Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Wymiary puchy MANTZEL


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marceloton16

Marceloton16
  • 47 postów
  • Dołączył: 08-02-2014
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 marca 2015 - 20:58

Witam potrzebuje wymiarów puchy, znalazłem na forum ale imageshack wygasł a drugie są w bardzo słabej jakości.
Z góry dzięki

#2 OFFLINE   FilipNigga

FilipNigga

    Jest Omega jest zabawa :D

  • 180 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Miłosław
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 marca 2015 - 23:00

proszę:
Dodany obrazek
Mama mi mówiła: "Ucz się, pracuj, zdobądź żonę.", tata na to: "Baw się chłopcze, jeszcze się urobisz po łokcie."

#3 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 29 marca 2015 - 16:14

Witam to są wymiary pod krótki kolektor tak ?

#4 OFFLINE   Pit_Diablo

Pit_Diablo
  • 660 postów
  • Dołączył: 22-10-2008
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 marca 2015 - 18:08

tak pod krótki

#5 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2015 - 17:15

Jak ktoś ma to niech jeszcze wrzuci pod długi. Bedzie wszystko w komplecie :)

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2015 - 17:24

Jak ktoś ma to niech jeszcze wrzuci pod długi.


nie było puchy Mantzel pod długi dolot

#7 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 marca 2015 - 20:08

Mantzla nie było ale jest trochę forumowiczów którzy robili puchy pod długi dolot w własnym zakresie i mogą się podzielić wymiarami.

#8 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 30 marca 2015 - 20:16

Mantzla nie było ale jest trochę forumowiczów którzy robili puchy pod długi dolot w własnym zakresie i mogą się podzielić wymiarami.


Widać, że ludzie lubią się cieszyć z efektu placebo. A może przyrodzenie rośnie w prost proporcjonalnie do rozmiaru "puchy" :D

#9 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 marca 2015 - 22:57

Mantzla nie było ale jest trochę forumowiczów którzy robili puchy pod długi dolot w własnym zakresie i mogą się podzielić wymiarami.


Zadaj sobie trochę trudu i poczytaj temat o mantzlu. Tam naprawde wszystko jest opisane. Także to jakich wymiarów powinna być pucha po ddługi dolot.

#10 OFFLINE   marcin85

marcin85
  • 117 postów
  • Dołączył: 22-12-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 marca 2015 - 11:02

Spędziłem 3 dni nad tym tematem Mantzel i albo już dawno wygasły linki albo było 100 offtopów, generalnie nie było podanych wymiarów dokładnych pod długi tylko teoretyzowanie że to jest różnica ok 1l pojemności i trzeba by zmniejszyć wymiary puchy, co po niektórzy zakładali na długi puchę od krótkiego potem przez kilkaset postów o izolacji puchy, jedni tak inni nie, później co po niektórzy zrezygnowali z izolacji na poczet wyglądu puszki, w całym temacie chyba był tylko jeden wykres execa ale miał jeszcze porobione inne rzeczy w silniku i nie wiadomo ile sama pucha dała i czy w ogóle coś dała, ludzie którzy jeździli z niż kilka lat temu zachwalali ze lepiej ciągnie silnik od dołu, a co poniektórzy zrezygnowali bo powiedzieli że nie widzą różnicy, ale może dlatego że już długo ją mają pod maską i się po prostu przyzwyczaili, jeszcze jedna kwestia wynikająca z tematu, wkładka czy stożek, przy puszcze stożek traci charakterystyczny dźwięk, ale zaizolowanie wszystkiego niby jeszcze trochę poprawia temperaturę powietrza na dolocie, ile to dało??tego też nikt nie stwierdził a było wielu co miało wkładać jakieś termometry przed wlotem później przed puszką w puszkę i wszędzie gdzie tylko się da ale konkretów brak, podsumowując i jest to tylko moje zdanie po przeczytaniu całego tematu, może do krótkiego w 2.5 jeszcze jest sens i bez izolacji, na długi lepiej odpuścić, ale podkreślam jest to tylko moje osobiste zdanie

#11 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 marca 2015 - 12:10

Przynajmniej ktoś przeczytał temat. :-)

Czyli:


skoro masz wymiary puszki pod krótki kolektor, to możesz sobie wyliczyć jej objętość. Tak?

Znasz już różnicę objętości pomiędzy krótkim a długim dolotem (ten jeden litr), to możesz na tej podstawie wyliczyć jaką puszka pod długi dolot powinna mieć objętość.

A jak już wyliczysz sobie objętość to dostosowanie wymiarów do objętości to już pikuś. Pan pikuś. :-)

Aha.

Przed założeniem puszki pojedź na hamownię i sprawdź osiągi swojego auta.
Po założeniu zrób to ponownie. Porównaj i podziel się wynikami z kolegami na forum.

No.

A. Podobno nie może to być dowolny kształt :-)

#12 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2015 - 12:45

Czesiek jak bym nie przeczytał tematu o mantzlu to bym nie pisal o wymiary pod dlugi dolot. Nie mierz wszystkich swoja miarką.

#13 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 marca 2015 - 16:34

Skoro tak, to dlaczego sam nie pomyślisz tylko szukasz gotowca?

#14 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 marca 2015 - 19:54

Ja nie szukam gotowca!!! Chciałem żeby był dostępny dla wszystkich użytkowników tu na forum którzy będą chcieli sobie zrobić taką puszkę za równo na krótki kolektor i jak na długi. Nie wszyscy są samolubni jak widać.
Nie będę się z tobą sprzeczał bo nic nie wnosisz do tego tematu.

#15 OFFLINE   trapezoid

trapezoid
  • 160 postów
  • Dołączył: 29-10-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 31 marca 2015 - 20:17

Pamiętaj, że wraz z puszką musisz sobie zrobić chip tuning, bo tak to działa w oryginale.

#16 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 marca 2015 - 20:50

Chciałem żeby był dostępny dla wszystkich użytkowników tu na forum którzy będą chcieli sobie zrobić taką puszkę za równo na krótki kolektor i jak na długi


Dostałeś zatem receptę co i jak zrobić.

Nie wszyscy są samolubni jak widać


Nie są. Teraz Ty także masz okazję zrobić coś dla innych. Np. Wyliczyć puszkę pod długi dolot i opublikować wyniki.

Nie będę się z tobą sprzeczał bo nic nie wnosisz do tego tematu


Dziękuję za konstruktywną krytykę.