Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Rear mount turbocharged - turbina montowana na końcu wydechu?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2015 - 15:01

Ktoś miał do czynienia z takim turbo? Popularne w USA,
np tutaj filmik

Generalnie ciekawa sprawa, straty pewnie spore w porównaniu do turba pod maską, ale jednak, patrząc ze silniki ponad 3.0 chyba nie aż tak głupie.
http://ststurbo.com

literówka w tytule ;p mount ma być ;p

#2 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2015 - 15:42

turbo dziura to tam fajna musi być..
z chłodzeniem turbiny też hardcore.

jak dla mnie turbo powinno być w komorze zeby móc sie nim chwalić a nie schylac jak u tłumikarza iiii
żeby wirnik zabić po przejazdzce jesienią ;)

#3 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 kwietnia 2015 - 18:41

turbo powinno być w komorze zeby móc sie nim chwalić


ja myslalem,ze turbo ma dac efekt,a nie wygladac :hmmm:

#4 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2015 - 19:32

Nie montowalem suszarki ale patrząc na części:

Montaż łatwiejszy bo nie trzeba wyciągać połowy silnika.
Teoretycznie nie potrzeba coolera bo rury tloczące powietrze są długie pod autem, z resztą turbina nie powinna aż tak grzać jak pod maską.
Jakby to czymś zabudowac pogoda nie byłaby problemem.

Turbodziura na pewno nie mala, jednak coś musi dawać skoro jest dość popularne w USA.

#5 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 23:05

Turbodziura na pewno nie mala, jednak coś musi dawać skoro jest dość popularne w USA.

Jak samochód ma te trzysta paredziesiąt lub więcej koni, to efekt dziury jest na pewno mniejszy niż przy marnych dwustu.

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 kwietnia 2015 - 00:08

Już sobie wyobrażam przewody od spływu i od zasilenia oleju.

#7 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 kwietnia 2015 - 07:27

Nie montowalem suszarki ale patrząc na części:

Montaż łatwiejszy bo nie trzeba wyciągać połowy silnika.
Teoretycznie nie potrzeba coolera bo rury tloczące powietrze są długie pod autem, z resztą turbina nie powinna aż tak grzać jak pod maską.
Jakby to czymś zabudowac pogoda nie byłaby problemem.

Turbodziura na pewno nie mala, jednak coś musi dawać skoro jest dość popularne w USA.


Zwróc uwagę na temperaturę wydechu i okolic po kilku minutowej jeździe - z jakiegoś powodu montuje się osłony termiczne na spodzie auta

#8 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2015 - 07:31

Weź pod uwagę również to, że tam na tył montuje się ogromne turbiny, aby zmniejszyć lag. I to nie jest jak przy zwykłej koszt 1500zł

#9 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 kwietnia 2015 - 07:54

1500 to chyba za używaną, i to pod auto, które jest już dostosowane fabrycznie do turbiny. Montaż nowej do auta bez turbo, to koszt pewnie o 1 zero większy :)

#10 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 16 kwietnia 2015 - 08:59

Ktoś miał do czynienia z takim turbo? Popularne w USA,
np tutaj filmik

Generalnie ciekawa sprawa, straty pewnie spore w porównaniu do turba pod maską, ale jednak, patrząc ze silniki ponad 3.0 chyba nie aż tak głupie.
http://ststurbo.com

literówka w tytule ;p mount ma być ;p


:hmmm:
fajna alternatywa :)
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#11 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 kwietnia 2015 - 09:25

Ulter Ty bys musial miec dwie na tyle :)

#12 OFFLINE   industra

industra
  • 221 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 kwietnia 2015 - 12:57

Zwróc uwagę na temperaturę wydechu i okolic po kilku minutowej jeździe - z jakiegoś powodu montuje się osłony termiczne na spodzie auta


powinno być trochę chłodniej niż pod maską, jeśli o to Ci chodzi

#13 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2015 - 18:13

1500 to chyba za używaną, i to pod auto, które jest już dostosowane fabrycznie do turbiny. Montaż nowej do auta bez turbo, to koszt pewnie o 1 zero większy :)


Piszę o samej turbinie i w dodatku jakimś chinczyku. Za przerobienie swojej zapłaciłem 1600 zł;)

#14 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:16

Za przerobienie swojej zapłaciłem 1600 zł

a co robiłeś i gdzie?

#15 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:19

Roztoczenie muszli, większe zimne koło ;)

#16 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 kwietnia 2015 - 20:43

jak efekty?