Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Remont głowic 2.5 v6 czy wymiana silnika?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
36 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 14 kwietnia 2015 - 11:26

Witam,
prosze o porade lub pomoc w wyborze lepszej opcji.
To moja pierwsza omega z silnikiem 2.5 v6. Miesiąc temu wymieniałem silnik na używany, i niestety stała sie katastrofa po 2kkm wciągneło mi gumową osłone rozrządu(prędkosc obrotowa silnika około 1000).
W tym momencie posiadam jeszcze stary silnik który dmuchał przez uszczelke na zewnątrz i na cylinder.
1.Bardziej opłacalne będzie szukać kolejnego silnika? (jeżeli tak to gdzie, i kto na dolnym ślasku w okolicach bolesławca mogłby podjąć sie wymiany)
2.Czy bardziej opłacalny będzie remont góry? Tj. stare głowice do kompletnego remontu i montujemy do aktualnego silnika? Jeżeli tak, to kogo polecacie z mojej okolicy kto podjąłby sie takiego remontu. Lub gdzie szukać szczegółowego manuala co i jak po kolei? (posiadam narzędzia i minimalną pomoc mechanika jednak facynata innej marki)
Pozdrawiam czekam na odpowiedz.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 kwietnia 2015 - 20:45

Rób głowicę.

Kupisz kolejny silnik i znów Ci UPG wystrzeli. Znam takie przypadki niestety, że po przekładce i po paru, parunastu km uszczelka wyskoczyła. Trzeba zdjąć głowicę i zobaczyć też jak tłoki wyglądają. Są aluminiowe i trzeba je dobrze obejrzeć czy nie ma pęknieć i czy sworznie tłoków nie mają luzu. Dopiero można podjąć konkretną decyzję. Planowanie głowicy to koszt od 50 do 120 zł/głowica, zależy gdzie i jak. Uszczelki do 2.5 są po 50 zł elringa, śruby w ostateczności można zostawić stare.

Kiedyś udało mi się złożyć głowicę przez telefon także jestem w stanie Ci pomóc mobilnie :p

#3 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 14 kwietnia 2015 - 21:19

Dzięki za odzew w temacie.
W piątek bede miał trochę czasu zeby sciągnać Omcie na warsztat. Ściągne góre, ewentualnie zrobie foto niepokojących mnie rzeczy(uszkodzeń) i będziemy radzić dalej.
Sam osobiście też jestem za remontem góry z poskladaniem na nowym rozrządzie i byciem pewnym kolejnych km w trasie, jednak w watpliwosci wprowadziły mnie rady osób ze silniki V po mieleniu zaworów nie maja juz prawa chodzić dobrze.

2.Jeszcze osobna sprawa: w aktualnym silniku zawór klepał(odgłos podobny do poczciwych maluchów,to był urok silnika kupionego w ciemno ) w miare rośniecia obrotów i tylko pod obciążeniem.
Natomiast stary silnik z wydmuchaną UPG (płyn walila na zewnątrz, na cylinder bo spaliny słodkie, no i masło pod korkiem) zrobił jakies 1,5kkm, no i po tych ciężkich km zawory zaczęły cykać delikatnie ale symfonią w zasadzie wszystkie podobnie.
Chciałbym tamte głowice uratować prędzej, niz te zasadzie juz niepewne. Czy dobrym tokiem myślenia ide?

3.Budżet mam skromny do 1,2tys max, jaki rozrząd jest godny polecenia? AD Polska oferuje rozrząd INA za 450zł czy to dobra cena? Czy warto?

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 kwietnia 2015 - 23:39

jednak w watpliwosci wprowadziły mnie rady osób ze silniki V po mieleniu zaworów nie maja juz prawa chodzić dobrze.


1. Niestety musisz zmienić doradców.

2. Głowic po kolizji nie ratuj. Tam jest większa robota aniżeli samo planowanie w przypadku starych głowic. Wyjmij ze wszystkich 4 głowic szklanki i wybierz 24 najlepsze. Inna opcja to kupno szklanek nowych INA po 20 zł sztuka. Od 2.0 silnika też pasują.

3. Rozrząd należy dobrać po numerach silnika. Znajduje się na bloku w okolicach filtra paliwa. Będziesz miał napis X25XE i numerki. Ogólnie cena dobra. Może być tak, że w pudełku INA przyjdzie SKF to się tym nie przejmuj. Jednak polecałbym pasek contitecha, od dayco z daleko.

#5 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 08:48

Miesiąc temu wymieniałem silnik na używany, i niestety stała sie katastrofa po 2kkm wciągneło mi gumową osłone rozrządu

Mati,
Mojemu kumplowi wciagneło tę gume ale nic sie nie stało :D ze tak sie odezwe w temacie

#6 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 15 kwietnia 2015 - 10:37

Mati,
Mojemu kumplowi wciagneło tę gume ale nic sie nie stało :D ze tak sie odezwe w temacie


U mnie był strzał zaczęło cos chrobotać/tłuc auto zgasło gdy juz sie toczyło..
Było to późną noca 20 metrów od domu nie wiele myśląc próbowałem odpalić jeszcze..
Dnia kolejnego okazało się ze wciągnęło własnie ta uszczelke i poszarpało na drobny mak, przy próbach kręcenia słychać jak rozrusznik zazębia nawet paski się kręca od osprzętu i od rozrządu.Silnik kręci jednak reakcji brak na cokolwiek.. żadnego stuku, zero reakcji, jedynie słysze rozrusznik. W piątek będe rozbierał ustalimy czy to na 100% przeskoczył rozrząd, wtedy będe wiedział z czym mam do czynienia i ustale plan działania ;)
Zbierąc informacje i szukając możliwosci diagnozowania na co jeszcze zwrócić mam uwagę?

