utrzymanie, uparłem się na silnik rzędowy, V nie wchodzi w grę. Co o tym sądzicie? Co doradzicie?
#2 OFFLINE
Napisany 15 maja 2015 - 12:13
http://forum.omegakl...ead.php?t=18864
http://forum.omegakl...ead.php?t=62146
NIE pomagam na priv, gdyż od tego jest Forum - masz problem? Napisz na Forum !
Nic nie robienie zabiera większość mojego czasu i wcale mnie to nie męczy
#3 OFFLINE
Napisany 15 maja 2015 - 12:27
#4 OFFLINE
Napisany 15 maja 2015 - 16:26
#5 OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 07:30
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#6 OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 08:28
Witam. U mnie jakoś narazie wytrzymuje seryjna skrzynia z x20xev. Robiłem SWAP na c20let. Jeszcze nie byłem na hamowni ale obstawiam na jakieś 280 do 300 kucy. Zrobiłem już 3000 km i wszystko narazie wytrzymuje. Na montaż czeka już skrzynia z 2,2 dti czyli r30 plus most ze szperą ale seria dzielnie daje rade. Wsadzaj c20let. Miny właścicieli fajnych fur których objechałem są bezcenne :-)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
to wrzuć jakieś zdjęcia i pochwal się tym projektem
#7 OFFLINE
Napisany 27 maja 2015 - 22:26
Jedna fotka w trakcie budowy auta a druga już po złożeniu i odpaleniu. Jak zrobię nowe fotki to wrzucę.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#8 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 05:27
A tak to wygląda aktualnie pod maską.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#9 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 07:16
#10 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 07:31
Skoro wrzuciłeś świetny silnik jakim jest niewątpliwie C20LET to zasługuje on na eleganckie towarzystwo
Ciekaw jestem pomiarów z hamowni.
Dawaj na spota zobaczę jak to lata
#11 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 08:08
szybkozobaczę jak to lata
ale fakt pod maską jeszcze sporo brakuje,żeby byl ład i skład, ale widzę fotki to chyba jeszcze z prac spod lypy sa
#12 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 08:47
sa szybsiszybko :-P
a co to za puszka czarna przez co rura dolotu idzie do kolektora ssacego?
oby wiecej takich projektów
#13 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 10:37
Wiem że są szybsi. To jest projekt do jazdy na co dzień. Ma być wygodnie i dawać dużo frajdy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#14 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 10:42
miejmy nadzieje ze wytrzyma dlugo ta szpera. Ja po rozmowie z mickey'em mam mieszane uczucia co do fabrycznej szpery( nawet po remoncie) przy wiekszych mocach i duzych Nm szybko sie moga zuzyc tarczki i przekladki. Poki co jest 100% a tam nie ma sie co wytrzeć
#15 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 11:48
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#16 OFFLINE
Napisany 28 maja 2015 - 16:37
Oczywiście porządek pod maską do ogarnięcia.
Wsadź sobie czujnik temperatury za intercoolerem i sprawdź ile jest w dolocie przy mocniejszym katowaniu. IC wodny w cale nie musi być gorszy od FMIC przy codziennej jeździe (przy ostrym pałowaniu oczywiście FMIC wydajniejszy ).
#17 OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 18:31
c20let świetny silnik ? no proszę Cie.Skoro wrzuciłeś świetny silnik jakim jest niewątpliwie C20LET to zasługuje on na eleganckie towarzystwo
jak szukałem zafire A opc jak zacząłem badać rynek o tych silnikach to masakra jak zdychają one.
co innego te nowe 2.0 turbo
#18 OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 18:33
#19 OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 19:43
Oczywiście jak się robi z niego 400+ to różne rzeczy zaczynają padać
Jedyny plus to fakt, że pasuje na łapy p&p.
#20 OFFLINE
Napisany 29 maja 2015 - 21:44
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk