Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Omega B FL 3.0 V6 problem z obrotami


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 02 maja 2015 - 22:07

Witam wszystkich:)
Pacjent: Omega B FL 1999r 3.0V6, swapowany manual,kolo dwumasowe
Objawy: miot,rzuca,kuleje na jałowych,jak jest na "ssaniu" jest w miare okej-tylko czuć paliwo, wraz ze wzrostem temperatury i ustabilizowania się obrotów silnik zaczyna coraz bardziej wibrowac,w kabinie slychac jakby jakies cykanie przy przyspieszaniu do ok 2500 obrotow- potem jest to nie slyszalne,podpobnie podczas schodzenia z obrotow-cykanie jest nieslyszalne-dzwiek o stalej czestotliwosci


Leczenie:
-Opel scanner- sonda2 wydawala byc sie "lekko ospala"-zamiana miejscami, zamiana na sondy z omegi b V6- bez zmian
TPS ma wartosc 0.74- skorygowalem do 0.55- na "ssaniu" nie ma juz wysokich obrotow,ale dalej kuleje na jalowych
-zaplon- nowe swiece 4-ele,przewody-wszystko firmy bosch, podmieniona cewka/cewka sprawdzona wg porady i wszystkie wartosci sa identyczne
-powyzsze objawy pojawily sie jeszcze gdy auto bylo w automacie,z racji ze automat juz i tak slabo dzialal-no i zamulal to auto(teraz tego zaluje) zmienilem na manualna skrzynie - kolatanie silnika dalej wystepuje,
-rozrzad- myslalem ze to wina rozrzadu- wymienilem osobiscie rozrzad bo stary byl juz i tak w kiepskim stanie:
Dodany obrazek
-oczywiscie brak błędów
-kolektor dolotwy zdejmowalem juz kilkukrotnie- podcisnienia sa okej uszczelki rowniez
-wtryski- zamienione na wtryski z calibry V6- takie mialem pod reka-bez zmian
No i tutaj sie wykladam- nie wiem za co sie teraz zabrac- zrzucac kolektory wydechowe w nadzieji ze maja gdzies pekniecia?ogladalem od spodu z gory-nigdzie nie ma ciemniejszych miejsc dajacych znak ze jest gdzies dziura. Jakies pomysly?

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 03 maja 2015 - 09:16

nie no faktycznie,ten rozrzad to kiepski stan :F

#3 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2015 - 09:24

może warto by sie pokusić o podmiane ecu

#4 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 03 maja 2015 - 11:07

może warto by sie pokusić o podmiane ecu

o tym jeszcze nie myslalem, co wtedy z immo?

#5 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2015 - 09:45

U kumpla był taki sam dźwięk i był pęknięty kolektor wydechowy, zaś u innego kumpla była wydmuchana uszczelka pod kolektorem. Te 2 rzeczy masz do sprawdzenia na aucie tego nie zobaczysz po ściągnięciu wszystko ładnie widać.

#6 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 07 maja 2015 - 18:31

od samego początku mam takie podejrzenie-sprawdze to

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2015 - 21:45

Jeżeli właśnie sonda jest z lekka ospała to nie koniecznie musi być jej wina a właśnie układu wydechowego. Cykanie słychać gdzieś w dolnej okolicy EGR'u.

Druga kwestia jest taka, że nie potrzebnie kupowałeś świece 4-elektrodowe, spokojnie by wystarczyły 2 elektrody NGK BKR5EK. Nie masz DIS'ów, zaś kable WN, pomimo silnika 3.2.

Nigdy nie widziałem na oczy tak agonalnego stanu rozrządu. Przynajmniej tego co się znajduje pod samą obudową.

#8 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 11 maja 2015 - 07:58

Jeżeli właśnie sonda jest z lekka ospała to nie koniecznie musi być jej wina a właśnie układu wydechowego. Cykanie słychać gdzieś w dolnej okolicy EGR'u.

Druga kwestia jest taka, że nie potrzebnie kupowałeś świece 4-elektrodowe, spokojnie by wystarczyły 2 elektrody NGK BKR5EK. Nie masz DIS'ów, zaś kable WN, pomimo silnika 3.2.

Nigdy nie widziałem na oczy tak agonalnego stanu rozrządu. Przynajmniej tego co się znajduje pod samą obudową.

Też wcześniej nie widziałem rozrządu w takim stanie,ale mam pasek z astry w któym z 10 zębów paska zostało wyrwanych a jego grubość to ok 8mm- auto jeździło normalnie:)

#9 OFFLINE   Tomek 88

Tomek 88
  • 7 postów
  • Dołączył: 18-03-2015
  • Skąd: Elbląg

Napisany 21 maja 2015 - 21:20

Wg mnie to uszczelka pod kolektorem a wibracje w kabinie poduszka pod silnikiem?

#10 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 30 maja 2015 - 14:55

nieaktualne

#11 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 05 czerwca 2015 - 19:14

W końcu wymieniłem kolektory z poprawnymi uszczelkami:) brak poprawy
Test na obecność CO2 w ukladzie- brak co2.
Powoli kończą mi się pomysły, wyczyscic odmę? Ma to jakiś wpływ na kulture jałowego biegu?
Sonda os1 wydaje się być ospała[EDYCJA-po zamianie sond dalej sygnały wyglądają podobnie-dopiero od lekkiego przygazowania sonda coś wskazuje]- czy tomoże być powodem beznadziejnych obrotów jałowych?
Fotki z opel scannera:
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

#12 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 lipca 2016 - 09:01

Odświeżę kotleta ,udało się ten problem rozwiązać ???



#13 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 13 sierpnia 2016 - 23:39

Nauczyłem się z tym żyć,brak pomysłów a silnika wymieniać nie będę



#14 OFFLINE   Kokosek

Kokosek
  • 13 postów
  • Dołączył: 05-05-2016
  • Skąd: Łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 sierpnia 2016 - 00:24

Rozrząd napewno dobrze ustawiony bo sam wymieniał es tak? Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

#15 OFFLINE   eboo

eboo
  • 18 postów
  • Dołączył: 29-07-2013

Napisany 20 sierpnia 2016 - 12:34

Wydaje mi sie że tak,aczkolwiek nie używałem czujnika zegarowego więc jest ustawiony na znaki,nie mogłem już czekać z montażem lpg, od tego czasu wyleciał egr,zamontowane pokrywy aluminiowe,wymienione usczelki w kolektorze dolotowym, sprawdzone podcisnienia, silnik nie pali płynów,kompresja rozbiegana o max 0.5 pomiędzy głowicami(w b która ostatnio sprzedawałem była większa rozbieznośc a silnik chodził równo ja stół). W programach do diagnostyki vag mozna sprawdzić opóźnienie w stopniach pomiędzy syngałami z czujnika wału i wałków rozrzadu szkoda że tego nie da się sprawdzić w omedze:)