Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z układem chłodzenia v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
80 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   janusznysa

janusznysa
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Nysa

Napisany 26 lutego 2010 - 19:36

Witam. Dwa tygodnie temu kupiłem omege 3.0 MV6 kombi z 1995 roku. Mam niemały problem... Otóż gdy temperatura dojdzie do 100*C wyrzuca mi płyn chłodniczy z rury bodajrze nagrzewnicy (po lewej stronie za silnikiem wchodzą takie dwie rury do kabiny), co dziwne nie ze zbiorniczka wyrównawczego ani żadnego zaworka...Jeszcze dziwne jest to że gdy silnik jest nagrzany to rury wchodzące do chłodnicy są gorące a sama chłodnica zimna. Pojechałem dzisiaj do mechanika i powiedział że być może jest to termostat, więc mi go wymienił... lecz problem nie zniknął. Powiedział że przyczyną może być pompa wody, zamówiłem ją i w poniedziałek mam ją wymienić. Tylko się zastanawiam czy to napewno może być przyczyną? a nie uszczelka pod głowicą lub źle odpowietrzony układ chłodzenia ? Może ktoś z was już miał podobny problem, to proszę o porady.

#2 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2010 - 19:54

Niedrożna chłodnica i wąż Ci pewnie puścił przy nagrzewnicy.

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lutego 2010 - 19:58

przy okazji wymiany pompy przepłucz cały układ chłodzenia , chłodnicę i nagrzewnicę , układ jest prawdopodobnie niedrożny

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 lutego 2010 - 20:08

Zamulona chłodnica

#5 OFFLINE   janusznysa

janusznysa
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Nysa

Napisany 26 lutego 2010 - 20:18

Aj przepraszam zapomniałem dopisać, że zanim mechanik powiedział że być może jest to pompa wody, sprawdził chłodnice i jest drożna. Chyba że może gdzieś w układzie jest zator.

#6 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 lutego 2010 - 21:46

Aj przepraszam zapomniałem dopisać, że zanim mechanik powiedział że być może jest to pompa wody, sprawdził chłodnice i jest drożna. Chyba że może gdzieś w układzie jest zator.

To jakim cudem węże wchodzące do chłodnicy są gorące a chłodnica jest zimna. Ten mechanik jest jakiś nie pewny w stawianiu diagnozy.
Jak nie wiadomo w czym leży problem to trzeba zacząć od początku.
Sprawdzić sposób podłączenia parownika (jak jest), drożność wymienników ciepła, termostat czy się otwiera ja trzeba (bez demontażu), pompę, pompki elektryczne, korek, czujniki w chłodnicy, wentylatory i oczywiście porządnie przepłukać i wydmuchać stary płyn (10L) ze "śmieciami".
Jaki masz kolor płynu - jest klarowny czy zmętniały?

#7 OFFLINE   aurii

aurii

    miodzio

  • 31 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 26 lutego 2010 - 22:00

ja ma ten sam problem auto strasznie sie grzało ale dopiero po jakichś 20 km temp dochodziła do 92 C i po jakimś czasie rosła dalej aż do czerwonego pola tzn w układzie chłodniczym naratało strasznie duże ciśnienie. W zbiorniczku nie bomblowało przy odkręconym korku w oleju nie ma wody itd .. Dziagnoza była ze uszczelka pod głowicą Rozkręcilismy głowice i jedna uszczelka była walnieta ... Przy okazji oddałem głowice do naprawy okazało się ze jedna była krzywa splonowali wymienili uszczelniacze ... Poskładaliśmy auto nowe uszczelki itd efekt tego całego poruszenia jest taki ze po odpaleniu auta nic się nie zmieniło!!!!!!!!!! Nadal w układzie chłodzenia strasznie rośnie ciśnienie i silnik się grzeje!!!!!!!!!!!!!

Kto wie co może być tego przyczyną?!?!?!?!?!

nowe rzeczy to uszczelki pod głowicą, pompa wody, termostat, głowice zrobione składał to stary szpenior z serwisu opla który połamał zemby na v6. Na dzień dzisiejszy chłopak jest załamany i rozkłada ręce po konsultacjach z wieloma mchanikami każdy rozkłada ręce!!!!!!!!!

Podpowiadają ze może być pękniety blok.........

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lutego 2010 - 23:10

qrde że chłodnica jest drożna nie znaczy że jest pełnosprawna...

w obu przypadkach sprawdził bym chłodnice czy na pewno równo rozchodzi się ciepło albo podmienił jak jest możliwość.

#9 OFFLINE   janusznysa

janusznysa
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Nysa

Napisany 27 lutego 2010 - 08:07

Też pomyślałem, że ten mechanik chyba za bardzo nie wie co chce zrobić... No ale zobaczymy, w pn ma mi wymienić pompę wody, przy okazji powiem mu żeby mi porządnie sprawdził chłodnicę i przepłukał układ.
Zygzak- Co do koloru płynu to jest klarowny.
Myślę że wina raczej nie leży przy uszczelce, bo wodę wyrzucało by mi o wiele wcześniej po za tym raczej miał bym olej w zbiorniczku wyrównawczym lub odwrotnie, tak przynajmniej miałem w porzedniej omedze 2,5TDS, kiedy padła uszczelka.
Dziękuje wszystkim za pomoc, w pn-wt napiszę czy coś się zmieniło. Pozdrawiam i życzę udanego weekendu! :)

#10 OFFLINE   janusznysa

janusznysa
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Nysa

Napisany 28 lutego 2010 - 10:35

Witam. Mam jeszcze kilka pytań :) Otóż byłem wczoraj jeszcze u kilku mechaników i co się okazało: nagrzewnica- nie jest zapowietrzona (chyba) bo daje ciepło do kabiny i obie rury (wchodząca-wychodząca) są ciepłe. Pompa wody jest sprawna- bo po dodaniu gazu robi wir w zbiorniczku wyrównawczym, po za tym gdy wzrośnie mi temp do 95*C gdy stoję jak tylko ruszę pompa dostaje większe obroty i momentalnie temperatura spada do 90*C. Co do chłodnicy- jest drożna, po lewej u góry nie jest aż taka ciepła ale za wiatrakiem jest gorąca. Co do tych rurek z których mi ciekło- okazało się że przy jednej jest bodajże zawór trójdrożny? to właśnie na nim była malutka dziurka przez która, wypuszczało mi wodę gdy tylko wzrosła do 95*C. Czyli chyba wszystko jest SPRAWNE... mechanik chciał mnie po prostu naciągnąć... a wystarczyło wymienić ten zawór za 30 zł.
Przy jakiej temperaturze wam się włącza wiatrak chłodnicy? bo mi przy ok 97*C.
Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.
Czy gdyby woda mi się zagotowała (co mi się jeszcze nie przytrafiło), to wylała by się przez korek zbiorniczka wyrównawczego czy przez jakiś zawór na chłodnicy?
Wybieram się w piątek do Holandii i chciałbym wiedzieć czy dojadę :D

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2010 - 10:42

Co do chłodnicy- jest drożna, po lewej u góry
nie jest aż taka ciepła ale za wiatrakiem jest gorąca


skoro nie jest rownomiernie ciepla to nie jest drozna - koniec kropka.

temperatura podczas jazdy - 92 stopnie jak zamurowane - po zatrzymaniu tez ja trzyma - chyba ze dluzej stoje to dojdzie do 95 i wlaczy sie wentylator. masz ewidentnie niedrozny uklad.




 


#12 OFFLINE   aurii

aurii

    miodzio

  • 31 postów
  • Dołączył: 20-02-2009
  • Skąd: Działdowo

Napisany 28 lutego 2010 - 11:38

a jak układ jd drożny i nadal się dzieja takie jaj jak gotowanie wody mimo ze wymieniłem:

upd - nowa
pompa wody - nowa
termostat - nowy
chłodnica - nowa

JA juz rozkładam ręce moj mechanoik tez !!!! NIe mam pojecia co to moze byc !!!

Kto mo pomoze???

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lutego 2010 - 11:49

a jak układ jd drożny i nadal się dzieja takie jaj jak gotowanie wody mimo ze wymieniłem:

upd - nowa
pompa wody - nowa
termostat - nowy
chłodnica - nowa

JA juz rozkładam ręce moj mechanoik tez !!!! NIe mam pojecia co to moze byc !!!

Kto mo pomoze???


kolego - zacznij od uzupelnienia profilu - bo nie masz omegi. jakie cisnienie masz w zbiorniczku ?mierzyles ?
jaka jest faktyczne temperatura plynu a nie z odczytu ze wskaznika (slaba masa bedzie powodowac wchodzienie na czerwone pole)




 


#14 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2010 - 11:49

Kto mo pomoze??



wychodzi na nieszczelność głowicy lub co rzadsze bloku...





opiszę jaki miałem kiedyś problem w glofie III 1.8
zmieniłem termostat i po lekkim zagrzaniu wywalało wodę
kombinowałem cały dzień...
i doszedłem że pasek łatwiej było założyć tak że ciągnął pompę przeciwnie do pożądanego kierunku co niechcący uczyniłem :dziura:
żeby założyć go poprawnie było trzeba się sporo nagimnastykować ale problem zniknął :zabawa:

#15 OFFLINE   v1sua1

v1sua1

    WRC (warcy-rycy-czeszczy)

  • 62 postów
  • Dołączył: 24-10-2008
  • Skąd: Łomża

Napisany 28 lutego 2010 - 12:11

Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.


