Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2007 - 13:20

Sprawdzałem, szukałem. Nigdzie nie ma podanej informacji do jakich modeli są jakie średnice.

Jak już napisałem, kupiłem już tuleję 30mm i np na tej jest napisane, że służy do Omegi do 93 roku! Potrafię zmierzyć jaką tuleję ja mam, ale chyba po to jest forum, żeby zadawać pytania. Czy może każdy profilaktycznie przed zakupem powinien włazić pod auto i sprawdzać czy aby na pewno tuleja będzie pasowała? Tym bardziej, że żaden mechanik do tej pory tego nie wyjaśnił, a w serwisie zrobili gały, bo do tej pory sprzedali 2 ramiona przez 9 lat!! (serwis nie sprzedaje tulei) W jednym z zakładów powiedziano mi, że oni profilaktycznie mają różne średnice, bo nigdy nie wiedzą jakie są potrzebne. Właśnie dlatego zadałem takie pytanie, żeby ludzie nie mieli problemów z zakupem, bo nie każdy ma możliwość oddania części i dostania innej od ręki, jak auto jest rozebrane.

Ani Febi ani Lemforder nie ma czegoś takiego w swoich katalogach które dostarczają do sklepów. Jest kompletny układ kierowniczy...bez wspornika i tulei. Doszliśmy, że Lemforder to sprzedaje, ale InterCars właściwie nie ma tego na magazynach... Zamawiają to tylko ludzie którzy wiedzą jak często się to psuje...

#22 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 30 grudnia 2007 - 15:08

Ja taką tulejkę kupiłem na allegro za 35 zł. Przy wciskaniu pojawił się mały problem ze średnicą zewnętrzną tulejki. Tzn. moletka jakby była za duża ale szlifierka zrobiła swoje i teraz jest OK. Wprasowane imadłem bez dalszych problemów.

#23 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2007 - 17:32

Próbowałem dzisiaj wybić sworzeń...tak samo jak kolino. Nawet nie drgnie. Podstawiłem lewarek pod ramię i uderzałem przez długi pręt stalowy. Nic.
Ktoś ma jakiś pomysł? Z dwoma młotkami to nie ma za bardzo dojścia do uderzenia od góry w sworzeń.

#24 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 31 grudnia 2007 - 18:10

Rozumiem, że nie możesz wybić sworznia drążka środkowego z ramienia wsporczego. Może puści po podgrzaniu mini palnikiem. Ja u siebie wybiłem z trudem aluminiowym przebijakiem i sensownym młotkiem. Spróbuj polać WD 40 i tak przez jakiś czas systematycznie. Za dawnych czasów polewano płynem hamulcowym. Skuteczna jest też metoda przyłożyć młotek ciężki z jednej strony główki gdzie siedzi sworzeń a z drugiej uderzać troszkę lżejszym. Takie popukiwanie pomaga w poruszeniu rdzy miedzy główką a sworzniem.

#25 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 grudnia 2007 - 18:43

Ja myślałem raczej bardziej o zamrażaczu. Może to coś pomoże. Polałem WD40, ale jakoś wątpię, by to pomogło.
Jak już napisałem podstawiłem od spodu podnośnik hydrauliczny i od góry przez ok 3cm średnicy pręt stalowy. Nic.
Do sposobu z dwoma młotkami tu trzeba dwóch ludzi i jest ciężki dostęp z góry.

#26 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 31 grudnia 2007 - 18:51

Dwóch gości w kanale i dwa młotki w dłoń. Można zdjąć koło prawe i z boku jest dostęp do podpory. Ja wybijałem to w dwie osoby w kanale i jakoś poszło. Lekko nie było ale poszło. Jedynie co to ściągaczem naprężyć i uderzyć. Powinno odskoczyć. To przecież siedzi na stożku. Jak złapie luz to samo wypadnie. Powodzenia może w 2008 pójdzie Tobie lepiej praca z tym cudem. :roll:

#27 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 14:37

Ja pojechalem z tym do mechanika (sam tez jestem:P) ale nie mialem do tego cierpliwosci ani warunkow. Za 60zl kupil sam i wymienil. Tuleja kosztowala 36zl.
Coz sa rzeczy ktore z pozoru sa latwe do zrobienia... ale to tylko pozory. Stozki w drazku srodkowym najczesciej po kilku latach uzytkowania sa tak zaklinowane, ze bez sciagacza ani rusz. czesto jest tak ze gdy sie w to mlotem tlucze, lubi leciec kolumna kierownicza. Wtedy koszty sie zwiekszaja. Jezeli kolego naprawde masz problem z ta wymiana zlec to w warsztacie. Kupnem czesci tez sie matrwic nie musisz. Niech tylko mechanik okaze ci paragon za tuleje.


