Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie mogę ruszyć*z miejsca (czasami)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   toaspzoo

toaspzoo
  • 0 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 27 kwietnia 2015 - 14:07

Witam. Ostatnio nasila się problem z autem, który czasem wcześniej się pojawiał.
Przy ruszaniu z pierwszego biegu (nieważne czy na rozgrzanym silniku czy nie) czasami (1 na ok. 20 ruszeń) silnik zaczyna przygasać, stukotać i właściwie nie mogę puścić do końca sprzęgła bo mi na 100% zgaśnie. Pomaga wysprzęglenie, wrzucenie na luz i potem na 1 lub 2. Samo wysprzęglenie nic nie daje.
Wydaje mi się, że sprzęgło jest raczej dobre, bo się nie ślizga, bierze od połowy normalnie. Jakiś doktor na sali wie, co jest mojemu autu? :(

Vectra B z silnikiem takim jak w omci x20xev bez gazu

#2 OFFLINE   Kurtz

Kurtz
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 kwietnia 2015 - 14:26

Jakiś doktor na sali wie, co jest mojemu autu? :(


Nie opuszczony ręczny:D:D:D:D:D:D
A tak na poważnie. Napewno sprzęgło albo skrzynka, skrzynka mniej prawdopdobna bo pewnie by Ci mega chrobotało w środku albo coś. Ja bym obstawiał na sprzęgiełko. Mógł Ci nawet paść simering na wale i papra Ci po sprzęgle olejem ale tu objaw by był jakbyś miał ślizgające sprzęgło. Wysprzęgla Ci do końca?

#3 OFFLINE   toaspzoo

toaspzoo
  • 0 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 27 kwietnia 2015 - 15:47

Ręczny opuszczony :D
Normalnie wysprzęgla mi do końca, a zaczyna łapać od połowy – nigdy się*nie ślizgało.
Tutaj objawy właśnie są jakbym próbował ruszyć kilkutonową przyczepę a silnik nie wydalał

#4 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1 240 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 kwietnia 2015 - 15:48

a moze szczeki od recznego chytaja? lub linki?

#5 OFFLINE   toaspzoo

toaspzoo
  • 0 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 28 kwietnia 2015 - 20:28

Ręczny regulowałem jakiś*miesiąc temu, a to nie dzieje się po opuszczeniu / użyciu ręcznego więc to niestety odpada :(

#6 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 kwietnia 2015 - 21:09

Obstawiam, że skrzynia coś niedomaga i zamiast 1 wrzuca 3-5, skoro ponowne wbicie biegu pomaga.

#7 OFFLINE   toaspzoo

toaspzoo
  • 0 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 28 kwietnia 2015 - 22:33

A o tym nie pomyślałem :p Jakieś domysły, co dokładniej wewnątrz może padać?
Spróbuję sobie jutro ruszyć*z 3 biegu i piątego i zobaczę, czy efekt będzie podobny

#8 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 29 kwietnia 2015 - 22:25

A o tym nie pomyślałem :p Jakieś domysły, co dokładniej wewnątrz może padać?
Spróbuję sobie jutro ruszyć*z 3 biegu i piątego i zobaczę, czy efekt będzie podobny


We Vectrze jest plastikowa kostka wybieraka na skrzyni sprawdź, czy ona lub bolec który ja trzyma nie ma luzów.

#9 OFFLINE   Kurtz

Kurtz
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 kwietnia 2015 - 05:08

Noo kolega xax3 ma rację. Mi też czasem wskoczy 3 zamiast zamiast 1 ale to raczej tylko wtedy jak na szybko wrzucam i to raczej będzie wina niż skrzyni. Jak Ci się tak zrobi że nie będziesz mógł ruszyć to popatrz jak jest lewarek ustawiony i jak ponownie wbijesz bieg tak że już ruszysz to zobacz czy lewarek nie jest wtedy bardziej "do Ciebie", bo wbite 3 gołym okiem będzie widać:) Jaką masz skrzynkę? Pooglądaj wszystko dokładnie od lewarka do skrzyni czy nie ma pęknięć luzów itd.

PS. Z tym ręcznym nie bądź taki pewny, ja jak przekładałem silnik to furmana stała z tydzień na ręcznym. Po skończeniu prac ucieszony wsiadam i chcę jechać a tu buba, auto tak słabe że uciągnąć się nie chciało chociaż brecha opuszczona. Myślę ja pierdziu nowy silnik skończony albo źle złożyłem. Okazało się że ręczny nie puścił na jednym kole i musiałem bęben zdejmować. W zimie też miałem tak że coś mi chyba przymarzało bo jak zaciągnąłem ręczny to też nie raz dopiero jak ruszyłem to słyszałem jak ręczny puścił a nie po opuszczeniu wajchy.

#10 OFFLINE   toaspzoo

toaspzoo
  • 0 postów
  • Dołączył: 25-01-2015

Napisany 30 kwietnia 2015 - 09:15

Skrzynka to f23 – na linki. Wczoraj podregulowałem trochę*biegi, ale mam ogromny (moim zdaniem) luz na tej gałce – chyba się*zajechał ślizgacz teflonowy… Myślałem, żeby włożyć*tam jakiś oring, ale za cholerę nie mogę wyjąć tego plastiku trzymającego całość*do kupy (czarny, okrągły z trzeba wpuszczonymi na dół zaczepami). Na szczęście pęknięć się*żadnych nie dopatrzyłem.

Ręczny wykluczyłem, bo nie zdarzyło mi się*to jeszcze nigdy bezpośrednio po jego użyciu.

Zapomniałem wspomnieć*jeszcze o jednej rzeczy a mianowicie najczęściej zjawisko wbijania (3) biegu występuje po zmianie z wstecznego (u mnie jest to pozycja skrajnie prawy–dół).