NIE powinna momentalnie rosnąć/spadać, ja bym dokładniej sprawdził tą chłodnice (pompka przy chłodnicy), kiedy zakopałem się nie mogłem wyjechać, przez 30 min. bujałem samochód a wskazówka nie wyszła poza 95*. Ten silnik ciężko jest rozgrzać do 98* nawet jeżeli go katujesz :D (oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia)

#16 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 28 lutego 2010 - 12:14

.
Przy jakiej temperaturze wam się włącza wiatrak chłodnicy? bo mi przy ok 97*C.
Jaką temperaturę wam trzyma na trasie? mi ok 90-92*C i gdy tylko stanę momentalnie rośnie do ok 95-98*C, gdy ruszę tak samo szybko spada.

U mnie jest tak:
Po nocy szybko się nagrzewa, dojdzie do 92* i rura/chłodnica szybko się nagrzewa.
W trasie 92* "przybite gwoździem". W mieście (korku) do 95* i zaczyna śmigać wentylator.

Czy pompka elektryczna działa cały czas - ta pod zbiorniczkiem?
Jaki termostat (producent) masz włożony - objawy mogą wskazywać na termostat i nie drożny układ.
Proponuję przepłukać solidnie układ i sprawdzić punkt otwarcia termostatu.

#17 OFFLINE   janusznysa

janusznysa
  • 9 postów
  • Dołączył: 26-02-2010
  • Skąd: Nysa

Napisany 02 marca 2010 - 16:31

Witam. Myślę, że rozwiązałem problem :) Okazało się, że zawór trójdrożny był pęknięty, gdy tylko woda podnosiła się ponad 90*C wrzucało mi z niego wodę. Mechanik powiedział, że przez to pęknięcie nie było dobrego ciśnienia w całym układzie chłodzenia i samochód się grzał. Do tego przepłukałem dwa raz cały układ jakimś środkiem który kupiłem na stacji benzynowej i problem znikł. W mieście trzyma temperaturę między 90-95*C przy 95*C włącza się wentylator, a nie jak wcześniej prawie przy 100*C. Mam nadzieję, że teraz wszystko będzie śmigać jak należy. Pozdrawiam.

#18 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 18 marca 2010 - 08:21

Mozecie polecić jakać pompę wody do 3.0?
SKF 228 zł
Ruville 149 zł
Graf 146 zł
Dolz 117 zł
Wiecie, ktora z nich ma metalowy wirnik i która była by najlepsza cena/jakość.
Podobno SKF się sypią?

#19 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 marca 2010 - 09:10

Odnosnie pompy wody skontaktuj sie z kolega KCZECH z naszego forum - kupowalem u niego w zeszlym roku - kosztowala ponizej 100 pln (dobra pompa wg jego polecenia).
Porade jak zmienic samemu znajdziesz w sprawdzonych poradach na forum.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#20 OFFLINE   Drift Monster

Drift Monster

    Swapy,budowa driftowozów.

  • 14 postów
  • Dołączył: 02-02-2013
  • Skąd: Kielce

Napisany 10 lutego 2013 - 22:32

Witam,a więc tak mieszkam w niemczech i tu kupiłem omege B 2.5 v6 manual z dziurawą chłodnica,dojechałem 40km do miejca zamieszkania temperatura max 100 stopni,zmieniłem chłodnice na druga,zalałem nowy płyn,odpał no i zonk samochód chwile popracował temperatura full górny wąż gorący i 75% chłodnicy też dolny wąż lodowaty i kawałek chłodnicy tez,dziś wywaliłem termostat z obudowy bo chciałem sprawdzić czy to jego wina,ale niestety odpaliłem auto po całym zabiegu silniczek ładnie cyka pare minut temperatura stoi na samym dole a tu nagle 90 stopni 100 i idzie w góre,zgasiłem auto węże zimne chłodnica też,odkręciłem korek wywaliło płyn,

co to może być czy chłodnica która zamontowałem może być zapchana czy bardziej pompa wody padła.