Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] pompa wtryskowa 2.2 dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   adaskoam

adaskoam
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-02-2011

Napisany 09 kwietnia 2015 - 20:59

witam,

proszę o poradę: czy pompa wtryskowa z vectry b 2.2 dti będzie pasowała do do omegi b fl 2.2 dti ? numer pompy jest ten sam, 0470504016.

#2 OFFLINE   Wnk420

Wnk420
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-04-2015

Napisany 12 kwietnia 2015 - 15:27

Przecież to jest ten sam silnik. To co ma nie pasować...


Tylko przekombinuj czy to ma sens. Czasem lepiej starą ozywić niż kupywać niepewną

#3 OFFLINE   adaskoam

adaskoam
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-02-2011

Napisany 28 kwietnia 2015 - 09:52

no właśnie moja była już raz ożywiona i padła po 3 dniach :/ n

#4 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 28 kwietnia 2015 - 13:43

Wymienili co raptem tranzystorek za 3 zł na mocniejszy, ale jak mechanika pompy przytarta to sie po chwili spalił znowu. Trzeba zrobić pełną regenerację pompy. Ja swoją po wielkich perypetiach robiłem w diesel technika w Lublinie i działa do dziś. Koszt w okolicach 1800PLn, ale za to masz pełną regenerację mechaniczną, nową elektronikę pompy i kalibracje na specjalnym stole. Nie oddawaj do jakichś partaczy bo będziesz mial jak ja - piuerwsza naprawa w electric-service w Rumii, zagarnęli prawie 2k i nie zrobili prawie nic...

#5 OFFLINE   adaskoam

adaskoam
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-02-2011

Napisany 07 maja 2015 - 12:05

trochę na tą omcię już mi ręce opadają, jakiś felerny egzemplarz mi się trafił. Wymieniłem silnik bo padł, teraz ta pompa. Miałem już dwie omy w benzynie i nie miałem problemów a ten diesel to porażka.
Mój mechanik doradził żeby wymienić tą pompę i do ropy dodawać mixol wtedy nie będzie problemów. Nie wiem ile w tym ma racji ale ja już po naprawie wystawiam ją do sprzedania. Kupię następną ale w benzynie :/

#6 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 07 maja 2015 - 12:28

trochę na tą omcię już mi ręce opadają, jakiś felerny egzemplarz mi się trafił. Wymieniłem silnik bo padł, teraz ta pompa. Miałem już dwie omy w benzynie i nie miałem problemów a ten diesel to porażka.
Mój mechanik doradził żeby wymienić tą pompę i do ropy dodawać mixol wtedy nie będzie problemów. Nie wiem ile w tym ma racji ale ja już po naprawie wystawiam ją do sprzedania. Kupię następną ale w benzynie :/


Kolego to aż straszny ten silnik/osprzęt ? A Ja się przymierzałem do omy z tym motorem ?

#7 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 07 maja 2015 - 12:40

straszny ten silnik/osprzęt ?


Jak każdy "klekot", kiedy się zużyje;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#8 OFFLINE   adaskoam

adaskoam
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-02-2011

Napisany 07 maja 2015 - 17:33

nie oceniam czy każdy silnik 2.2 dti jest padłem tylko konkretnie swój:) może po wymianie tej pompy będzie już ok. Jednak wpakowałem w to auto tyle że mógłbym spokojnie kupić za to drugą omę :) dlatego mam już jej dość i będę ją po naprawie sprzedawał:/

#9 OFFLINE   sagajev85

sagajev85
  • 10 postów
  • Dołączył: 20-04-2015

Napisany 27 maja 2015 - 20:30

I słusznie moja też ostatnio wywaliła P1220 i niestety pompa do regeneracji ale nie wiem sam czy będę to wogóle robić.... Bo mam jeszcze wysprzęglik do wymiany to z 2500 lekko sie zakręci. Nom z pompami nikt mi nie powie że są świetne bo znajomi walą to swoich szmelcvagenów opał i latają a człowiek leje na stacja i d*pa. No wcześniej miałem b4 w TD i fakt faktem pompa mi ciekła ale sam se zrobiłem (za uszczelki dałem 50zł) a tu w pompę wpakuję tyle za ile pasek poszedł ehhh. A znają może koledzy jakiś sensowny warsztat od pomp wtryskowych w okolicach Zielonej Góry?

