Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 marca 2008 - 12:51

byłem w warsztacie....
widiząłm jak zdejmują drążek środkowy z podporami...

normalnie targedia...
- podpory złom totalny... do wymiany
- drążek środkowy(końcówki) - tragedia.... do wymiany...
- drążki końcowe z końcówkami.... powiedział tak... nie ma tragedi... ale lepiej wymienić całość......
:censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored: :censored:

podpor 115x2=230zł
drążek środkowy około 200zł
robocizna = ?

końcówki drążka końcowego szt4 = TU PROSZE NAPISAĆ ILE TO MOŻE KOSZTOWAĆ...

#42 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 marca 2008 - 13:56

końcówki drążka końcowego szt4 = TU PROSZE NAPISAĆ ILE TO MOŻE KOSZTOWAĆ...



ja placilem kolo 60 pln za strone. chyba Meyle.




 


#43 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 marca 2008 - 16:30

dzięki bestyjo....

stan wiedzy na godzine 16.29

podpory drążka kierowniczego - 115zł x2 = 230zł
drążek środkowy - = 220zł
robocizna = ?

#44 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 15:48

Dzisiaj nastąpiła wymiana
- drążek środkowy + podpora prawa = 359 zł
- wymiana.... tu jest problem.... :hehe: bo się strasznie wytargowałem... :peace:

teraz już nie :censored: . tylko coś jeszcze puka po prawej stronie...
diagnoza...
drążki OBOWIĄZKOWO DO WYMIANY i zbieżność ...
nie ma rady trza robic ale to w przyszłym tygodniu...


SŁUCHAJCIE
do tej pory myślałem ze wszysto jest OK w układzie kierowniczym... ale po wymianie drazka środkowego i tej podpory... kierownica nie drży podczas hamowania... nie telepie samochodem na prawo i lewo, jest sztywniejszy a cąły układ kierwoniczy lepiej pracuej, elasycznie... w pierwzej chwili myślałem że nie mam wspomagania... ale to tyko złudzeniepoprostu wszystko pracuje nie ma żadnych luzów oprócz tego pukania(końcówki szt 4.)
miłego czytania
pozdr
:)

P.S.
zastanawiam się nad tym czo to nie przypadkiem sworzeń na wachaczu.... bo luzów w kierownicy nie ma... ruszam delikatnie kierwonica w prawo w lewo nic nie puka... koła od razu ragują na najmnieszy ruch...

#45 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2008 - 16:11

Ja mialem takie same odczucia, ale po zrobieniu zawieszenia poczulem tez jak mocno jednak puka przekladnia...

#46 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2008 - 18:55

(końcówki szt 4.)

ja kupiłem kompletne drążki po ok 60 zł teknorot (od kolegi kczech) a puka mi dalej bo nie zmieniłem jedynie gum na stabilizatorze

#47 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 20:29

bo nie zmieniłem jedynie gum na stabilizatorze


chodzi ci o te gumy które podtrzymuja stabilizator??

#48 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2008 - 20:38

Gachu napisał/a:
bo nie zmieniłem jedynie gum na stabilizatorze


chodzi ci o te gumy które podtrzymuja stabilizator??

tak te co mocuja go do przedniego wózka

#49 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 20:42

o tym nie pomyślałem....
ale stuka w kole jak się jedzie to słychac bardzo po prawej na dole....
ale czamai wydaj misię że i nagórze.... tak na wysokości schowka...
:nie_wiem:

#50 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2008 - 20:45

o tym nie pomyślałem....
ale stuka w kole jak się jedzie to słychac bardzo po prawej na dole....
ale czamai wydaj misię że i nagórze.... tak na wysokości schowka...

u mnie tez był problem z ustaleniem miejsca pukania bo zmieniłem drążki, tuleje i sworznie a pukało dalej

#51 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 marca 2008 - 21:23

a pukało dalej

i jaka była przyczyna??

#52 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 marca 2008 - 21:46

lewa guma (poduszka gumowa) na stabilizatorze jest wybita bo nawet szarpiąc ręką można wyczuć luz , na dodatek kosztuje 5 zł

#53 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 marca 2008 - 12:14

W latwo sie wymienia...


 


#54 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 maja 2008 - 21:35

witam
tracam do tematu

do dzisaj wymeiniłem...
drązek środkowy... i lewa podpora drązka kierowniczego...

sdamochodzik lepiej utrzymywał prosty tor jazdy... nie latał na boki...
stukało dalej...

dalej wymieniłem tuleje na wachaczu... bo jedna byłą cąłkowicie zerwana...

samochodizk leiej się tzrymał na zakrecie w lewo... :nie_wiem:

dalej stukało o prawej stronie...
diagnoza mechanika.. końcówki drazków i łącznik stabilizatora...

okazało się że...
górne mocowanie amortyzatora... było prktycznie rozsypane.... wszystko powycierane...
po wymainie zero stuków z prawej strony... z lewej jeszcze nie stuka na szczescie pozdro

#55 OFFLINE   djice4

djice4
  • 2 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: gniezno

Napisany 10 sierpnia 2008 - 18:11

Witam wszystkich forumowiczow :mrgreen: Mam pyt odnosnie tego wspornika czy podejdzie caly wspornik od wersji angielskiej?

#56 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 sierpnia 2008 - 18:32

Jeżeli chodzi Ci o to to jest taki sam. Uchwyt do tego jest niestety inny. http://cgi.ebay.co.u...86.c0.m14.l1318

URL mi nie działa więc musze tak wklejać

#57 OFFLINE   kylunio22

kylunio22
  • 145 postów
  • Dołączył: 10-05-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 10 sierpnia 2008 - 19:59

no ja podobnie jak koledzy wy,ienilem wspornik drazka srodkowego koncowki drazka kierowniczego i stabilizatora lacznik stabilizatoara i gumy i pojezdzilem ok miesiaca i znow stuka.
• Język polski? Po co mi to? I tak wszyscy mnie rozumiejom!

#58 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 września 2008 - 21:40

ja wymienialem w srode wspornik i gumy na lewym wachaczu. na prawy zabraklo czasu. mam takie pytanie. a mienowicie zaczelo sie od tego ze trzeslo strasznie kierownica. temat moi znany wiec pojechalem na zmiane opon. lewa opona zjechana az do drutu od wewnetrznej strony. po za tym kola stoja u mnie tak : / \ jak juz samochod byl na podnosniku to zauwazylem ze wybita jest tuleja wspornika. przy zakladaniu zauwazylem ze jest duzy luz na tym sworzniu na ktory wchodzi wspornik (tuleja). teraz pytanie czy sa rozne tuleje (w moim przypadku caly wspornik) z rozna srednica wewnetrzna?? teraz co prawda po skreceniu luzu nie ma, ale pierwszy raz sie spotykam z takim rozwiazaniem. sworzen caly, bez sladow wytarc.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#59 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 września 2008 - 08:58

Jest podobno druga średnica, ale nikt jej nie widział. W każdym sklepie wiedzą jaka to jest.
Nie oszczędzaj na tym elemencie. Ja kupiłem polskiej produkcji za 50zł (innego nie mieli) i jest gorzej niż przed zmianą.

#60 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 15 września 2008 - 10:25

no tak tylko ze wszyscy mowia o innej srednicy zewnetrznej tulei, a ja sie pytam o wewnetrzna. kupilem komplet febi i zobaczymy ile wytrzyma.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI