[OB & OBFL] Przy zmianie pozycji z "P" zapalają się kontrolki ABS i ESP
#1 OFFLINE
Napisany 03 kwietnia 2015 - 16:59
pacjent omega 2.5 DTI z 2002 roku w 5 biegowym automacie ( 5L40E )
Od 5 lat w jednych rękach i bez problemowym użytkowaniu.
Jednak od paru miesięcy (z początku sporadycznie, aktualnie coraz częściej) podczas uruchomienia auta i po przesunięciu wybieraka w pozycję "D" często zapalają się jednocześnie kontrolki ABS i ESP - zazwyczaj przy zapalaniu się tych kontrolek występuje coś w rodzaju blokady wybieraka - nie da się go przesunąć z pozycji "P" na inną, dopiero kilkukrotne przyciskanie pedałem hamulca spowalnia tą blokadę i spokojnie można zmienić pozycję (jakaś zapadka pod wybierakiem, która blokuje go do momentu wciśnięcia hamulca pomimo wciskania hamulca nie zawsze uwalnia wybierak, a przy wciskaniu hamulca słychać charakterystyczny dźwięk uwalniania wybieraka).
Skrzynia oczywiście podczas jazdy zachowuję się zupełnie naturalnie, bez szarpnięć, elegancko zmienia biegi, tryb sport, zima oraz ASB i ESP działa jak należy. Około 2 lata temu był wymieniany olej i czyszczony filtr skrzyni biegów. Skrzynia suchutka bez wycieków.
Omega podłączona pod Op-Com - zero błędów silnika, skrzyni, servotronica, itp.
Jedynie w tej pozycji mam coś takiego:
OP-COM - Okno odczytu KW2000> 2002|Omega-B|Podwozie|ABS-5.3/5.4 (+TC)
Łączna ilość kodów błędów: 1
C0131 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Nie występuje
Teraz zastanawiam się co to może być i gdzie szukać przyczyny?
#2 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2015 - 15:20
Tu coś masz. A jak nie pomoże to tu:
http://zmserwis.eu/pl/opel-abs
#3 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 09:08
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. U mnie nic się nie zapala ale jest problem z uwolnieniem wybieraka i tylko i wyłącznie przy uruchamianiu zimnego auta np rano. Słychać stukanie jakby przekaźnika gdzieś na desce lub pod nią. Dopóki nie odblokuje słychać jakby podwójne stukanie a jak już puści to pojedyncze stuknięcie... Przy każdym następnym odpaleniu auta tzn na ciepło wszystko jest ok. Skrzynia pracuje bezproblemowo podczas jazdy. Co to może być?
#4 OFFLINE
#5 OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2016 - 16:59
Dzisiaj przy okazji wymontowywania manetki wycieraczek zauważyłem że pod kolumną kierowniczą jest taka czarna kostka z miedzianym chyba trzpieniem w środku i to w niej tak stuka i ten trzpień się zapada przy zmianie położenia wybieraka z pozycji P na inną. Nic przy niej nie kombinowałem a sytuacja zmieniła się na taką że przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki da się zmienić pozycje wybieraka co wcześniej nie było możliwe. O co kaman?
#6 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2016 - 09:00
Widzę że nie tylko ja nie wiem w czym problem... Szkoda bo sytuacja sie pogarsza.Dzisiaj chyba z 15 min stałem zanim udało mi się odblokować skrzynię.
Elektromagnes blokujący wybierak.
Gdzie to ustrojstwo się znajduje dokładnie? Da się naprawić czy tylko wymiana?
#7 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2016 - 09:08
Pod mieszkiem od wybieraka, jak zdejmiesz skórkę maskującą, to naciśnij hamulec i zobaczysz ten elektromagnes jak będzie działał.. Można to wymienić, ewentualnie odgiąć taki haczyk co blokuje wybierak, zanim nie wymienisz.
Edytowany przez sypus, 30 kwietnia 2016 - 09:09.
#8 OFFLINE
Napisany 30 kwietnia 2016 - 11:13
Aaaaaha. Ok,dzięki za odpowiedź. Jest trochę wolnego to można się pobawić. Pozdrawiam.
#9 OFFLINE
Napisany 01 maja 2016 - 09:12
Zdjąłem wczoraj ten mieszek. Zauważyłem tam uzwojenie cewki i w niej przesuwający się trzpień który przesuwając się odchyla tą blaszkę blokującą wybierak. W sumie nie wyglądała ta cewka na element który da się wymienić. Raczej trwale była połączona z całą podstawą wybieraka i chyba ewentualnie cała ta podstawa do wymiany jak już ale mogę się mylić bo nie ćwiczyłem tematu. W każdym razie problem udało mi się zażegnać przez spryskanie ruchomych części czymś w rodzaju WD-40 bo ta blaszka chodzi jeszcze na takiej ośce. Prawdopodobnie skończyło się tam smarowanie i ciężko chodziło. Gęsty smar czy olej tam się nie sprawdzi bo w niskiej temperaturze zgęstnieje jeszcze bardziej i będzie stawiał za duży opór. Najlepiej kapnąć tam jakiś olej odporny na niskie temperatury i co jakiś czas sprawdzać czy to chodzi sobie bez oporów. Nie znam się specjalnie na elektryce ale możliwe że przez duże opory na tej ośce pali się ta mała cewka i potem trzeba leczyć problem wymianą. Może komuś przydadzą się te informacje.Pozdrawiam.
#10 OFFLINE
Napisany 01 maja 2016 - 10:31
#11 OFFLINE
Napisany 01 maja 2016 - 13:33
To nie było dokładnie W-40 tylko coś podobnego z właściwościami smarnymi:) Kumpel mechanik mi to podsunął ale nazwy nie widziałem. Zbyt zapaskudzony był ten pojemnik i podrapany.