Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 stycznia 2015 - 14:06

Ale to jest masakra.
Te 4mm twardej gumy pomiędzy tymi tulejkami - to się skręca? Przecież od razu się to urwie na logikę. Ta guma jest zwulkanizowana z tulejami.
Trzeba to dzisiaj rozkminić :)


Nie ma co rozkminiać, pokażę Ci :). Tak to jest skonstruowane.

#202 OFFLINE   maniutek

maniutek

    Omega? Po raz szósty?

  • 395 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki(k.W-wy)
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 stycznia 2015 - 16:38

511 zl w Oplu kosztuje oryginalny trzpien. Przerabialem to w poprzedniej B

#203 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 stycznia 2015 - 19:28

No więc wydumaliśmy z Warsem że tuleja się kręci w środku na gumie.
Po wyprasowaniu jej części wewnętrznej wygląda tak:
Dodany obrazek Dodany obrazek

Luz powstaje między wewnętrzną a zewnętrzną tuleją. Jakby ta guma która ma się ślizgać - wycierała się?
Na tym moim "Lemfoerderze" który był w kartoniku Lemfoerdera nawet z Opel Shopu Wars nie doszukał się logo "sowy" które wg niego powinno być. Czy ktoś to może potwierdzić?
Może trzeba ją jekko wycisnąć, wtłoczyć smaru i "złożyć" to się nie wytrze hahaha.


Tu już wprasowana nowa:
Dodany obrazek

#204 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 29 stycznia 2015 - 22:48

Koledzy co do wymiany trzpienia też już miałem wymieniać że niby wytarty, byłem w 3 sklepach tylko w jednym mieli tuleje która nie miała luzu na trzpieniu. Może na to warto zwrócić uwage...
tomek14829

#205 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 stycznia 2015 - 06:52

Ale jak to ma się wycierać jak tuleja nie kręci się na trzpieniu ?

#206 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2015 - 07:57

Koledzy co do wymiany trzpienia też już miałem wymieniać że niby wytarty, byłem w 3 sklepach tylko w jednym mieli tuleje która nie miała luzu na trzpieniu. Może na to warto zwrócić uwage...


Wewnętrzna częśc tulei jest przykręcana ze wspornikiem do podłużnicy na sztywno, zatem nie może mieć luzu. Nawet jeżeli w ręce przed przykręceniem jest, to po przykręceniu już go nie będzie. Wspornik drążka obraca zewnętrzną tuleję, a łożyskiem jest guma pomiędzy nimi.

#207 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2015 - 11:06

a może by zrobić moda jakiegoś i zastosować łożysko igiełkowe np coś takiego http://img08.allegro...9/47/4994694789
i do tego jakąś tulejkę dystansową :)

#208 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2015 - 11:09

a może by zrobić moda jakiegoś i zastosować łożysko igiełkowe np coś takiego http://img08.allegro...9/47/4994694789
i do tego jakąś tulejkę dystansową :)


Włąsnie pracuje nad tym. Wczoraj robiłem pomiary. Dzisiaj będę szukać części.

#209 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2015 - 11:15

Włąsnie pracuje nad tym. Wczoraj robiłem pomiary. Dzisiaj będę szukać części.


zawsze można ramię trochę rozwiercić, te łożyska to do ruskiego motoru wymiar 32/20/13 mm

#210 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 stycznia 2015 - 11:24

zawsze można ramię trochę rozwiercić, te łożyska to do ruskiego motoru wymiar 32/20/13 mm


Na razie mam inną koncepcję. Chcę wykorzystać zewnętrzną tuleję , w nią wprasować dwa łożyska, od góry i od dołu tak jak w oryginale zabezpieczyć gumą przed wilgocią.

Na pewno będzie działać. Pytanie jak z częśćiami na wymiar. Jeżeli ten pomysł będzie niemożliwy do realizacji to pomyślę o jednym większym łożysku wprasowywanym w spornik drążka i oczywiście tuleja dystansowa.

#211 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2015 - 14:30

a dwa stożki i zrobić kasację luzu na 2 nakrętki łożyskowe ?
całość uszczelniona simmeringami

albo tuleja mosiężna + kalamitka

#212 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2015 - 17:40

a dwa stożki i zrobić kasację luzu na 2 nakrętki łożyskowe ?
całość uszczelniona simmeringami

albo tuleja mosiężna + kalamitka


a może centralny system smarowania? Taką się lagę wstawi obok kierownicy i będzie można co kilka km wtłoczyć trochę smaru

nie róbcie z omegi drabinowozu, przecież ta tuleja nie psuje się jakoś często

#213 OFFLINE   David83

David83

    SKŁAD LUBUSKI

  • 183 postów
  • Dołączył: 10-09-2014
  • Skąd: Niewierz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 stycznia 2015 - 21:33

Łozysko ciekawe rozwiązanie


-A co z przenoszeniem drgań -nie bedzie czasami drzała kierownica lub bedzie uczucie stuku na kierownicy na gorszej jakości nawierzchni drogi?:hmmm:

#214 OFFLINE   fake

fake
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-03-2014

Napisany 27 kwietnia 2016 - 08:54

Jakim momentem powinna być dokręcona nakrętka tej tulei? Nm?