 


#28 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 stycznia 2008 - 16:12

sa tak zaklinowane, ze bez sciagacza ani rusz. czesto jest tak ze gdy sie w to mlotem tlucze, lubi leciec kolumna kierownicza.

dlatego będzie warsztat... :)

#29 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2008 - 16:34

Też bym sie tym nie martwił i oddał do mechanika, ale nie mam czasu. Mechnicy kręcą nosami, bo ponoć cała Anglia im sie zwaliła, żeby auta robić. Oczywiście taka kasa i nikt im sie nie chce umawiać jak oni mają ochotę. Każdy wymyśla, ustawia sie na późniejsze terminy, a ja zbyt wiele razy przejechałem się na słowności panów z tego fachu.
Tak więc albo zrobię to sam teraz, albo tulejka poczeka jeszcze kilka miesięcy...

#30 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 01 stycznia 2008 - 16:53

Potrzebny jest taki ściągacz:
KM-236-B
Dodany obrazek

Kawałek rurki, śruba, nakrętka, 2 duże podkładki, spawarka i jest.

Dodany obrazek

Niestety ja dałem zbyt cienką blachę i się wygięła. Jutro zamocuje grubszą (3mm).
kolino

#31 OFFLINE   KeZa_2007

KeZa_2007
  • 83 postów
  • Dołączył: 22-12-2007
  • Skąd: Genua

Napisany 01 stycznia 2008 - 19:31

Ani Febi ani Lemforder nie ma czegoś takiego w swoich katalogach które dostarczają do sklepów. Jest kompletny układ kierowniczy...bez wspornika i tulei. Doszliśmy, że Lemforder to sprzedaje, ale InterCars właściwie nie ma tego na magazynach... Zamawiają to tylko ludzie którzy wiedzą jak często się to psuje...


no to niewiem jakim cudem ja kupilem niedawno tą tuleje do wspornika Lemfordera wlasnie w inte carsie bez problemu bez zamawiania od reki...

aha mam 2 sztuki bo nie wiedzialem ze przychodzi tylko 1, mialem zwrocic w tym tygodniu ale jak ktos chce to moge sprzedac.. dalem 58zł.. jest ktos chetny??(w zawieszeniu lubie wymieniac rzeczy parami- niektore przynajmniej)
bede wymienial w tym tygodniu stara tuleja nie domaga i przy hamowaniu robi sie niebezpieczny duzy luz na kierownicy.

#32 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2008 - 00:14

InterCars - Gorzów Wlkp. Facet po 20 minutach sprawdzania doszedł, że sprzedaje to tylko serwis.
Tema Gorzów Wlkp - tam również przetrzepali wszystkie katalogi i również stwierdzili, że czegoś takiego jeszcze nie sprzedali.
Plus 2 inne sklepy zaopatrujące się w InterCars potwierdziły to samo.
To nie tylko świadczy o sklepie, jeśli czegoś nie ma, ale również o klientach, bo po 2, 3 klientach pytających się o to samo zamówiliby w końcu ten element.
InterCars nie ma tego w katalogu jako część układu kierowniczego, tak samo jak katalogi Lemfordera i Febi - jest tam wszystko oprócz ramienia i tulei. Sprawdzałem osobiście.
Jeśli ktoś wie, że szuka "wspornika drążka" to znajdą to tylko jako pozycję w magazynie centralnym.
Jak widać ludzie i mechanicy chcą wymieniać wszystko w układzie kierowniczym poza tym co sie najszybciej psuje. No ale to już nie mój problem..
No ale nie o to chodzi. Do większości Omeg pasuje tuleja 30mm, jest też mniejsza, ale nikt nie wie do jakich...

#33 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 stycznia 2008 - 16:43

Jak widać ludzie i mechanicy chcą wymieniać wszystko w układzie kierowniczym poza tym co sie najszybciej psuje. No ale to już nie mój problem..

dla mnie to wogóle nie problem....
lepiej zrobić raz... i wymienić oprócz tego co stuka jescze profilaktycznie jeden element który może zacząć stukać.... tym bardziej że kosztuje pare grosików (kilka browarów mniej w miesiącu) i masz problem z głowy a poztym w 12 letnim samochodzie ma prawo to i owo się już wyeksploatować.... szczególnie w układzie kierowniczym... i zawieszeniu....mając na uwadze stan polskich dróg...
pozdro
:mrgreen:

#34 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 stycznia 2008 - 00:43

InterCars - Gorzów Wlkp. Facet po 20 minutach sprawdzania doszedł, że sprzedaje to tylko serwis.
Tema Gorzów Wlkp - tam również przetrzepali wszystkie katalogi i również stwierdzili, że czegoś takiego jeszcze nie sprzedali.
Plus 2 inne sklepy zaopatrujące się w InterCars potwierdziły to samo.
To nie tylko świadczy o sklepie, jeśli czegoś nie ma, ale również o klientach, bo po 2, 3 klientach pytających się o to samo zamówiliby w końcu ten element.
InterCars nie ma tego w katalogu jako część układu kierowniczego, tak samo jak katalogi Lemfordera i Febi - jest tam wszystko oprócz ramienia i tulei.

Kolega FASTCAR24 - jak już wcześniej wspomniałem.

Lemforder - 30mm.
Oma B 95.
35zl.


Tulejka pasuje jak ulał (co prawda przy pomocy prasy ale jest ok).




Wracając do mojej wcześniejszej wypowiedzi:

-Ostatnio zaparkowałem auto, to luz na kierownicy (przy skręconych kołach) był ok 1,5-2cm.
-Przy przejazdach na progach zwalniających też słychać głuche stuknięcie.

Nie ma żadnego luzu oraz nic nie stuka.

Czyli - ruszając drążkiem środkowym wyczujesz, że są luzy ale nie wiadomo czy to drążek środkowy czy ta tulejka.

Nie ma żadnego luzu.

Pamiętajcie, że mówimy TYLKO jak RESZTA PODZESPOŁÓW JEST SPRAWNA !

U mnie, po jeździe kilku miesięcznej z rozwaloną tulejką, drążek środkowy latał jak "żyd po pustym sklepie" - teraz jest gitara :mrgreen:

Pozdro !
I do roboty !!

:bud:

#35 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 17:55

Chcialbym sie odniesc do zdjecia i schematu tego ściągacza.
Mialem go w reku i probowalem nim rozpiac drazek srodkowy.
Nim mozna owszem rozpiac koncowki, ale drazka srodkowego od kolumni i wspornika sie nim nie rozepnie. W TISie rowniez on widnieje, ale w praktyce nie ma dla takiego dojscia. Mozna go wlozyc, jesli juz pojawi sie delikatna szczelina, ale jesli ona sie juz pojawi to sciagacz jest wtedy zbedny. Ma on niestety za gruby spód, zeby go moc podlozyc. No chyba ze ten akurat jest juz opatentowany i po przerobkach specjalnie do drazka środkowego...


 


#36 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 07 stycznia 2008 - 18:17

Standardowy ściągacz do drążków się nie mieści, za gruby. Też się na to nabrałem. Trzeba sobie zrobić taki w którym ta blacha którą sie wsuwa pod drążek ma nie więcej niż 3-4mm.
kolino

#37 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 19:26

Ja podglądałem jak robi to mechanik. Małomówny, ale tacy najczęściej dobrze wykonują robotę. Wziął ściągacz ale od razu stiwerdził, że nie wejdzie. Po potwierdzeniu praktycznym wziął dwa młotki i trzymając jeden z jednego boku uchwytu, tam gdzie przechodzi sworzeń bił z drugiej strony. Potem na odwrót i tak po chyba 10 uderzeniach sworzeń wyskoczył sam!
Dla osób które lubią obrazki zrobiłem koślawy szkic. Mam nadzieję, że każdy zrozumie o co chodziło autorowi. To jest rzut boczny na uchwyt razem ze sworzniem (zielone).
Dodany obrazek

#38 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 19:52

mkaminski100 - ten mechanik cos wiedzial tylko nie do konca.... robi sie dwoma mlotkami to prawda ale: (w tym co jest trzymany przy boku uchwytu w ktorym siedzi koncowka powinien byc "tepy" lepek albo zaokraglony i robi sie to JEDNYM UDERZENIEM i koncowka ma wyskoczyc, zaznaczam jednym nie ma prania po uchwycie 10 razy czy iles tam). Przypominam ze naley przylozyc tak mlotek zeby sila uderzenia nie szla w strone komory silnika (czytaj wzdluz drazka, w strone kolumny bo wtedy moga wystapic straty...a i uderzeniom nie bedzie konca albo beda malo skuteczne). Oczywiscie ten patent juz dawno "sciagnalem" od starego mechanika ktory posiadal 3 klucze: mlotek , przecinak i kombinerki
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#39 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 stycznia 2008 - 20:41

Kczech - ja nigdzie nie napisałem, że mechanik uderzał lub trzymał ostry koniec. Zresztą nawet na rysunku pokazałem płaskie końce. Uderzał mniejszym, a z drugiej strony trzymał większy młotek. No a to, że za pierwszym razem nie poszło to lekko przesuwał młotek, żeby nie sklepać uchwytu. Uderzał mocno, ale pojedynczo, więc nie było mowy o waleniu na oślep. Ja też znam ten sposób tylko, że najczęściej używany do bicia w sworzeń (szczególnie jak jest już do wymiany).
Jedno uderzenie sprawdza się jak sworzeń jest ściśnięty ściągaczem, a poza tym nigdy nie widziałem, żeby mechanik zdjął sworzeń uderzając raz.

#40 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 marca 2008 - 21:14

Witam temacik powraca...

BYłem dzisiaj w warsztacie, autko w góre i sprawdzanie po kolei elementów zawieszenia...

diagnoza:

luz ogromny na podporach drążka kierowniczego... tuleje albo podpory do wymiany...
tego się spodziewałem... zobacyzmy co jeszcze wyjdzie
odstawiam w czawrtek do wymainy... napisze dalej co i jak

przy okazji się dowiediząłme ze mam naderwane rury wydechowe przy środkowym i tylnym tłumiku bo urwała się jedna z gum podtrzymujących... :evil: :evil: :evil:
jutro jade na spawanie...

a przy okazji zmieniłem laczki na letnie bo na tych kłapachach zimówkach to jest normalnie tragedia...
pozdr
:)