#7 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 13:35

Zbierąc informacje i szukając możliwosci diagnozowania na co jeszcze zwrócić mam uwagę?

czy już powinieneś dzwonic po Providenta czy dopiero za dwa dni :tak:

#8 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 15 kwietnia 2015 - 14:02

czy już powinieneś dzwonic po Providenta czy dopiero za dwa dni :tak:


Jak mam to odebrać :pokoj::pokoj:

#9 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 14:43

Jak mam to odebrać

żebyś gromadził kasę

#10 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 15 kwietnia 2015 - 18:17

żebyś gromadził kasę


Rozumiem ze to uszczypliwosc?
Zamierzam zmieścić sie w określonym budżecie. Po oględzinach albo robimy górę albo drugi silnik. Ewentualnie szukamy nowego auta jeżeli nie znajde pomocy w poskladaniu.

#11 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2015 - 18:45

Rozumiem ze to uszczypliwosc?

O to pytaj digiego.

#12 OFFLINE   MatiMatiz

MatiMatiz
  • 10 postów
  • Dołączył: 27-01-2015

Napisany 21 kwietnia 2015 - 18:11

Głowice ze starego mototru przygotowane do remontu.
Do motoru w aucie powoli sukcesywnie sie dostaje, planuje jutro to rozebrac.

Pytania:
1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?
2. Ktoś może podeśle linka manual z którym taka operacje przeprowadzał.
Znalazłem na temat rozrządu oraz momentów dokręcania:

http://forum.omegakl...ead.php?t=16312
http://images.omegao...gineRebuild.pdf (niestety angielskiego nie znam ale przejrzyste to dość jest)

Nie wiem jak ustawić wałki, jak tłoki maja byc ustawione, nie wiem też jak to ma byc poskładane tzn przedewszystkim rozrząd żeby to chodziło, nie mogę takich informacji znaleść. Proszę o jakieś linki ;)
Pozdrawiam

#13 OFFLINE   motyl81

motyl81

    X30XE

  • 232 postów
  • Dołączył: 02-07-2012
  • Skąd: Łódż
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 kwietnia 2015 - 15:55

Głowice ze starego mototru przygotowane do remontu.
Do motoru w aucie powoli sukcesywnie sie dostaje, planuje jutro to rozebrac.

Pytania:
1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?
2. Ktoś może podeśle linka manual z którym taka operacje przeprowadzał.
Znalazłem na temat rozrządu oraz momentów dokręcania:

http://forum.omegakl...ead.php?t=16312
http://images.omegao...gineRebuild.pdf (niestety angielskiego nie znam ale przejrzyste to dość jest)

Nie wiem jak ustawić wałki, jak tłoki maja byc ustawione, nie wiem też jak to ma byc poskładane tzn przedewszystkim rozrząd żeby to chodziło, nie mogę takich informacji znaleść. Proszę o jakieś linki ;)
Pozdrawiam


http://forum.omegakl...ead.php?t=16312

#14 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 kwietnia 2015 - 09:18

1. blok z omegi z 97 głowice z omci 98, na tym okresie występowały zmiany technologiczne teraz pytanko czym w takim razie kierować sie w wyborze rozrządu?


Możesz kupic rozrząd nowszego typu tylko musisz założyć całą obudowę rozrządu z tego rocznika bo podstawka nie podejdzie.

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 kwietnia 2015 - 17:15

Tu nie chodzi o samą obudowę.

Inne miejsca montażowe są podstawy rolek, od prowadzącej i napinacza. Będzie pasek za blisko drugiego koła zębatego.

#16 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 kwietnia 2015 - 20:08

Jestes pewny? Ja mam rozrząd zalozony od 3.0 2000r. do 3.2 i bangla....

#17 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 kwietnia 2015 - 20:19

Tylko jak długo .... :D

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 kwietnia 2015 - 20:48

Aż się pasek przetrze :D

#19 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 kwietnia 2015 - 21:04

Nie straszcie mnie :) Rozmawiałem z Warsem przed montażem i mówił że będzie ok:) Z Tobą Alley chyba też rozmawiałem i z etgo co pamiętam mówiłeś że nie wiesz.... Zaglądałem do paska 2-3 tygodnie temu i ani śladu wydarcia czy czegokolwiek....

#20 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 24 kwietnia 2015 - 22:06

Nie straszcie mnie :) ... Zaglądałem do paska 2-3 tygodnie temu i ani śladu wydarcia czy czegokolwiek....

Którędy tam zaglądasz, jak dużo gratów wywalasz do tej kontroli ? ?