#10 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 czerwca 2015 - 22:18

Niestety większość omeg ma po 400k przebiegu tyle że jak wjeżdżały do PL to cudownie młodniały do 180k - 220k przebiegu,Te silniki nie psują się przy 230k tylko koło 400k a że koszty naprawy diesla są większe a wartość naszych wspaniałych klusek praktycznie spadła do 0 to już druga sprawa,Ja regenerowałem pompe i ogólnie dużo kasy wpakowałem w auto ale teraz tylko zaglądam pod maske raz w miesiącu sprawdzić stan płynów.Zasada jak dbasz tak masz w tych limuzynach jest bardzo na miejscu bo układ paliwowy w tych silnikach jest niestety bardzo czuły i trzeba o niego bardziej dbać niż w innych,Ten silnik też pojedzie na opale bo sam jeździłem do niedawna,tyle że trzeba co jakiś czas dolać uszlachetniacza:)

#11 OFFLINE   sagajev85

sagajev85
  • 10 postów
  • Dołączył: 20-04-2015

Napisany 07 czerwca 2015 - 20:58

Nom moja już stoi u mechanika... szczęście w nieszczęściu z tą pompą bo przy okazji wyszło że łańcuch rozrządu jest zaj... wyciągnięty i mógł przeskoczyć jakby cos z rozrządem strzeliło to oma napewno w pokrzywy by poszła....
A i koleś od pomp poleca dolewkę oleju (może nie mixol) mieszanka tak 1/250 - 1/300. I jeszcze tak na marginesie przestawiacz kąta wtrysku czy coś w ten deseń był tak zaj... ze śrubokretem i młotkiem nie szło ruszyć. Masakra heh

#12 OFFLINE   adaskoam

adaskoam
  • 5 postów
  • Dołączył: 10-02-2011

Napisany 08 czerwca 2015 - 14:33

Moja już ożywiona ponownie. Na razie się cieszę przyjemnością jazdy :D
Mój mechanik jak pisałem wcześniej też kazał dolewać olej, konkretnie mixol leję. Mam nadzieję że to coś pomoże i pompa nie poleci teraz za szybko

#13 OFFLINE   sagajev85

sagajev85
  • 10 postów
  • Dołączył: 20-04-2015

Napisany 09 czerwca 2015 - 22:06

Nom moja też smiga 1650zł rok gwarancji + wym filtra paliwa + wym łańcucha rozrządu + wym wezyków przelewowych + czyszczenie EGRa kolektora ssącego itd jak coś to mam kontakt do gościa z Zielonej góry facet wysyła pompy i regeneruje może tez samo montować.

#14 OFFLINE   Pirania

Pirania
  • 93 postów
  • Dołączył: 11-07-2011
  • Skąd: Warszawa, Gocławek
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 października 2016 - 11:35

Witam kolegów.

No i dopadła mnie awaria pompy.

Podjeżdżam na stację do tankowania i po zapłaceniu nie mogę odpalić samochodu. :(  Check engine gaśnie normalnie po zapłonie ale zapala po ok 5s kręcenia rozrusznikiem przy próbie uruchomienia silnika. Koleżka ściąga mnie do warsztatu, rozmawiamy, mechanik wkłada klucz do stacyjki, kręci i bryka bez zająknięcia odpala. Czas od wyłączenia silnika do ponownego odpalenia, ok 2h. Na miejscu podpinam OS - błąd p1345 - uszkodzenie pompy wtryskowej. Jeszcze krótka rozmowa z kol. Beast i diagnoza: pompa skończona, a odpala bo ostygła. Mechanika pompy przytarta. Jeszcze tego samego dnia wymieniam filtr paliwa, łudząc się że może coś pomoże ale nic z tego. Problem się powtarza a auto może odmówić posługi w każdej chwili.

Oczywiście telefon do Diesel Technika w Warszawie, uzgadniamy warsztat, który zajmie się wyjęciem i włożeniem pompy oraz zamówienie pompy zregenerowanej (znajomy mechanik nie chce się podjąć operacji na tym silniku, zresztą frontere z tym silnikiem po awarii rozrządu odesłał do profesjonalisty.....do Beasta). Warsztat wyjmuje pompę odczytuje numer z tabliczki, końcówka 009, taką zamawia i taką dostarcza Diesel Technika.

Po zamontowaniu nowej pompy I tu niespodzianka, auto nie odpala i wywala błędy p1651 i 1631 :?  . Oczywiście warsztat konsultuje się z Diesel Technika i po aplikacjach Bosch ustalają, że w mojej B Fl powinna być pompa z końcówką 016. Jeszcze telefon do przyjaciela (Beast), przesyłam do niego mój nr VIN i Best potwierdza, że w mojej omedze powinna być pompa 016, a na pompie 009 auto nie zapali. W Diesel Technika serwisanci sprawdzają elektronikę mojej starej pompy i pokazuje im 016 - wniosek korpus mojej pompy 009, a elektronika od 016.  

No cóż, wciągam gila i ponownie wymiana pompy.

Dzięki uprzejmości i zrozumienia tematu przez Diesel Technika, dosyłają prawidłowa pompę bez dodatkowych opłat, a moja i ich wcześniej dostarczona pojechała do Lublina.

Koszty: Pompa 1900 zł, wyjęcie i montaż pompy 600 zł X2 (podwójna operacja), Nie mam pretensji do warsztatu, bo niby dlaczego? Jeszcze doszły jakieś drobiazgi typu uszczelka pod "klawiaturą", wężyki przelewowe, trójniki.

Po odebraniu auta z warsztatu mechanik sugeruje, że jeszcze coś jest nie tak z dynamiką. Wiedziałem, że mam uszkodzoną przepływkę. Dostałem używaną wkładkę Boscha od Astry-sprawdziłem OS-em, super bangla :cool: .

Aktualnie samochód chodzi jak pszczoła,ciszej pracuje, super odpala, ciągnie jak potępieniec. Mój syn, zabiera mi auto i twierdzi, że teraz, jeszcze bardziej lubi Omegę :D

Przepraszam za nieco przydługi wywód ale na koniec muszę podziękować Wojtkowi i Maćkowi z DieselTechnika - polecam kontakt, bardzo pomogli, są wysokiej klasy fachowcami. Wykazali dużo zrozumienia i empatii, mimo że wyjeżdżali na targi. Widać, że nie tylko kasa jest ważna, .

Oczywiście serdecznie dziękuję koledze Beast, jest super że jesteś na forum i zawsze można liczyć na Twoją pomoc.

Pzdr Pirania


Edytowany przez Pirania, 29 października 2016 - 11:36.


#15 OFFLINE   simurgh

simurgh
  • 30 postów
  • Dołączył: 07-04-2016
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 października 2016 - 18:37

Kolego to aż straszny ten silnik/osprzęt ? A Ja się przymierzałem do omy z tym motorem ?

Nie mozna z góry zaznaczać że ten silnik jest cacy a tamten be.Mówimy o autach które mają po kilkanascie lat i wiekszosc była sciągana po taniości z zachodu,czesto z przebiegami po 400-500tys.Każda najlepsza konstrukcja po takiej eksploatacji ma prawo szwankować.Moja Kluska ma pod maską 2.2Dti,rzeczywiste 204tys na zegarach i chodzi jak marzenie.Zimna czy ciepła,odpala z półobrotu,oleju nie bierze,nie kopci i nie sprawia najmniejszego problemu.Kupując Diesla należy zachować podwójną czujność i porzadnie sprawdzić auto by potem nie pisać że silnik jest do doopy bo może sie okazac ze auto to ex taxi z Francji,ma nastukane 500k a ostatni własciciel lał opał,olej w silniku był spuszczony z Ursusa a jego syn uczył sie driftu na zimnym silniku pod Biedronką



#16 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 października 2016 - 19:46

dziwne że warsztat nie chciał zmienić pompy, samo ustawienie rozrządu jest prostsze niż w V6 :blink: